Explorer?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Rakennusmetsuri
Viestit: 30
Liittynyt: 18 Huhti 2006 01:32
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

-Termostaatti . . . 14,35
-Kumirengas . . . . 1,81
-Jäähdytinneste ... 20,80
-Termostaatin ja jäähd.nesteen vaihtotyö ... 187,60 (!!!)
-Öljyn vaihto + suodatin 20,10
-Sytytystulppien uusinta 119,22 (!!!)
-----------------------------------------
-Työt yht . . . . 268,-
-Osat yht . . . . 156,18
--------------------------------
Yhteensä . . . . 424,18
Alennus . . . . . 14,18
--------------------------
Maksettavaa .. 410,00

Oikealta automekaanikolta oikean autokorjamon työvälinein ei noihin töihin sovi hukkaantua 3 tuntia kauempaa, eihän?
Kohtuulliseksi katsottavan huoltotyömäärän tuntihinnaksi tulee Tampereen Auto Kivitilalla siis 268/3 = n. 90 Eur/h.
Tulpatkin näyttäisivät olevan "aika" hintavat.

Kierrän tämän putiikin kaukaa vastaisuudessa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

:shock: on ollu hintaa tosiaan..
Omaan vanhukseen sain tohon hintaan vaihtokoneen,laatikon ja asennukset.
+ öljyt,pakkasnesteet..jarrujen säädöt jne,ja toimii hyvin kaiken lisäksi.
ei sieltä mitään junia t...
kariboy
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Maalis 2005 21:00
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Tulpat on platina-sellaiset, se osaltaan selittää kovan hinnan.
Kyllähän kaiken, minkä suinkin osaa, kannattaa tehdä itse, edullisempaa ja samalla aina oppii uutta.
Escort ´73 1.6
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
Rakennusmetsuri
Viestit: 30
Liittynyt: 18 Huhti 2006 01:32
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Jees. Kävin haastattelemassa paikan huoltopäällikköä laskun kanssa ja sain lähes tyydyttäviä vastauksia kysymyksiini. Tuntiveloitus on kova ja auton huoltotoimet eivät ole ihan suoraviivaisia (piti purkaa ensin muuta rojua pois edestä).

Kariboy, oletko löytänyt autoon ilmansuodattimen tarvikeliikkeen tiskiltä, vai onko tuokin atlantin takaista tilaustavaraa?
kariboy
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Maalis 2005 21:00
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Rakennusmetsuri kirjoitti:Jees. Kävin haastattelemassa paikan huoltopäällikköä laskun kanssa ja sain lähes tyydyttäviä vastauksia kysymyksiini. Tuntiveloitus on kova ja auton huoltotoimet eivät ole ihan suoraviivaisia (piti purkaa ensin muuta rojua pois edestä).

Kariboy, oletko löytänyt autoon ilmansuodattimen tarvikeliikkeen tiskiltä, vai onko tuokin atlantin takaista tilaustavaraa?
En ole kurkannut putsaria lainkaan :oops: , edellinen omistaja vakuutti, että se on vasta vaihdettu, silloin viime syksynä.
Kylläpä taitaisi olla aika katsoa, missä kunnossa on...
Toivottavasti olen väärässä väittäessäni että ei löydy ihan jokaisen varaosaputkan tiskiltä...
Escort ´73 1.6
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
Rakennusmetsuri
Viestit: 30
Liittynyt: 18 Huhti 2006 01:32
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

kariboy, mitä kanavaa pitkin olet hankkinut varaosia autoosi?

Edessä olisi ainakin ilmanputsarin ja ajovaloumpioiden hankinta.
kariboy
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Maalis 2005 21:00
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Rakennusmetsuri kirjoitti:kariboy, mitä kanavaa pitkin olet hankkinut varaosia autoosi?

Edessä olisi ainakin ilmanputsarin ja ajovaloumpioiden hankinta.
Kivitilalta Kajosvaaralta olen tilannut mitä olen tarvinnut.
Mikäs umpioissa vikana, ovatko muuten usa vai export-versiot?
Escort ´73 1.6
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
Rakennusmetsuri
Viestit: 30
Liittynyt: 18 Huhti 2006 01:32
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Heijastimet alkavat olla himmentyneet ja paikoin jopa "karhean" näköiset. Kiiltävästä peilipinnasta ei voi juuri enää puhua. Käytännön valotehokaan ei ole kovin kehuttava.

"ovatko muuten usa vai export-versiot?"
Jaa-a, paha sanoa kun en tiedä mikä noissa on erona.
Auto on hankittu uutena Saksasta jos siitä voi jotain päätellä. Polttimot ovat H4:set.
Ajattelin etsiä ensin vaikkapa saksan E-baysta josko sieltä sattuisi sopivat umpiot löytymään.

