Mondeo 07 TDCI 96KW ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
PaRui

Mondeo 07 TDCI 96KW ongelma

Viesti Kirjoittaja PaRui »

Eli auto alkoi alkuun käymään epätasaisesti käymään tyhjäkäyntiä. Sitten alkoi kovissa kiihdytyksissä korkeilla kieroksilla heittää autoa "vikatilaan" (hehkun merkkivalo vilkkuu, ja tehot alas). Ja nyt jo pienemmilläkin kierroksilla jos antaa enemmän kaasua mm. cruisella ajaessa ylämäet. Ja auto on alkanyt nyt myös sammua kun menee vikatilaan. luin omalla vikakoodilukialla ja antoi tuloksen P0251 Injection Pump Fuel Metering Control "A" Malfunction (Cam/Rotor/Injector)
Ja nyt ajaessa ei enään uskalla painaa kaasua kun menee siihen, ja on sammutettava. Ja kun käynnistää uudelleen niin saa sahata aika pitkään...

Ja mitä ite lueskelin haulla tuloksia oireista niin EGR:ään viittaa osa tyhjäkäynnin epätasaisuus, mutta polttoaineen syöttö häiriöön kaikkimuu ja onko sitten siellä pumpussa vai suuttimissa vai missä?

Oisko jollain omakohtaisia kokemuksia samasta, kun ei kiinnostais viiä huoltoon jossa vaihtelevat jotain vääriä osia. Ja sitä kanssa mietin että antaako merkkiliikkeen omatesteri vian tarkemmin vaikkei moottorinvikavaloa polta ennenkuin menee vikatilaan.
Hericus

Re: Mondeo 07 TDCI 96KW ongelma

Viesti Kirjoittaja Hericus »

Todennäköisesti suuttimet mennyt ! Mulla -05 TDCI teki ihan sama ja mitattiin suuttimien ohivuoto joista 1,3 ja nelos-suutin olivat sökö ! Fordilla suutimen hinnat n 420 euroa / kipale :(
Vika voi olla tietysti korkeapainepumpussakin mutta kannatais mitauttaa suuttimien ohivuotoa mikä ei oo kovinkaan kallis toimenpide...

Itte tilasin saksasta täältä kaikki neljä---

http://www.eps-turbo.de/shop/category.p ... ategory=28


Toimitus oli todella nopeata ...

Torstaina tilasin ja olivat seuraavan tiistaina aamulla mulla ... :)
tonttila
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Maalis 2010 23:51

Re: Mondeo 07 TDCI 96KW ongelma

Viesti Kirjoittaja tonttila »

Pohjanmaan dieselhuolto korjaa suuttimia, kysy ennen kuin ostat uusia. Pakko mainostaa ku asiointi toiminut ko firman kans hyvin.

Itellä oli 3 suutinta huonona ja teki samaa.

Egr:n voit tukkia pois käytöstä niin jos se johonkin vaikuttaa niin huomaat sit. Sitä ei tarvi mihinkään.
pari Escoa,
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp :mrgreen:
Mondeo -10 2.0tdci 140hp

Taivaspaikka varma :thumbup:
extremist
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Kesä 2010 20:00

Re: Mondeo 07 TDCI 96KW ongelma

Viesti Kirjoittaja extremist »

Tuossa diiselillä kyllä valitettavasti toi EGR vaikuttaa paljonkin jos sen tukkii. Itellä poksahti se vuosi takaperin ja puoli vuotta ajelin tulppa röörissä. Auto alkoi käymään huonosti tyhjäkäyntiä, kiihtyi huonosti ja käynti oli normaaliakin rahisevampaa (jos tämä ylipäätään on mahdollista). Vaihdatin EGR:n huollon yhteydessä ja auto parani oikeasti aika paljon. Isot pojat kertoi (itse en juuri autoista muuta ymmärrä kuin että ovat h**vetin kallita ostaa ja ylläpitää), että kun tuo mk3 EGR on joku servo-ohjattu EUR4 härpäke niin se voi jopa säätää jotain seoksia yms. jonkin anturin mukaan joka olettaa EGR:n olevan pelissä. Mutta varmaksi en tiedä.

Kiitokset hyvästä linkistä noiden suuttimien suhteen!
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: Mondeo 07 TDCI 96KW ongelma

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

extremist kirjoitti:Tuossa diiselillä kyllä valitettavasti toi EGR vaikuttaa paljonkin jos sen tukkii. Itellä poksahti se vuosi takaperin ja puoli vuotta ajelin tulppa röörissä. Auto alkoi käymään huonosti tyhjäkäyntiä, kiihtyi huonosti ja käynti oli normaaliakin rahisevampaa (jos tämä ylipäätään on mahdollista). Vaihdatin EGR:n huollon yhteydessä ja auto parani oikeasti aika paljon. Isot pojat kertoi (itse en juuri autoista muuta ymmärrä kuin että ovat h**vetin kallita ostaa ja ylläpitää), että kun tuo mk3 EGR on joku servo-ohjattu EUR4 härpäke niin se voi jopa säätää jotain seoksia yms. jonkin anturin mukaan joka olettaa EGR:n olevan pelissä. Mutta varmaksi en tiedä.

Kiitokset hyvästä linkistä noiden suuttimien suhteen!

Ei vaikuta mitään jos oikein tehty. Ei tommosesta Euro4 sähköstä EGR voi tulpalla tukkia, sehän antaa virhetilan heti ja auto menee "limp" tilaan. Uudemmisssa sähköisellä EGR ohjauksella sen saa pois vain ohjelmoimalla sen pois käytöstä ECUUN
Vastaa Viestiin