Sierran värikoodi

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

Moro, onkohan sierraan montakin värikoodia. Pitäisi löytää tumman metalliharmaa. Konepelti näet ruostutettu ja sehän on tosi ruma mielestäni... Eli pitäisi jostain purkuautosta löytää oikean sävyinen. Auto on tämän värinen:

Kuva
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja Tessu »

No se näytti nuorilla olevan muotia parivuotta sitte että piti konepelti olla ruosteinen.
haittasikos se jos se konepelti ei ihan alkuperäsävynen oliskaan? vai alkuperästäkö meinaat tehä muuteski?
Voipi olla muutes AIKA vaikea löytää ehjää/samansävystä peltiä mistään enää,itekkin kurttasin ja sittemmin oikasin oman Riesan pellin,kaveri tarjos suoraakin mutta kun toi mun pelti on muuten aivan uudenveronen,isäukko kun ei autolla paljoa ajanu niin ei oo suola ees syöny!
Tietty hienoahan se olis jos aina löytyis alkuperäinen tai edes ehjä?
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja tursas »

Ostat jostain ehjän konepellin, katot värikoodin tyyppikilvestä (se on siinä nenän edessä, kun konepellin avaa), tilaat merkkiliikkeestä uuden Ford-merkin jos siinä semmonen on, vedät paukkupullosta jossain kellarissa/kylppärissä siihen maalin päälle.
Tohon menee ehkä neljä putelia pohjamaalia, neljä varsinaista maalia, annat kuivua viikon ja pistät paikoilleen, tolla ruosteisella pellillä voi mennä sitten vaikka pennut pulkkamäkeen... 8)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

Joo no on tuo minulle itellekin vaan tuommonen talvipeli, mutta kyllähän se pilaa noin muuten siistin auton yleisilmeen täysin tommonen perkeleen ruosteinen pelti, mikä on vielä ihan ruttuun hakattu.

Kehtaa nyt talven ajella kun saa siihen oikeen pellin :roll:
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Mercury gray näyttäs olevan. Noita on sitten 8 eri sävyä tolla nimellä, että aika tuuri on jos löydät just oikean värisen pellin..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

Naapuripitäjästä 30:llä myynnissä ollutta peltiä katsomaan, totesin että ihan tarpeeks lähellä löin rahat kouraan ja kotio. Enkä ollut siis sierralla liikenteessä.

No, kotona kii ja näköjään lotto osui kohdalleen. Ainakin tosi lähellä värikoodi. Hyvin istuu!

Kuva



Seuraava kysymys, kun tuntuu olevan vähän kylmä ajella näillä pakkasilla. Missä vika? Termari 86' myyjän mukaan, kantsiiko vaihtaa 92 asteiseksi? Pahvia kanssa varmaan jäähdyttimen eteen.

Onkohan takalasin lämppärin maadotuksessa tms, jotain vikaa kun tosi hitaasti rupee sulattamaan. 10 kilsaa kun kaupungissa ajelee niin rupee pikkuhiljaa vasta ne lämmitysrimat tulla jäästä läpi.
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja tursas »

Onpas siistin näköinen.
Sierrat on vähän viileitä talvella, mutta eipähän kone keitä kesällä, valitse nyt siitä sitten.. 8)
Pieni vinkki, rapsi ne jäät ensin pois ja sitten vasta takalasinlämmitin päälle... :lol:
Voihan sitä mittailla jännitemittarilla sieltä takalasin liittimistä, mitä jännitteitä sinne vastukselle tulee. Ainakin farkussa takalasille tulee kaksi plussajohtoa.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duckworth
Viestit: 3704
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Föördmän! kirjoitti: Seuraava kysymys, kun tuntuu olevan vähän kylmä ajella näillä pakkasilla. Missä vika? Termari 86' myyjän mukaan, kantsiiko vaihtaa 92 asteiseksi? Pahvia kanssa varmaan jäähdyttimen eteen.
Onko tämä ohc- vai dohc- koneella? Ainkanin 88-asteisella ALKUPERÄISELLÄ termarilla kone lämpeää talvella ihan kuumaksi asti. Siellä saattaa olla paikallaan tarvike termostaatti, ja niissä on juuri se ongelma että se sisempi tiiviste lipsahtaa pois paikaltaan -> kone ei lämpeä ajossa enää. Näin kävi itsellä, alkuperäisosien kanssa ei ole ollut ongelmia ja eivät maksa paljoa.