Onko käynnistyksenestoyksikkösi toiminut moitteetta? Kuulin kivitilan huoltopäälliköltä, että ko. bokseissa on ollut häikkää ja että uusia ei saa enää mistään. Boksi kun on asennettu eurooppaan tuotuihin autoihin jälkiasennuksena eikä niitä ole tehty enää vuosikausiin.
Omassani en ole vielä mitään häikkää havainnut, mutta häiriöt ilmenevätkin kuulemma useimmiten pakkasilla (ehkä joku juotosliitos tms).
kariboy
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Maalis 2005 21:00
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Umpiossa on teksti export tuossa meitin autossa, niin etu-, kuin takaumpioissa.
Käynnistyksen estosysteemi on pelannut moitteetta, jotain eroa varmaan on vuosimallien välillä. Toivottavasti pelaa jatkossakin. En kyllä loppuikääni meinaa autoa pitää :)
Ainakin uuden avaimen ohjelmointi onnistuu ´95-´96 malleihin itse, kun taas uudemmat pitää ohjelmoida merkkihuollossa.

Tuota ebayta kannattaa seurata, aika edullista tavaraa.
Escort ´73 1.6
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
arveccio

Re: Explorer?

Viesti Kirjoittaja arveccio »

Ite tilasin viimeviikolla rockautosta tulpat, 2xöljynsuodatin, 2x ilmanputsari ja bensafiltterin. Hinta ilman rahtia 50 taalan paikkeilla. Rahti 25 taalasta ylöspäin riippuen paikallisesta kellonajasta ja rahtausnopeudesta. otin economynä (halvin) ja arvioitu saapumispäivä 7.4. Tulpat on ngk iridium-versiot ja kaikki muut hilut motorcraft-leimalla varustettuja.
1m4s0
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Tammi 2012 18:37

Re: Explorer?

Viesti Kirjoittaja 1m4s0 »

Jatketaas tähän ettei tartte uutta aloittaa.
Isäukon puolesta kirjottelen.
Osti tämmösen -95 mallisen 4L v6 automaatti. Alko vähä pommilta vaikuttaan vaan voi olla pieniäki vikoja.

Mittaristossa vilkkuu 4x4 ja 4x4low valot, sähköikkunat ja radio jne ei toimi.
-> Tätä jo selvittelin että saattaapi olla lisälaite-rele.

Pysähdyksissä D-asennolla alkaa nytkyttämään ja sitä myöte kierrokset heittelee. Esimerkiksi jos valoihin pysähtyy niin pikku hiljaa alkaa "pompottamaan" vehjettä enemmän ja enemmän, vähä ku manuaalia härnäis jarrua vasten kytkimellä. Laatikko vuotaa öljyä jonkin verran.
Ideoita, kokemuksia ja hyviä arvauksia?

Ajossa sytty takapään tasosäädönvalo, katosi ku käytti sammuksissa... en tiedä onko tullu takasi.

Muuten oli hyvä kyytinen ja hiljanen ajettava.. ei tärisytä ylimääräisiä jne ajossa, pääsääntöisesti vaihtaakin hyvin. Huomasin vaan jos kiihdyttää 80km/h ylöspäin, laatikko nakkaa pienemmälle ja kaasua höllätessä takasi pienemmälle niin oli isompi kolaus.

Sähköhommien kanssa kyllä pärjään kun hankin haynessin tms kirjasen että saa kuvat (LÖYTYYKÖ keneltäkään pdf-muodossa??), tuo vaihdelaatikko homma on sitte oma lukunsa...

Käsittääkseni näitä ei älyttömiä määriä ole suomessa muutenkaan niin toivotaan että joku osaa vinkata, saa myös vinkata aktiivisia ja hyviä ulkomaan foorumeita josta voisi saada apua.
Ford Taunus 3D turnier 17m 1967
papparainen
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Tammi 2014 16:30

Re: Explorer?

Viesti Kirjoittaja papparainen »

mistäs johtuu kun toi O/D valo vilkkuu välillä.
sitten kuinkas toi takapään jousitis laskee alespäin(ilma)
1997 4.0L V6 SOHC
osee
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Huhti 2016 20:41

Re: Explorer?

Viesti Kirjoittaja osee »

1m4s0 löysittekö aikanaan ratkaisun ongelmiin Explorerin kanssa? Tuossa selailin googlea ja löysin tämän keskustelun. Itsellä isäukon kanssa projektiauton kanssa täysin samat ongelmat (vm.1999 automaatti).
Toivottavasti tämä vielä tavoittaa tai joku muukin tietävä voisi vastata..

Kiitos jo etukäteen.
Vastaa Viestiin