mt-75 type9 laatikko dohc.
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
Tänää tuli jännä ongelma olin ajamassa huoltsikalle nii auto ei enää startannu yritin vähä aikaa käynnistää nii alko tulee konetilasta valkosta savua nii akun maajohto ja moottorin maa johto ym jotkut pienet maa piuhat siellä kärtsäs iha kivasti huomasin myös et toi moottorin maadotus johto on jotai 4mm paksua johtoa en oo ees kiinnittäny huomioo toho moottori maadotuksee.
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
Ja eikö nuo mustat johdot mitkä menee.takavaloille nii ole pakkivalon johtoi?
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
tais olla käyn viel katsomassa miten on nuis omissa. omituisesti alkanut maa johot sulaa en sitä älyä.
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
Huono kosketus -jossain- aiheuttaa ylimääräistä johtojen lämpenemistä. Myös liian ohut johto aiheuttaa tätä kuten liiallinen rasitus (mahdollisesti johto mennyt oikosulkuun jossain).
Jottain johtavaa tahnaa on olemassa mitä voi iskeä liittimiin, joka parantaa liitoksia näissä herkemmissä kuten lamppujen liittimet ettei ne aina sula.
P.S. Akusta ota maakenkä irti ja laita yleismittarista 20V DC jännitealueelle -> Laita mittari nyt Maakengän ja akun miinusnavan välille -> pitäisi näkyä akun jännite -> ota asioita irti (sulakkeita) kunnes häviää akun jännite -> Mahdollinen akun tyhjentäjä.
Nyt joka tuli ekana mieleen... Saa ehdottaa parempaa kun nyt liian monta asiaa mielessä pyörimässä niin en keksi sivistyneempiä ratkaisuja.
Jottain johtavaa tahnaa on olemassa mitä voi iskeä liittimiin, joka parantaa liitoksia näissä herkemmissä kuten lamppujen liittimet ettei ne aina sula.
P.S. Akusta ota maakenkä irti ja laita yleismittarista 20V DC jännitealueelle -> Laita mittari nyt Maakengän ja akun miinusnavan välille -> pitäisi näkyä akun jännite -> ota asioita irti (sulakkeita) kunnes häviää akun jännite -> Mahdollinen akun tyhjentäjä.
Nyt joka tuli ekana mieleen... Saa ehdottaa parempaa kun nyt liian monta asiaa mielessä pyörimässä niin en keksi sivistyneempiä ratkaisuja.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
Joo käy viel kattoo en mäkää ymmärtäny et miksköhän ne suli kengittelin sitä siinä ja pysähdyin ja yritin starttaa nii maa johdot lämpes nii moottorin maadotus oli tuli kuuma. No nyt on paremmat puhat 50mm paksua johtoo tällä kertaa.
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
Joo pitää viel putsailla ja kattoo jännitemittarilla akusta. 2 pient ruskeet johtoo menee maihin jos niit ei oo kiinni nii ei se käynnistykkää pitää selvittää mist ne johdot tulee tietääkseni niist ei virta kulje.
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
ne taitaa ecua tai jotain maadoittaa. ja musta punanen näytti olevan pakki valolle
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
Mäki aattelin et ne on ecun maadotus johtoi. Hyvö pitöö kokeilla tuota mustapuna johtoa 8)
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
Nonni takavalot toimii nytte ja pakkivalo kanssa ainoo mikö ei toimi nii taka sumarit.
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
Ja kertokaas minulle et mihi tuo imuilman lämpötila anturi vaikuttaa ja tuo moottorinlämpötila anturi ku mittailtii niit ja otettuu koneen käydessä kummastaki johdot irti nii mitää erikoista ei tapahtunu. Varmaanki kummatki mykkiä? pompompoo
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
jos otat map anturin irti pitäs kierokset tippua. termari koteloon iso moni liitin sehän on fleksien antura
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
Se mikä siin termari kotelossa on se anturi nii siitä ku ottaa liittime irti ni ei lähde käyntii elikkä se ei siit voi olla pitää tutkiskella mut jotenki tuntuis et ois moottorin lämpötila anturi tai se imu ilma anturi emt map anturi on uutena ostettu elikkös se toimii
Re: mt-75 type9 laatikko dohc.
Voipi olla että niitten irti napsaiminen ei vaikuta mihinkään kun voi olla että sinne jää se viimeisin luotettava arvo muistiin. Ainoastaan resistorin kanssa sain vaikutettua jälkikäteen omassa niin että siellä tapahtui ECUn arvoissa muutosta.axubub kirjoitti:Ja kertokaas minulle et mihi tuo imuilman lämpötila anturi vaikuttaa ja tuo moottorinlämpötila anturi ku mittailtii niit ja otettuu koneen käydessä kummastaki johdot irti nii mitää erikoista ei tapahtunu. Varmaanki kummatki mykkiä? pompompoo
Tosin jotenkin on yhteydessä tuo ACT ja ECT toisiinsa kun ACT anturiin tökkäämällä resistorin kun ECT:stä oli liitin irti niin molempiin tuli liikettä.
Imusarjan anturilla nyt niin väliä... enemmän tuolla ECT eli koneen lämpötila anturilla on vaikutusta koneseen.
Tosin saat nuo molemmat ja muutaman muunkin anturin pimeeksi jos EEC-IV ECUn Pinni nro 46 on poikki.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"