Escort vm.89 kysymyksiä.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
miikapu
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Kesä 2014 20:30

Escort vm.89 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja miikapu »

Aloitetaan vaikka tällä. Venttiilien säätö. Osaan säätää siis venttiilit mutta en tiedä missä järjestyksessä ja mitä venttiiliä pitää säätää milloinkin. Apua siihen. Tarkat ohjeet alusta asti olisi hyvä.

Toinen asia. Jarrut. Jarrua kun painaa niin ravistaa ihan hirveästi. Missä vika?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Escort vm.89 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Aksu »

miikapu kirjoitti:Aloitetaan vaikka tällä. Venttiilien säätö. Osaan säätää siis venttiilit mutta en tiedä missä järjestyksessä ja mitä venttiiliä pitää säätää milloinkin. Apua siihen. Tarkat ohjeet alusta asti olisi hyvä.

Toinen asia. Jarrut. Jarrua kun painaa niin ravistaa ihan hirveästi. Missä vika?
Ja kone oli mikä?
Levyt kierot,puslat loppu tukivarsista,vakaajasta niin tehostaa ravistusta lisää.
gti golo palloilija
miikapu
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Kesä 2014 20:30

Re: Escort vm.89 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja miikapu »

Kone on 1,3 kaasari. Sain säädettyä venttiilit. Silti pitää jotain ihme ääntä koneen yläpäässä. Vai kuuluuko sit noihin vanhoihin fordeihin :lol:
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Escort vm.89 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Venttiilin painimiin on todennäköisesti kulunut kolo venttiilin päästä, jos on pitkään ollut isot välykset. Pitäisi osata säätää kolon syvyyden verran pienemmät välykset, mutta vaarana että jää venttili kantamaan. Kokeile vaikka 0,05mm pienmpiä välyksiä ensin. Mutta kun ne on alkaneet kulumaan, niin ne kuluu niiden kolojen kohdilta, hiominenkaan ei auta, niissä on karkaisu tai joku muu pintakäsittely millä on saatu kovaksi.
Itse olen säädellyt noita venttileitä sillain, että pyörittelee konetta ja kun näkee että saman sylinterin imu menee kiinni ja pako alkaa aueta, niin imuventtiilin voi säätää ja päinvastoin, tai sitten voi katsoa mikä sylinteri on puristusvaiheessa, niin sen molemmat venttiilit on säädettävissä. Korjausoppaasta on hyötyä tuossakin tapauksessa.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
miikapu
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Kesä 2014 20:30

Re: Escort vm.89 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja miikapu »

Onko venttilin painimet uusittavissa?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Escort vm.89 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Juu, kyllähän ne keinuvivut vaihdettavissa on, jos löytyy parempikuntoisia tai uusia jostain. Ei oo kokemusta kuinka helposti löytyy. Ja sehän on helppo vaihtaa vaikka koko keinuvipuakseli.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Tessu
Viestit: 1741
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort vm.89 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

JA voipi olla nokka-akselikin loppusuoralla jos paljon ajettu on? sillon alkaa kyllä käyntikin jo ontumaan,myöskin olen kuullu että keinuvipuakseli voi katketa kesken ajon ihan noin vain? noin niinkun varoiksi jo sanottu...
Etujarrut voi ravistaa myös siitä syystä että levy takertelee,mulla ei auttanu vaikka kuinka hinkkas ja polki jarruja,AINA vaan oli levyssä sormin tuntuvia mustia läiskiä,NO vaihoimpa toisen vanhan puhtaan levyn ja KAS eipä nypytä enää!
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Escort vm.89 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

no empä oo koskaan kuullut, että voortin ohv-koneesta kuluis nokka akseli, se kun on lohkossa ja käytännössä koko ajan öljykylvyssä.. Enkä oo kuullut katkenneesta keinuvipuakselistakaan.. :roll:
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Tessu
Viestit: 1741
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort vm.89 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

No mulla on tuolla semmonen auto mihin on vaihettu IHAN uusinokka-akseli kun entisellä ei enää saanu mitään säätöjä kohdalleen ja kaksi keinuvipuakselia olen kuullu että on menny ajossa poikki,noin ainakin mulle on sanottu että ihan tyyppivikoja on Valencian motissa,mene ja tiedä kuinka paljon sitten ON yleistä? nokka kuulemma kuluu liian nopeesti ja keinuvipuakseli ois kuulema heikkoa tavaraa??
Ehkä tuokin riippuu millasella öljyllä ajeltu ja onko niitä vaiheltu koskaan JA kuinka paljon on rasitettu autoa ym,mutta aina kun on vanha ja paljon ajettu kysessä voi olla mitä vaan ja jos ei tiedä miten sitä on koskaan hoidettu/huollettu?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Escort vm.89 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Mulla taas kokemusta useammastakin paljon ajetusta valenciasta, raksuttaa mutta kestää uskomatonta rääkkiä.
Yhdelläkin lähes 200tkm ajetulla 1.1 fiestalla ajettiin kaasupohjassa jäärataa tunteja, mitään muuta ei kaivannut kuin venttiilien säädön niin sai taas äitimuori mennä seuraavana päivänä töihin.. Ja mitä noita oli kaveripiirissäkin aikanaan useita, niin ei ikinä mitään ongelmia.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Tessu
Viestit: 1741
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort vm.89 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Ihmettelin kyllä itekkin kun kaveri semmoista puhuu no sitten tässä näkee kun itekkin tolla viel ajaa miten käy?
Enempi epäilen kyllä sitä huoltamattomuutta...
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Escort vm.89 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Tessu kirjoitti:Ihmettelin kyllä itekkin kun kaveri semmoista puhuu no sitten tässä näkee kun itekkin tolla viel ajaa miten käy?
Enempi epäilen kyllä sitä huoltamattomuutta...
WWII memorial were suprised as tank engine starts
50 years bottom of the lake WWII Tank engine starts

Riippuu vehkeestä. :mrgreen:
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Vastaa Viestiin