escort vaihdelaatikko?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
erion
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Tammi 2006 13:02

escort vaihdelaatikko?

Viesti Kirjoittaja erion »

Itsellä hajosi orionin -83 1.6i (eli sama kone kuin xr3i) vaihdelaatikko :( . Nyt olisi tallissa -87 1.4 cvh:n laatikko. Eli kysymys: kestääkö se? Onko escort laatikoissa kestävyys eroja, vai ovatko kaikki samanlaisia? ei kai? Eli mitkä laatikot ovat autooni käyviä?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Kestävyydeltään ne on kaikki samanlaisia, mutta 86-90 laatikosta puuttuu se etupuolen kiinnike mikä tarvitaan kiinnitykseen 80-85 autossa.
erion
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Tammi 2006 13:02

Viesti Kirjoittaja erion »

Ai, ne ovat yhtä kestäviä? Loistavaa, eikun laatikkoa vaihtamaan. Eikös tuo uudemman laatikko mene ihan hyvin kun jättää vanhan laatikon kiinnikkeet muistaakseni laatikoissa ne pultin reijät ovat kuitenkin samoissa paikoissa? Korjatkaa jos olen väärässä..
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Olet väärässä. Niin kuin sanoin, niin 86-90 laatikosta puuttuu se kiinnike siitä kuoresta. Se ei ole siis mikään pultattava kiinnike minkä voi siirtää, vaan osa kuoren valua.

Tuossa kuvassa näkyy ero:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... en_ero.jpg
vasemmalla 80-85 laatikon kuori ja oikealla 86-90. 91 jälkeen tuo neljän pultin kiinnityspaikka tuli taas takaisin mk5 escortissa.
erion
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Tammi 2006 13:02

Viesti Kirjoittaja erion »

No muistin väärin. kiitos muuten selventävästä kuvasta! :D Mitenköhän vaikea homma on vaihtaa tuo alapuolen kiinnike tuosta 1.4sen korista. se kori on näes vielä tuolla tallilla.. Aikaisemmin vilkaisin niin näytti vähän että se tulisi runkoon paikkoihin joita ei mk3 korisessa ole, oli kyllä pimeä ja kylmä kun purin sitä laatikkoa autosta... joten ei mitään tietoa! Onko tietoa että onnistuuko vaihto ja mitä kaikkea joutuu vaihtamaan?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Ei ole kyllä mikään ameriikantemppu vaihtaa siitä alkuperäisestä risasta laatikosta sitä kuorta - jossa siis on paikka mk3 kiinnityksille - tuohon uuteen laatikkoon.

Jos luulee selviävänsä laatikon vaihdosta, selviää kyllä tuostakin hommasta. Uusi tiiviste vaan kaupasta ja työkalut viuhumaan, ei siinä mene puolta tuntiakaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
erion
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Tammi 2006 13:02

Viesti Kirjoittaja erion »

Niin, onhan toi laatikko kerran tohon jo tullut vaihdettua, niin kai se kuoren vaihtokin onnistuu. Pitääpä yrittää heti kun nuo pakkaset laskevat. Kiitos kaikille ohjeista!!
Jaanne
Viestit: 33
Liittynyt: 25 Heinä 2011 22:50

Re: escort vaihdelaatikko?

Viesti Kirjoittaja Jaanne »

Vanha aihe kyllä mutta ajankohtainen... Eli siis mk3 ja mk5 on tämä mystinen ylimääräinen 4-pultin kiinnityskorva. Ja mk4:ssa sitä ei ole. miten asia on, passaako tuoho minu mk4 escorttiin CVH. Mk5 laatikko, onko siinä mk5 vielä lisää eroavaisuuksia?
Jaanne
Viestit: 33
Liittynyt: 25 Heinä 2011 22:50

Re: escort vaihdelaatikko?

Viesti Kirjoittaja Jaanne »

Tähän olisin vielä vastausta vailla! Eikö kukaan tiedä?
Vastaa Viestiin