käyntiongelmia

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
2307
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Loka 2012 19:18

käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja 2307 »

mistä mahtaa johtua kun 03 focus 1.6 käy kylmänä kolmella pytyllä mutta kun kone lämpenee niin neljäskin lähtee mukaan,ei toimi täydellisesti mutta joten kuten.puolan olen vaihtanut ja tulpat ja johdot ovat ilmeisesti kunnossa.kiitos avusta etukäteen
2307
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Loka 2012 19:18

Re: käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja 2307 »

niin ja moottorin vikavalo rävähti palamaan
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

2307 kirjoitti:tulpat ja johdot ovat ilmeisesti kunnossa

Tuosta lähtisin. Lämpimänä neljännen pytyn mukaantulo saattais johtua puolasta, nuo kun toisinaan ovat öljy/hyytelötäytteisiä. Tulpat ja johdot vaihtoon ensiksi jos puolan epäillään olevan kunnossa, oikean mallinen ja kaikki on kunnolla kiinni ja kontaktit hyvinä. Jos ei selviä ni melkein helpointa testerillä/skoopilla tutkiskella. Testeri ainakin kertois mistä vikakoodi on tullu, ellei vikamuistia voi muutoin lukea. Voihan se puolakin (tarvike?) olla maanantaikapine.

Muuten villit arvaukset joihinkin sytytyksenajoitukseen liittyviin antureihin.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
2307
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Loka 2012 19:18

Re: käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja 2307 »

puola on motonetistä,käytin tänään korjaamolla ja ei antanut mitään vikakoodia.tulppia olen kokeillut vaihtamalla toisesta pytystä kuten myös johtojakin,mutta ei vaikutusta.vika alkoi noin viikko sitten lievänä mutta nyt yksi pytty täysin pelistäpois kylmänä.heräilee kyllä nopeasti moottorin lämmetessä.korjaamon mies heitti että venttiilivika yhtenä vaihtoehtona
2307
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Loka 2012 19:18

Re: käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja 2307 »

niin ja uljasta kipinää lyö tulpanjohto kylmänäkin,pytty ei vain lähde mukaan.
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

No sitten se onnistuneen palamisen kolmas osapuoli, bensa. Eli suutin pimeenä/tukossa, luulis vaan, että siitä olisi tullut vikakoodi. Miten muuten vika ilmaantui aikanaan?
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
2307
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Loka 2012 19:18

Re: käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja 2307 »

harrastan venäjän tankilla käyntiä,vaiva alko edellisen tankkauksen jälkee.eikai se nyt voi bensasta johtuu?jos ni miks vaan yks sylinteri vittuilee?
Jonttula
Viestit: 84
Liittynyt: 15 Loka 2011 00:16

Re: käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja Jonttula »

Ongelmaa oli aikanaan vanhempien toyota carina e autossa.. yks pytty jäi pois ja heräili välillä. Johdot uusittiin ja tulpat jne.. ei vaikutusta. Viimeiseksi haettiin romuttamolta koko suutin sarja toisesta vastaavasta ja homma korjaantu.. eli yks suutin oli ajottain pimee. Tähän voi ennen uusimista koittaa motonetistä aineita suuttimien puhdistukseen.
2307
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Loka 2012 19:18

Re: käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja 2307 »

nyt tuntus vika poistunee,täräytin tankkiin ruiskujen putsaus ainetta ja masinolia.nyt kehrää kuin kissa eli ilmeisesti oli bensassa vikaa,on se kumma kun ei voi venäjän polttoaineeseen luottaa :shock:
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Taitaa olla tosiaan ihan mitä sattuu pumpuissa siellä. Hyvä, että homma lähti toimimaan.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Jonttula
Viestit: 84
Liittynyt: 15 Loka 2011 00:16

Re: käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja Jonttula »

kyllä ihan vastaavia ongelmia on aina suomessa tankatuillakin.. emmä jaksa uskoa että tavara olisi sen kummempaa rajan tuolla puolen..
Vastaa Viestiin