Toki anturikin voi näyttää väärin, vai onko bensankulutus luokkaa 25l/100km?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

1.6 ohc sähökaasarilla. Kulutus n. 10 näillä kelillä.

Myyjä sano vaan et 86 termari, kai joku tarvike.
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

Tänään kävin hakemassa vedenlämpötila anturin ja 92'c termarin, myönnän, tarvikemalli mut kokeillaan josko se toimisi :D

Näkee mitä sit koneen lämpöjen kanssa tapahtuu :)
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

Onkelmia.

Vaihoin tuon 92:n termarin, lämpöö tulee koppiin hyvin ja niin eees päin. Anturinkin vaihdoin. Ajellessa vaan lämmöt nousee melkeen sinne mittarin yläpäähän, sit ilmeisesti termari aukeaa ja viisari nousee N:ään. Sit hetken päästä se taas nousee.

Onko noi motonetin termarit jotenkin paskoja vai toimiiko toi niinkuin kuuluukin. Ettei nyt keitä turhan päiten, pakkasta kumminkin sen -18 nyttenkin...
duckworth
Viestit: 3704
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Anturi saattaa näyttää väärä tietoa.. Minkävärinen siellä oli ennestään ja oliko varaosatiskillä puhetta minkä värin korvaavan anturin ne myi?

Itsellä 88 asteinen termari ja tarvikeanturi, ja lämmöt nousee toisinaan sen 2/3 asteikosta (vaikka on kaikki uutta).
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
ekkeri69
Viestit: 60
Liittynyt: 18 Heinä 2005 13:41
Paikkakunta: tampere

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja ekkeri69 »

itellä ei oo tainnu olla yhtään sierraa missä mittarit toimis oikein. usein lämpömittari näyttää ihan mitä sattuu.
escort -69 mk1 ikuisuusprojekti
gsxr 600 kesälelu
subaru impreza talvikäyttis
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Hieno pelti onnittelen hyvästä löydöstä!
Joo lämpöhommat on tuttuja omassa mk4 Escossakin joutu aina vaihtaa termarii kun kesä/talvi yllättää,siinä kans ensin lämmöt nousee sitten laskee ja TAAS nousee ja sitten asettuu alle puolenvälin,eikä ole kansipahvi edes rikki! ja pahvia on kyl nokalla pakkasella
Nyt huomasin Riesassa kans semmosta että juu lämmintä piisaa mutta mittari ei kovilla pakkasilla nouse kyllä kuin lähelle puoltaväliä.Sierraa en oo viel pahvii kokeillu,senkin vois tehä
Saattaapi olla ihan tyyppijuttujakin mutta toisinaan voi uusikin termari aueta miten sattuu,ite keitin Escoon kesä/talvitermarit niin näki missä asteessa ne alko aukeemaan ja ne hylkäsin oitis mitkä aukes ennenaikojaan.
No ehkä jäi kesälle hieman jäykkämalli mutta ainakin lämpee kone ja vetää hyvin vaik ois viileetäkin!
Semmostakin olen huomannu että kun nää polttoaineet on tässä vuoskymmenien aikana vaihtunu niin ainakin mulla on Esco alkanu kylmetä aina vaan enemmän ja enemmän,ensimmäinen kerta oli sillon kun lyijy poistui ja toinen ratkaseva tekijä oli kun aletiin sotkeaa etanolia nykybensaan,muuten pelaa mut kylmempänä käy ja samasta autosta on kokemuksia JO kohta 24v ajalta että sattumaakaan tuo ei ole,tieysti paikat kuluu mutta tuollakin ajettu harvinaisen vähän( 173tkm) niin sekään ei ole se pää syy,Riesalla vielä vähemmän niin sillon voi jo jotain muuta epäillä?
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Re: Sierran värikoodi

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

Anturi oli musta kuten edellinenkin. Olin netissä tehnyt vähän taustatutkimusta niin satuin tietämään et pitää katsoa minkä värinen se vanha oli.

Kuuluisko sinne sit se vihreä? Auto kyllä on toiminut hyvin ja ei ole keittänyt.
Vastaa Viestiin