Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
madog2mad
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Maalis 2011 18:18

Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Viesti Kirjoittaja madog2mad »

Tere,

Mulla olis tosiaan tommonen -72 Ford Transit, johon ollaan vaihdettu Ford Sierran 2.0 DOHC (kaasutin kone). KOne nakutti aikasemmin, joten vaihdatettiin siihen nostimet, ääni kyllä väheni.

Haluaisin kuitenkin että joku harrastelija/joku joka näitä on tehnyt, kattoisi vielä ton koneen läpi että voisin ensi kesänä ajaa tuolla hyvällä mielin (eikä tarvisi aikaa koko ajan tuli perseen alla että millon sanoo poks). Kone ei myöskään tunnu lämpiävän kauhean helpolla.

Sitten pohdin että olisiko tuo kaasutin koneen vaihto ruiskukoneeksi iso homma? (joku sano että kannen vaihto ja bensa pumppu ja pari johtoa jne.. Onko ihan näin helppoa? (ei varmaankaan?)

Mutta tosiaan, jos löytyisi joku harrastelija joka kaipaisi pientä näpertelyä ja lisätienestejä? Auto pitäisi saada ajoon ensi kesäksi (sijaitsee Turussa tällä hetkellä).

T: Madis

madis.orav@gmail.com
tcscorpio
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Syys 2010 17:52

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Viesti Kirjoittaja tcscorpio »

Ei se nyt tietenkään ihan noin helppoa ole ! Mut en tiedä mix kansi pitäis vaihtaa ?
Kyllä sen ruiskun siihenkin kanteen saa ! Mutta loppuviimen, ehkä helpoin (luotettavin) jättää
kaasari koneex?? Varsinkaan kun "ilmeisesti" tehojen kasvatus oo mielessä !!
JA mitähän se koneen "kattominen" sisältää ? onko sulla kone osina ja joku tulisi tsekkaan
et kaikki ois ookoo ? Vai pitäiskö koko kone purkaa ja kasata "varma toimiseksi"
:) :) :)
madog2mad
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Maalis 2011 18:18

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Viesti Kirjoittaja madog2mad »

Kone on ihan ajokunnossa, eikä ole osina. Tarkotus ei ole tehdä mitään, tehopakkausta, mutta ajattelin vain että kaasari olisi taloudellisempi ja jaksaisi ehkä vetää paremmin (auto suht painava). Nopeutta ei tarvitse kuin 100-120 kmh MAX.
tcscorpio kirjoitti:Ei se nyt tietenkään ihan noin helppoa ole ! Mut en tiedä mix kansi pitäis vaihtaa ?
Kyllä sen ruiskun siihenkin kanteen saa ! Mutta loppuviimen, ehkä helpoin (luotettavin) jättää
kaasari koneex?? Varsinkaan kun "ilmeisesti" tehojen kasvatus oo mielessä !!
JA mitähän se koneen "kattominen" sisältää ? onko sulla kone osina ja joku tulisi tsekkaan
et kaikki ois ookoo ? Vai pitäiskö koko kone purkaa ja kasata "varma toimiseksi"
:) :) :)
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jos se käy ja kukkuu niin ei muuta kuin ajoa vaan,ei se kertaheitolla levii jos ei ole soraääniä jo nyt?
tcscorpio
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Syys 2010 17:52

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Viesti Kirjoittaja tcscorpio »

Ja vielä olennaisena asiana "matka kärryssä" Pyöränlaakerit , jarru palat , levyt , rummut , vaijerit ,
letkut ; Iskarit , jouset , pallonivelet ; Ja polttoaine putkisto ,tankki .. :roll:
Siinä vissiin 90% minkätakia tielle jäädään / jos jäädään ? :D
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Viesti Kirjoittaja choesos »

tcscorpio kirjoitti:Ei se nyt tietenkään ihan noin helppoa ole ! Mut en tiedä mix kansi pitäis vaihtaa ?
Kyllä sen ruiskun siihenkin kanteen saa ! Mutta loppuviimen, ehkä helpoin (luotettavin) jättää
kaasari koneex?? Varsinkaan kun "ilmeisesti" tehojen kasvatus oo mielessä !!
JA mitähän se koneen "kattominen" sisältää ? onko sulla kone osina ja joku tulisi tsekkaan
et kaikki ois ookoo ? Vai pitäiskö koko kone purkaa ja kasata "varma toimiseksi"
:) :) :)
ei saa kaasari kanteen ruiskua täytyy olla ruiskun oma kasi
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
tcscorpio
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Syys 2010 17:52

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Viesti Kirjoittaja tcscorpio »

choesos kirjoitti: ei saa kaasari kanteen ruiskua täytyy olla ruiskun oma kasi

Miksi ! Kaasari kanteen ei saa ruiskua ???? en oikein ymmärrä
kyllä mä oon ainakin saanu useampiakin kaasari koneita "ruiskutettua" :o
Tietty vaati vähän "näpräämistä" mutta mikä siinä Kannessa estää polttoaineen ruiskutuksen ???
:?: :?: :?:

Vai pitäiskö se toteuttaa ruisku DOHC:in hiluilla ???
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Kyllä ruisku-dohcin kansi on erilainen verrattuna kaasarikoneeseen. Imukanavat on erilaiset, koska niissä on suuttimille kolot.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
azureus321
Viestit: 28
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:10

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Viesti Kirjoittaja azureus321 »

aivan turha sijoitus on ruveta ruiskua laittamaan kun ransu ei mikään kilpa auto ole ja tarvetta ei ole jos kaasarit on pitävät, turha on myöskin tulevaa miettiä jos kaikki liemet ja nesteet pysyvät sisällä. ei kannata ruveta konetta purkamaan ja kasaamaan paitsi jos on ylimääräistä rahaa,pahvia nokalle,uudet jäähdytys nesteet ja termostaatti ok ja voihan kaasuttimiin vaihtaa "tiiviste"sarjan.
tcscorpio
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Syys 2010 17:52

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Viesti Kirjoittaja tcscorpio »

ohc205 kirjoitti:Kyllä ruisku-dohcin kansi on erilainen verrattuna kaasarikoneeseen. Imukanavat on erilaiset, koska niissä on suuttimille kolot.
Ne suuttimet voi myös "laittaa imusarjaan?????? Monessa tapauksessa halvempi / helpompi :?:
hitsata "pienet tankon pätkät 14mm reiillä imusarjaan ! ja syöttö "kisko"
madog2mad
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Maalis 2011 18:18

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Viesti Kirjoittaja madog2mad »

NJoo, toistaseksi mennään tuolla kaasarikoneella. Eikä ole tarvetta purkaa, jäähdytin/syyläri ainakin vuotaa hiukan jostain. Mutta voisi vaan "kattoo läpi" että onko nyt kaikki ok.

-M
Vastaa Viestiin