eberspächerin ohitus omalle kytkimelle
eberspächerin ohitus omalle kytkimelle
Onko kukaan tehnyt omaa ohjauskytkintä eberille? Kokemuksi ja vinkkejä? Eberi rittailee ja väylävikaa herjaa vikakoodissa?
Eberi käy vähän aikaa ja sammuu.Auto Ford Focus 2008,Tdci.Ohjaus tapahtuu nyt ajotietokoneen kautta.
Eberi käy vähän aikaa ja sammuu.Auto Ford Focus 2008,Tdci.Ohjaus tapahtuu nyt ajotietokoneen kautta.
Re: eberspächerin ohitus omalle kytkimelle
Ohjaus on can-väylällä, yksinkertaisen katkaisijan tekeminen ei auta. Pitäisi tehdä mikrokontrolleriin softa joka emuloi can-väylää ja käskyttää eberiä. Mahdollista, mutta vähän työlästä jos ei mistään löydä valmiita can-koodeja.
Re: eberspächerin ohitus omalle kytkimelle
En pysty neuvomaan katkaisijan tekemisessä, mutta volvon lämmittimiin niitä on tehty. Tuskipa kovinkaan erilainen systeemi.
Mondeo 130 tdci -02
Re: eberspächerin ohitus omalle kytkimelle
No on se aika paljonkin erilainen, toisessa ohjaus on +12v signaalilla ja toisessa väylässä vilisevällä bitivirralla. Mk2 focuksista lähtien ohjaus on ollut väylällä.
Re: eberspächerin ohitus omalle kytkimelle
On se volvon käyttämä arctic (eber) väyläohjattu, ainakin uudehkoissa.
Mondeo 130 tdci -02
Re: eberspächerin ohitus omalle kytkimelle
Jos vaihdankin eberin toiseen toimivaan,niin tarviiko tehdä jotain väylämuutoksia vai lähteekö toimimaan plug and play tyyppisesti.Eberi on täysin samanlainen,kuin nykyinen.Eberi Hydronic D5WS.
Re: eberspächerin ohitus omalle kytkimelle
Onnistuiko nappiviritys?
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: eberspächerin ohitus omalle kytkimelle
>>>Eberi käy vähän aikaa ja sammuu.
Töissä tulee hieman ihmeteltyä strocoa, spherosta ja webastoa. Jos lämppärin kiertovesipumppu ei toimi, niin tekee juuri tuota että laite "keittää" jäähdytysnesteen, mutta kun uutta kylmää ei tule tilalle, niin turvatoimintona katkaisee "keittämisen" kun lämpötila on jo korkea "keittimessä". Ja kun varmistaa että kiertovesipumppu toimii ja putkien hanat varmasti auki (ehkä henkilöautoissa ei ole hanoja?), niin hyvin usein laite alkaa pysymään päällä kuten normaalisti. Toki voi laitteessa olla jotain muutakin vikaa ja tekee tuota "go and stop" ilmiötä, mutta vähemmän on ollut tätä ongelmaa jos kuitenkin polttaa kohtuu hyvin eli palamisen ääni kuulostaa yhtenäiseltä eikä savuta.
Töissä tulee hieman ihmeteltyä strocoa, spherosta ja webastoa. Jos lämppärin kiertovesipumppu ei toimi, niin tekee juuri tuota että laite "keittää" jäähdytysnesteen, mutta kun uutta kylmää ei tule tilalle, niin turvatoimintona katkaisee "keittämisen" kun lämpötila on jo korkea "keittimessä". Ja kun varmistaa että kiertovesipumppu toimii ja putkien hanat varmasti auki (ehkä henkilöautoissa ei ole hanoja?), niin hyvin usein laite alkaa pysymään päällä kuten normaalisti. Toki voi laitteessa olla jotain muutakin vikaa ja tekee tuota "go and stop" ilmiötä, mutta vähemmän on ollut tätä ongelmaa jos kuitenkin polttaa kohtuu hyvin eli palamisen ääni kuulostaa yhtenäiseltä eikä savuta.
Re: eberspächerin ohitus omalle kytkimelle
Oletko tutkinut, onko vesipumppu Fordin ohjauksen perässä?
Jos eperi on "vakio" WS, kuten tuossa aiemmin mainittiin, ei CAN ohitukseen pitäisi tarvita ihmeitä.
Pitänee alkaa tutkimaan, kun saa muut kiireisimmät pois käsistä - on se vaan niin typerästi toteutettu.
Jos eperi on "vakio" WS, kuten tuossa aiemmin mainittiin, ei CAN ohitukseen pitäisi tarvita ihmeitä.
Pitänee alkaa tutkimaan, kun saa muut kiireisimmät pois käsistä - on se vaan niin typerästi toteutettu.
Re: eberspächerin ohitus omalle kytkimelle
Olen uusi foorumilainen ja lainaan tätä topiccia, kun läheltä liippaa omakin eber ongelma...
Itsellä samanlainen auto ja D5WS eberi pyörii myös muutaman minuutin, vähän tulee käryäkin ja sitten ajaa itsensä alas (parkheater päällä 2-3min). Auto ollut minulla syksystä lähtien ja minulla ei ole koskaan tämä toiminut. Autossani on Defan akkuvahti ja lohkolämmitin, mutta olisi kiva saada tuo Eberikin pelaamaan.
Käytin auton paikallisessa Ford-liikkeessä vikakoodin luvulla ja pyysin nollaamaan vikakoodit, jos mahdollista. Saivat seuraavanlaista dataa pihalle autosta: B2454-24-FFH puhaltimen piiri avoin, B2455-28-FFH puhaltimen rpm-liian matala, jumiutunut/sähkömoottori, B2469-64-FFH jäähdytysnestepumpun virtapiiri avoin. Vikakoodit pysyviä, ei voi poistaa. Fordilla sanoivat, että ei näitä voi/kannata korjata ja tarjottelivat uuden laittoa. Paikallinen Eber-huolto ei oikein innostunut koko asiasta, joskin yritti vikakoodeja saada omilla laitteillaan, siinä kuitenkaan onnistumatta.
Eli mitä olisi tehtävissä? Onko noiden vikakoodien perusteella mahdollista sanoa todennäköistä vika paikkaa?
Kiitoksia asiallisista vastauksista!
Itsellä samanlainen auto ja D5WS eberi pyörii myös muutaman minuutin, vähän tulee käryäkin ja sitten ajaa itsensä alas (parkheater päällä 2-3min). Auto ollut minulla syksystä lähtien ja minulla ei ole koskaan tämä toiminut. Autossani on Defan akkuvahti ja lohkolämmitin, mutta olisi kiva saada tuo Eberikin pelaamaan.
Käytin auton paikallisessa Ford-liikkeessä vikakoodin luvulla ja pyysin nollaamaan vikakoodit, jos mahdollista. Saivat seuraavanlaista dataa pihalle autosta: B2454-24-FFH puhaltimen piiri avoin, B2455-28-FFH puhaltimen rpm-liian matala, jumiutunut/sähkömoottori, B2469-64-FFH jäähdytysnestepumpun virtapiiri avoin. Vikakoodit pysyviä, ei voi poistaa. Fordilla sanoivat, että ei näitä voi/kannata korjata ja tarjottelivat uuden laittoa. Paikallinen Eber-huolto ei oikein innostunut koko asiasta, joskin yritti vikakoodeja saada omilla laitteillaan, siinä kuitenkaan onnistumatta.
Eli mitä olisi tehtävissä? Onko noiden vikakoodien perusteella mahdollista sanoa todennäköistä vika paikkaa?
Kiitoksia asiallisista vastauksista!