Mondeo tddi Polttoainesuodattimen vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
REMMIAHDIN
Viestit: 383
Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19

Mondeo tddi Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja REMMIAHDIN »

Eli tuommoseen tddi mondeoon 115heppanen pitäs vaihtaa pa-suodatin. Lähinnä askarruttaa se että onko kuinka sitkas saada kyseiseen toimenpiteen jälkeen käyntiin? Lähteekö kun tarpeeksi pyörittää vai vaatiiko ilmausta? Uusi suodatin tietenkin täyteen diisseliä ennen asennusta.
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
saksoboy
Viestit: 1061
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Mondeo tddi Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Kyllä ainakin ittellä lähti ihan ongelmitta käyntiin kun ihan piri pintaan täytti suodattimen.
"harder" is not a very good safeword
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: Mondeo tddi Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Kaasua saa antaa todella reilusti, että pysyy edes käynnissä, varaudu tähän ainakin. Kestää hetken, että ilmaantuu systeemi.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: Mondeo tddi Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

onnistuu ilman ilmausta kun pitää letkut ja ite suodattimen täynnä naftaa, suorittaa vaihdon pikaseen ja käynnistää heti vaihdon jälkeen.

Vaihtanut sekä tddi että uudempaan tdci autoon. Tärkeetä että letkutkin on täynnä naftaa, eli elä päästä niitä valuu tyhjäksi ja että auto ei seiso kauaa polttoainepuolen osia irti. Paskaa ei sitten saa mennä suotimeen eikä letkuihin yhtään.

On tosin käynyt niinkin että polttoainepuolen osia ollut päivän irti ja ei meinannut lähtee ees ilmaamalla käyntiin
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo tddi Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja bluri »

Oma TDCi lähti kun palmun alta, kun täytin lääkeruiskulla pa-suotimen vaihdon yhteydessä.

Ja täyttäessä muistakaa aina täyttää tankin puoleisesta putkesta, jotta ei mene suodattamatonta ainetta suuttimille / pumpulle!!!
REMMIAHDIN
Viestit: 383
Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19

Re: Mondeo tddi Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja REMMIAHDIN »

Suodatin vaihdettu. Täytin vain suodattimen täyteen. Letkut irti, vanha suodatin pois, uusi paikalleen, ja letkut takasin, letkuja en sen tarkemmin varonut ettei valu tyhjäksi. Avaimesta kerrasta käyntiin eikä yrittänyt ees kakostella eli hyvin tulee ilmat pois. 10 minuutin homma.
Turha viedä liikkeeseen jos pelottelevat että hankala vaihtaa itse :D
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
traasbet
Viestit: 140
Liittynyt: 24 Tammi 2011 22:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Mondeo tddi Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja traasbet »

Eikös pa-pumppu käy kun kääntää virrat 2-asentoon. Yhteenkään autoon en ole esitäyttänyt suodatinta,vain muutama kerta kääntää avaimesta.
saksoboy
Viestit: 1061
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Mondeo tddi Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

traasbet kirjoitti:Eikös pa-pumppu käy kun kääntää virrat 2-asentoon. Yhteenkään autoon en ole esitäyttänyt suodatinta,vain muutama kerta kääntää avaimesta.
En minäkään ole bensamyllyn kohdalla esitäyttänyt mutta dieselin kohdalla olen kyllä täyttänyt. dieseli on vähä nirsompi ton ilmakuplan kanssa kuin bensa
"harder" is not a very good safeword
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: Mondeo tddi Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

traasbet kirjoitti:Eikös pa-pumppu käy kun kääntää virrat 2-asentoon. Yhteenkään autoon en ole esitäyttänyt suodatinta,vain muutama kerta kääntää avaimesta.
Siirtopumppu käynnistyy kyllä. Tämä vaihdettava suodatin on yleensä siirtopumpun ja korkeapainepumpun välissä ja korkeapaine-("ruisku-")pumppuun pääsee ilmaa kun suodatin välistä vaihdetaan. Ja mitä isompi pumppu, suuremmat ja pitemmät letkut jne. niin luonnollisesti enemmän mahtuu ilmaa järjestelmään. Henkilöautokokoluokan dieselit yleensä lähtee käyntiin kun starttaat kaasun pohjassa ja et päästä sammumaan. Toi täyttö on vain asiaa huomattavasti helpottava toimenpide. Isommat vehkeet on pakko jo ilmata jos ne käyntiin haluaa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Vastaa Viestiin