FORD COUGAR -1999- 2,5 V6

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tuhatnisti
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Tammi 2010 00:00

FORD COUGAR -1999- 2,5 V6

Viesti Kirjoittaja tuhatnisti »

Kiihdyttäessä esiintyy jonkin verran nykimistä ja ummehtuneisuutta. Eli vaikuttaa kuin auto ei aina kiihtyisi niin hyvin kuin kuuluisi tuolla koneella. Onko kokemuksia tällaisesta?
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Re: FORD COUGAR -1999- 2,5 V6

Viesti Kirjoittaja Volmari »

onko autolla mitään huoltohistoriaa?

ilmanputsari tarkastettu ettei ole likainen?

vanhat tulpat ja piuhat?
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
seoriesa
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Tammi 2007 17:29

Re: FORD COUGAR -1999- 2,5 V6

Viesti Kirjoittaja seoriesa »

itselläni samalla koneella varustetussa mondeos oli samaa vikaa, maffin putsas ni ei ainakaan ekana päivänä hukannut tehoja yhtään :D
3 Fordin taivas
PaHe71
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Syys 2011 01:11

Re: FORD COUGAR -1999- 2,5 V6

Viesti Kirjoittaja PaHe71 »

Sama juttu täällä, nykii, eikä oikein normaalisti lähetä(tuntuu tukehtuvan tms.), tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu viime huollossa, et en tiiä sit.. oisko muka ilmanputsarista kiinni..niitä antureita vissiin tossa koneessa riittää.. niin, ja anteeksi tietämättömyyteni, mut et mikä "maffi"???...
El Fico
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Syys 2011 21:17
Paikkakunta: Oopu

Re: FORD COUGAR -1999- 2,5 V6

Viesti Kirjoittaja El Fico »

PaHe71 kirjoitti:Sama juttu täällä, nykii, eikä oikein normaalisti lähetä(tuntuu tukehtuvan tms.), tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu viime huollossa, et en tiiä sit.. oisko muka ilmanputsarista kiinni..niitä antureita vissiin tossa koneessa riittää.. niin, ja anteeksi tietämättömyyteni, mut et mikä "maffi"???...
MAF on ilmamäärämittari.. se kertoo eculle moottoriin menevän ilmanmäärän..
Tane cobra replica kesäpirssinä ja 89 fiesta käyttöautona.
PaHe71
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Syys 2011 01:11

Re: FORD COUGAR -1999- 2,5 V6

Viesti Kirjoittaja PaHe71 »

Oisko kellään tietoa, mistä löytäisi tuollaisen FORD COUGAR -1999- 2,5 V6:n cd-mankkarin(6000-mallia) kytkentäkaaviota?
PaHe71
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Syys 2011 01:11

Re: FORD COUGAR -1999- 2,5 V6

Viesti Kirjoittaja PaHe71 »

Entä löytyykö teorioita, miksei hanttarin puolen ovi aukea, eikä lukitu kaukosäätimellä? Entä mitä pitäisi tehdä ilmastoinnille, joka ei myöskään tuota ainakaan kylmää kesällä?
Tai saako jollain keinolla tuon käynnistettäessä kuuluvan ärsyttävän "bling,bling.."-äänen kytkettyä pois?
gatochico
Viestit: 24
Liittynyt: 14 Marras 2010 20:31

Re: FORD COUGAR -1999- 2,5 V6

Viesti Kirjoittaja gatochico »

Radion kytkentäkaavioista en tiedä, mutta käytettyjä 6000:sia on aika hyvin liikkeellä (itse löysin huutonetistä-toimii), ja Automaa myy vanhoista kunnostettuja. Pelkääjän oven pitäisi lukittua yhdellä napin painalluksella ja avautua kaksoispainalluksella. Itsellä toimii muuten, mutta 5-6 metrin etäisyydeltä kaukosäädin ei toimi lainkaan, vaikka avain on uusi. Vastaanotin ei ilmeisesti ole herkimmästä päästä. Ilmastointiin auttanee normaali ilmastointihuolto ja kylmäaineen lisäys - joku on sanonut, että Cougarin ilmastointi ei kovin hyvin pidä kylmäaineita sisällä. Oma kosla kaipaa samaa operaatiota. Käynnistyspimputuksen poiskytkentään en ole löytänyt keinoa. Kyllähän se aamulla hyvin herättää...
Tvisti
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Loka 2014 22:36

Re: FORD COUGAR -1999- 2,5 V6

Viesti Kirjoittaja Tvisti »

Terve,

Uusia ollaan täällä mutta kiperästi kaipaisin vähän jelppiä.

Tarkoituksena ostaa tuollainen Ford Cougar 2.5 V6. Löysinkin sopivan auton vm2001, ja kävin koeajolla. Muuten auto tuntui oikein hyvältä, mutta kun vauhdissa painoi kaasua reippaammin rupesi auto nykimään / pätkimään.Pienellä kaasulla kulki ihan tasaisesti. Auto on seisonut ed. omistajan toimesta puoli vuotta, ja nyt 2 kk sitten se on otettu käyttöön sekä se on juuri katsastettu.

Katsastuksesta oli mennyt läpi ja kaikki päästöarvot oli olleet normaalit. Myöskään vikavaloja tms. ei pala mittaristossa.

Auto kuitenkin käynnistyi ihan normaalisti eikä nykimiseen vaikuttanut onko kone lämmin vai ei. Kone myös kävi nätisti tyhjäkäynnillä. Myyjä oli sitä mieltä että kun tulpat vaihtaa niin kulkee normisti mutta olisin halunnut kuulla ennen ostopäätöstä teidän " asiantuntijoiden " kommentit. Autolla on ajettu 290 000km, joten epäilen että vika saattaisi olla muuallakin.

Voiko esim. jakoketju olla löysällä ja se aiheuttaa nykimistä? Ei kuitenkaan kilkattanut tms.

Olen lukenut foorumia sen verran että jostain EGR-venttiilistä on ollut puhetta tms.
Ihastuin autoon muuten, mutta mietin tässä nyt vain kannattaako ostaa, vai onko kallista remppaa edessä. Onko epäilyksiä vian alkuperästä?

Tuollaista EGR-venttiiliä tms. ei ainakaan Motonetin katalogissa ollut ainakaan tuolla nimellä.
Vastaa Viestiin