'95 Ekkeriin isompi mylly?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Kuningaspultti
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10

'95 Ekkeriin isompi mylly?

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

Uusi käyttäjä kiusaamassa teitä :roll:

Sain lahjoituksena '95 Escort STW special 1.6:sen. Meni viimeksi leimasta läpi.

Olisiko mahdollista istuttaa tähän koslaan 1.8 "hopeakansi" zetecci? 115hp on kai samoilla jarruilla kuin 90Hp. (Ei abs, Levarit edessä ja rummut takana)

Saisiko sitten jostain väkerrettyä jopa 130 heppasen GT:n koneen, ja leimattua 115 hp malli verrokkina (eikö se ole max +20% mallisarjan tehokkaampaan). Olisi vaan kiva saada oikeat numerot otteeseen :mrgreen:

Vai riittäisikö jarrut mondeon 2.0 hopeakansi koneeseen. Tai jos saisi levyt taakse :?:

Suurin päänvaiva on nuo sähköt

Parashan olisi, jos saisi jotenkin räpellettyä paikalleen "hopeakantiseen" lohkoon "mustakannen" kansi. Kestää kuulemma kierroksia paremmin.

Joo olen amis :oops: . Mutta sain auton ilmaiseksi, ja opinnäyte pitäisi väkertää...

Toivon "rakentavia" kommentteja :)
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Minulla on screenshotti kun joku oli katsastanut RS2000 koneen 1.6l zetec Escorttiin nettiautosta. Uskoisin että 2l Zetecciin ois mahdollisuuksia hyvinkin.


Sähköistä ei tarvitse välittää muusta kuin ECUsta. Riippuen nyt mihin päädyt niin voin neuvoa. Tai sit lastu ECUlle jos mahrottomaks menee.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Avatar
Blizzard060
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Tammi 2014 17:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?

Viesti Kirjoittaja Blizzard060 »

Mulla on 1.6 otteessa ja kuitenkin keulalla tuo XR3i 130hp. Ei ainakaan ole mulla ollut leimalla ongelmaa. Eikä tuo teho otteessa oikeastaan vaikuta kun ehkä myynti tilanteessa. Mutta tosiaan mulla ei ainakaan riitä jarrut takana. Olen ymmärtänyt, että noissa koneissa oli se sitten 115,90 tai 130 hp, ei ole mitään eroa päällisin puolin, joten leimaus ei ole ongelma.
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Blizzard060 kirjoitti:Mulla on 1.6 otteessa ja kuitenkin keulalla tuo XR3i 130hp. Ei ainakaan ole mulla ollut leimalla ongelmaa. Eikä tuo teho otteessa oikeastaan vaikuta kun ehkä myynti tilanteessa. Mutta tosiaan mulla ei ainakaan riitä jarrut takana. Olen ymmärtänyt, että noissa koneissa oli se sitten 115,90 tai 130 hp, ei ole mitään eroa päällisin puolin, joten leimaus ei ole ongelma.
Ei niissä olekkaan kuin lohkossa ja kannessa merkinnät jos niitä näkee. Myös 2 litrainen taitaapi olla sama tapaus.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Kuningaspultti
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10

Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

Olisi kiva, jos olis laillinen :D voinko käyttää 1.6 johtosarjaa 1.8 ECU:n kanssa?
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Riippuu ECUsta mikä on ja mikä tulee.

*Onko ajonestoa PATS? Avain tulisi olla uudessa mukana ja virtalukko helpottaakseen käyttöä. Virtalukon ympärillä on lukulaite, joka lukee avaimesta koodin kun laitat virrat päälle. Silloin kun olet saanut moottorin käyntiin niin PATS ei enään voi sammuttaa moottoria.

*Automaatti vai manuaali? Suotavaa ois että Manuaali kun Manuaaleissa on ohjelmallisesti Pakotettu Neutraali"vaihde" (Forced Neutral State) ja se vaikuttaa vähän kaikkeen.

*Ilmastointi vai ilman? Ilmeisesti vain tieto että onko ilmastointi päällä vai pois ECUlle - säätää tyhjäkäyntiä. (Jos käytetty)


Riippuen tuleeko ECU tilalle PATS varustettu vai ilman niin joutuu liittimestä laittamaan pinnejä uuteen järjestykseen kun suuttimen johdot on eri kohdassa tällöin ainakin.
EEC-IV ECUn liitin lähtee auki ja on helposti uudelleen järjesteltävissä. Ainoastaan pienen tasapää ruuvarin tarttee kyseiseen operaatioon. Moottoritilan liittimet pitäisi olla kaikki samoja ja näin olla Plug'n'Play.


Escortin ja Fiestasta saa myös ECUn jos Mondeota ei löydy. Kuhan on Module Type vähintään SME-101 (vuodesta 93 eteenpäin ?) jolloin sytytysmoduuli on ECUn sisällä.


P.S. En tunnusta vielä että oisin unohtanut jotain.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Kuningaspultti
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10

Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

Kuulostaa hyvältä! Tekisi mieli saada 130 konia tuosta kopasta :mrgreen:. Ja ei, ei ole ilmastointia eikä oikein muutakaan. Siruavain on auton huipputeknisin osa. :roll: . Ekkerin otin iloisesti vastaan koska perustekniikka on aika yksinkertaista 8) . Mutta kiitos tuohon boksin selvennukseen, pitää katsoa mitä tuohon saisi laitettua.
Kuningaspultti
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10

Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

Niin, ja manuaalihan tuo on. Ei kai tomaatti-eskortteja ole kuin kourallinen suomessa
Kuningaspultti
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10

Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

Ja PATS tässäkin on. On koppaa 95- ja eteenpäin
Kuningaspultti
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10

Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

Olisiko vielä vinkkejä??
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Yks; unohda.. noitten PATSien kanssa sohlaaminen on vihonviimeistä hommaa, vaikka olis käyvästä autosta purettu, ja kaikki osat olis, niin voi silti olla että jostain syystä on ajonesto päällä kun pitäs saada käymään. Itselleni kävi juuri noin, käyntikuntoisesta 98 GT-escortista purettiin moottori ja sähköt, ihan kaikki koneeseen liittyvä. Asentelin sen sitten neloskoppaseen, ja eipä prkl syttynytkään tulille, ja ei ollut sitä punaista avainta, olis täytynyt voortilla käyttää uudestaan ohjelmoitavana. Laitettiin sitten sellanen boksi missä ei oo patsia, ja tosiaan pinnijärjestystä piti muuttaa. Voortilta ei muuten enää saa minkäänlaisia kytkentäkaavioita noihin, että hankalaksi menee. Melkein täytyis olla ainakin joku autosähkäri kaverina. Ekaks projektiks on liian haastava, mielestäni.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Kuningaspultti
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10

Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

Entäpä jos ekkerin nykyisen ecu:n jättäisi sikseen mutta laittaa 1.8 ja ajaisi 1.8 ruiskukartan sisään?
Vastaa Viestiin