Huollossa sytty moottorin varotusvalo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tsoi
Viestit: 63
Liittynyt: 16 Helmi 2011 09:59

Huollossa sytty moottorin varotusvalo

Viesti Kirjoittaja tsoi »

Focus -05 1.6 Ti-Vct (109tkm) kävi tänään 6. vuotishuollossa (ei ollu merkkiliike)..

Olivatpahan saaneet rikottua konepellin aukaisumekanismin..korjaajan mukaan se oli ollu rikki auton sinne tullessa (juhannuksen alla kyllä katoin öljyt ja hyvin pelitti) siinä vaiheessa aattelin ettei auta ku maksaa..
..tuolla ku ois selvinny ni hyvä..

lähdin huollosta niin moottorin varotusvalo palaa ja tehot kateissa, pintakaasulla pystyy ajamaan mutta päälle kahen tonnin kierroksilla ei nouse viisari eikä ääni..
korjaaja sano että huollon jälkeen koeajolle lähtiessä oli syttyny ja tehot oli ollu kateissa, oli kuitannu vikakoodit ja jätti pihalle oottamaan minua.. no mulle teki sitte uuestaan, kuittasivat taas vikakoodin ja korjaaja kävi koeajolla, toimi kuulemma.. en pystyny sillon autoa ottaa mukaan ku olin työautolla niin kävin vasta sulkemisajan jälkeen hakemassa niin merkkivalo palaa taas..

ohjekirjan mukaan öljyn pitäs olla 5-30..oli laitettu 0-30, liekö tuolla väliä..
..ku menin alussa maksamaan niin rahojenperijä sano että heidän testeri oli luullu autoa 2010 malliksi..

aikasemmin on vw:ssa menny puolia eikä nyt ajossa nyi yhtään..tasasesta kulkee ja kulutuski aika normaalilla tasolla, ei vaan ota kierroksia ajossa eikä tyhjäkäynnillä..

pitää aamulla soittaa korjaamoon ja alkaa neuvottelemaan jatkosta, vienkö täällä marmoritiskille jos voivat saada jotain selville mitä alkuperänen korjaamo vois piilotella ja maksattaa vielä mulla..

nimim. eka kerta ku huollossa tehdään vikoja?
Focus mk3 2013 1.0 125hv
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: Huollossa sytty moottorin varotusvalo

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Ettei olis softa sekasin tms? Vie merkkiliikkeeseen hoitoon ja lasku tumpeloineelle korjaamolle, kuluttaja-asiamiehet ym mukaan, voi onnistuakkin. Ja kerro korjaamon nimi, hyvä maine kauas kuuluu, huono vielä kauemmas sanoo vanha kansa.
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Huollossa sytty moottorin varotusvalo

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Tuosta kannattaa ensin sopia, ettei ominpäin mee tuollaista tekemään, tulee itselle maksettavaksi tuo. Kai ne kertoi mitä vikakoodia se näytti ?

Edit: Heti syytetään korjaamoa. Häröjä sattuu, mutta jos ne korjataan tai sovitaan, niin OK.

Edit 2: Öljyn vaihdon sun muun normihuollon jälkeen softa sekasin?
Siellä on joku vikapäällä, mikä pakottaa ecun menemään vikatilaan. Siitä johtuu nuo hukassa olevat tehotkin.

Edit 3: Menkää joksikin aikaa korjaamolle töihin niin, tiedätte millaista se on. Joskus sattuu inhimillisiä erehdyksiä ja virheitä. En tarkoita, että tämä on mikää kämmy, mutta kumminkin.
Kyllä olen ajoneuvoasentaja ja ruuvailen näitä paskoja, tosin harvemmin foortteja.

Sitä on niin helppo syytellä muita netissä. Ei herneitä.
Kollo
Viestit: 116
Liittynyt: 14 Tammi 2007 22:43
Paikkakunta: Lake of Ylö

Re: Huollossa sytty moottorin varotusvalo

Viesti Kirjoittaja Kollo »

Joku alipaineletku jäänyt irti, ilmamassamittarin llitin irti, onhan noita mahdollisuuksia, mutta noi tulee ekana mieleen. En kyllä keksi miten huollossa saisi softan sekotettua. Läppärillä korkeintaan kuitataan huoltovalo tai kurkataan vikakoodit.

Joskus asiakkaan pyynnöstä tsekkaillan esim. kaasuläpän ohjelmointia tms. muuten ei kajota, kuka ilmaista työtä haluaisi tehdä.

-Villin korjaamon asentaja-

edit: Eli käy huollon tehneessä korjaamossa ja pyydä kurkkaan pellin alle ja tsekkaan vikakoodit. Joskus tosin joku osa vaan päättää hajota just huollon aikaan ja yritäppä sanoa asiakkaalle "Ei ollut minun vikani". Nimim. kokemusta on.
Escort mk2 "RS2000"
Fiesta mk2 "RS1800i"
tsoi
Viestit: 63
Liittynyt: 16 Helmi 2011 09:59

Re: Huollossa sytty moottorin varotusvalo

Viesti Kirjoittaja tsoi »

Auto oottelee ko. korjaamolla maanantaiaamua.. tehojen häviäminen johtuu imu- ja pakonokan 0-asennosta.. vikakoodin nollauksen jälkeen nokat toimii noin puoli minuuttia jonka jälkeen jonkulainen varotoiminto (?) vetää nollille..

seuraava oletus on että hihna alkaa olla löysä..alkuviikosta selviää lisää..

enkä usko että korjaamossa on tieten mitään rikottu ja jätetty kertomatta mutta kiinnostaa mikä on yleensä käytäntö kun ehjän auton oon sinne vieny ja kaks korjattavaa vikaa on viennin ja haun välillä tullu..

niin ja minä en ainakaan ota herneitä, en ees tykkää herneistä..
Focus mk3 2013 1.0 125hv
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
ransitmeis
Viestit: 50
Liittynyt: 21 Elo 2010 18:04

Re: Huollossa sytty moottorin varotusvalo

Viesti Kirjoittaja ransitmeis »

ei oo ensimmäinen vct moottori mistä on nokkapyörä hajonnu huollossa. nokkien muuttuva ajotus toimii moottoriöljyllä. öljynvaihdon yhteydessä roskia/karstaa päässyt nokkapyörän sisälle.
käyttämällä oikeaa öljyä ja vaihtamalla sen oikeaan aikaan kasvattaa nokkapyörien elinikää huomattavasti.
JonDDu91
Viestit: 60
Liittynyt: 13 Marras 2010 16:15

Re: Huollossa sytty moottorin varotusvalo

Viesti Kirjoittaja JonDDu91 »

Yhtäkkiähän ne viat siihen autoon aina tulee. Huonoa tuuria vaan jos puikoissa istuu silloin joku muu kuin itse. Harvoin öljyjä ja suodattimia vaihtamalla mitään isoja vikoja aikaan saa. Tietysti aina kaikki viat mitä autoon tulee korjaamokäynnin aikana on korjaamon vikoja, eikö ;)
Vastaa Viestiin