Mondeo mk2 2.5 v6 kokemuksia?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
peter von
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Huhti 2014 17:22

Mondeo mk2 2.5 v6 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja peter von »

Niin eli otsikon mukainen auto olisi kiikarissa :)

Vuosimalli on 1998 ja ajettu jo jonkin verran kuten näytti suurimmalla osalla nettiautossa :P

Mutta niin tietoa tietoa, millainen on ajettava, tehot, tyyppiviat, ruostuuko helposti ja mistä paikoista sitä kannattaa katsoa? Onko Farmarin ja sedanin välillä eroja? Ymsyms.

Mutta ne tehot, kiihtyvyys näytti olevan n.8 sek 0-100km/h? Pitääkö muka paikkansa :o Mitä nyt itse omistanut 2.5 proben ja ukolla oli st fiesta niin ne ainakin kulki iloisesti :D Niin ja Ebaystä näytti saavan tuollaista power boxia hintaan 70€, kannattaako ostaa? Kovasti mainostivat että 30hp lisää, mutta kyllä siinä aloin jo nauraa, ehkä 5-10 hp olisi realistinen määrä vai onko kokemuksia?
juzzi
Viestit: 18
Liittynyt: 20 Heinä 2010 18:30

Re: Mondeo mk2 2.5 v6 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja juzzi »

Itsellä tällä hetkellä toinen tollainen menossa. Ei tosin pitkään ole ollut vielä eikä se ensimmäinenkään ollut kuin ehkä puolisen vuotta minulla.
En varsinaisi tyyppivikoja tiedä, mutta tässä jotain omia kokemuksia näiden kahden auton pohjalta:

-Mielestäni tosi hyvä ajettava ja koneesta tykkään myös paljon. Kohtuu virkeältä se tuntuu liikkumaan ja jaksaa hyvin vääntää matalillakin kierroksilla. Tosin jotenki tuntu että edellisessä yksilössä ei tuo kone ihan yhtä hyvin vääntäny, mutta yksilöitähän ne tämän ikäset autot jo onki.
-Ruostetta mulla ainakin ollut helmoissa ja takalokareissa.
-Puskurit noissa tuntuu olevan melkosta paperia, itse olen näihin kahteen autoon ostanut yhteensä kolme puskuria :D (olivat rikki jo ostaessa)
-Molemmissa ollut ilmastoinnin kanssa ainakin satunnaisia ongelmia.
-Kuskin penkit ollu molemmissa enemmäin tai vähemmän huonoja. Tämä lienee ihan tyyppivika, että selkänojan tukiraudat ei kestä. Edellisessä purin verhoilua niin huomasin että siellä oli tukirauta ihan poikki ja oli ite korjailtu lattaraudalla. Tästä syystä selkänoja oli sit vinossa ja epätukeva. Nykysessä myös selkänoja vähän kallellaan niin epäilisin samaa ongelmaa.

Tuommosia kommentteja nyt ekana tuli mieleen. Oma mielipide autosta on että oikein mukava ajaa, mutta onhan noita vikoja ollut kyllä melko paljon näin japanilaisiin autoihin tottuneelle :) Toki molemmat oli ostettaessa tyyliin nettiauton halvimpia, että onhan nuo saattanut olla huonolla pidollakin aikaisemmin.
peter von
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Huhti 2014 17:22

Re: Mondeo mk2 2.5 v6 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja peter von »

Hmm..Millaista ongelmaa sen ilmastoinnin kanssa ollut? Mahtaako tuo penkki ongelma koskea kaikkia materiaaleja, tuossa näytti olevan ainakin puolinahkaiset :D
juzzi
Viestit: 18
Liittynyt: 20 Heinä 2010 18:30

Re: Mondeo mk2 2.5 v6 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja juzzi »

En tiedä onko noissa erilaisten penkkien rungoissa minkälaista eroa. Itsellä on nyt normi kangaspenkit ja siinä vanhemmassa, missä penkki oli huonommassa kunnossa, oli ne vähän urheilullisemmat puolinahkapenkit.

Vanhemmassa tuo ilmastointi toimi vähän vaihtelevasti eli välillä toimi hyvinkin ja välillä ei ollenkaan. En sitä siinä muuten tutkinut kun käytin vain täyttöhuollossa kerran, jonka jälkeen toimikin kyllä paremmin jonkun aikaa. Tästä nykysestä olen nyt selvittelemässä että mikä siinä on vialla ja varmaan alkuviikosta käytän täyttöhuollossa, toivotaan että rupeaa sillä pelaamaan.
peter von
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Huhti 2014 17:22

Re: Mondeo mk2 2.5 v6 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja peter von »

Noh, ei nuo nyt niin pahalta vaikuta, lähinnä pelottaa tuo jakopää, ei kuitenkaan ole halvin mahdollinen :D No mutta täytyy varmaan ostaa pois kun on niin edullinen ;D
juzzi
Viestit: 18
Liittynyt: 20 Heinä 2010 18:30

Re: Mondeo mk2 2.5 v6 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja juzzi »

Tarviiko siitä jakopäästä nyt niin huolissaan olla, sehän on ketjulla?
peter von
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Huhti 2014 17:22

Re: Mondeo mk2 2.5 v6 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja peter von »

No onneksi on, Ei vaan ole tallia missä laittaa jos paukahtaa :D Unohdin kysyä sitä kun myyjälle soitin, mutta turhaan semmosta nyt peloksi ottaa, jos menee niin sitten menee :p Mutta ainakin vaikuttaa ihan hyvältä yksilöltä kun kuulemma hyvin huollettu.
Vastaa Viestiin