Ford Escort MK4 vm.-87 - konepellin aukaisuvaijeri irti

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
pudonnut.mutteri
Viestit: 15
Liittynyt: 16 Syys 2009 15:37

Ford Escort MK4 vm.-87 - konepellin aukaisuvaijeri irti

Viesti Kirjoittaja pudonnut.mutteri »

Nykäisin ratin alla olevaa konepellin lukon aukaisijaa, ja vaijeri sitten otti ja joko katkesi tai irtosi konepellin lukosta... eli milläs konstilla saan nyt tuon konepellin auki, ilman että tarvitsee kauheasti paikkoja rikkoa? :(
:ford: Mondeo 1.6 Ti Duratec vm. -08
fordrs88
Viestit: 213
Liittynyt: 01 Huhti 2010 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Escort MK4 vm.-87 - konepellin aukaisuvaijeri irti

Viesti Kirjoittaja fordrs88 »

mulla kävi avossa viime keväänä sama homma ja otin oikeanpuolen umpion ylämutterit irti ja umpio mäkeen, sit käsikopelolla umpion reijästä vetaisin avausvipua.
pudonnut.mutteri
Viestit: 15
Liittynyt: 16 Syys 2009 15:37

Re: Ford Escort MK4 vm.-87 - konepellin aukaisuvaijeri irti

Viesti Kirjoittaja pudonnut.mutteri »

Kiitos vinkistä! Vielä kun saisi sen umpion ruuvattua irti... :roll: kova tavoite saada pari vuotta seissyt ekkeri vielä pelikuntoon ja baanalle loppukesän aikana!
:ford: Mondeo 1.6 Ti Duratec vm. -08
Tessu
Viestit: 1741
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Ford Escort MK4 vm.-87 - konepellin aukaisuvaijeri irti

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Samaa pohdin omassa Escossa et jos tuo vaijeri katkee mitä tehdä ja kattelin et alakautta vois päästä joteskin sorkkimaan,Escon erilaiset maskin hieman hankaloittaa yleisiä ohjeita mullakin on semmone nettä siitä ei tida käsi mahtua?
Joudun vaan keväällä vanhasta Mitsusta avaamaan sorkkaraudalla konepellin ja näky sen mukanen!
Katoimpa heti Escosta et miten lähtis,pitää vissiin opetella ulkoa vai laittasko jo vaijerinpätkän valmiiks mitä sit vaan nykäsis heeh?
eskomies
Viestit: 53
Liittynyt: 12 Joulu 2011 18:34
Paikkakunta: Laitila

Re: Ford Escort MK4 vm.-87 - konepellin aukaisuvaijeri irti

Viesti Kirjoittaja eskomies »

mulla on laho eskortti niin olempa oman konepellin aukaissut näin:
1. tunkkaa auton etupää ylös...
2. irrota pakosarja
3. vedä konepellin tuulihakasesta
4. koita saada se lukitus auki (itse sain sen talttapäisellä ruuvimeisselillä)
5. voilah! konepelti on auki ilman isompaa vauriota :D
rigg kirjoitti:kylmällä koneella kiihdyttäessä ei voi painaa lusikkaa lattiaan kun booaa..
Vastaa Viestiin