Sierra -90 takaiskarin ripustusongelma

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
jouniri
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Loka 2009 18:23

Sierra -90 takaiskarin ripustusongelma

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Elikkä kuskinpuoli takaiskarin alapään tuenta ruostunut ja irti.
Tietääkö joku onko olemassa tuennan korjauspalaa? Motonetissa ei ole. Jos jollakin
on ylimääräinen niin ostaisin pois, katsastus lähenee.
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierra -90 takaiskarin ripustusongelma

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mikäs korimalli ?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
jouniri
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Loka 2009 18:23

Re: Sierra -90 takaiskarin ripustusongelma

Viesti Kirjoittaja jouniri »

4-ov sedan.
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Sierra -90 takaiskarin ripustusongelma

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Se alapään kiinnityskorva on osa tukivartta eikä niiden hitsailuja aina katsota hyvällä. Joka tapauksessa luulisi, että löydät helpommalla vaihto-osana koko tukivarren kuin hitsaat vanhaa. Se tukivarsi on kuitenkin puhki myös sieltä jousen alta. :(
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Sierra -90 takaiskarin ripustusongelma

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Multa löytyy ylimääräsenä tommonen tukivarsi, soita 040 9666675
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
jouniri
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Loka 2009 18:23

Re: Sierra -90 takaiskarin ripustusongelma

Viesti Kirjoittaja jouniri »

JyriN kirjoitti:Se alapään kiinnityskorva on osa tukivartta eikä niiden hitsailuja aina katsota hyvällä. Joka tapauksessa luulisi, että löydät helpommalla vaihto-osana koko tukivarren kuin hitsaat vanhaa. Se tukivarsi on kuitenkin puhki myös sieltä jousen alta. :(
Siinähän saa pitää aikamoiset talkoot sen vaihdossa. Katsuri kyllä sanoi että hitsaamalla voi
korjata. Tekija täytyy löytää, meikäläisellä kun ei ole kuin hierojan työkalyt.
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierra -90 takaiskarin ripustusongelma

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

No helpompi se mun mielestä on silti ehjään vaihtaa, kuin huonoa korjata... Ja itse jäisin miettimään, mistä se pettää seuraavaksi, kotelorakenne tukivarressa kuitenkin, ja sisäpuolelta jo varmaan todella mätä!
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Juutas
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Touko 2005 21:39
Paikkakunta: Salo Rock City

Re: Sierra -90 takaiskarin ripustusongelma

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Ja kannattaa tarkistaa iskarin yläpään kiinnitys samalla kun siellä tutkii. On meinaan käynyt että iskari läpi takapaksiin kun edes katsastuksessa ei ole vikaa huomattu. Oli paikallislehdessä pari vuotta sitten juttua eräästä Sierrasta...
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Sierra -90 takaiskarin ripustusongelma

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Olen edellisten kanssa samaa mieltä. Kerralla kuntoon, niin ei tarvitse sitten puolen vuoden välein availla paikkoja korjailla jotain. 8) Tukivarsi on melko varmasti muualtakin ihan lopussa, puslat kaput jne.

Tukivarsi on helppo vaihtaa, kun sen tekee apurunkoa avaamalla. Oikeastaan kaikkein suurin työ on niiden jarrujen avaamisessa ja uudelleen kasaamisessa. Tästäkin on se hyöty, että tulee vaihdettua jarrunesteet ja voideltua liikkuvat osat samalla, eikö niin. :lol:

Ulkomuistista sanoisin, että oikea suoritusjärjestys helpottaa tuota hommaa ihan oleellisesti. Ensiksi napamutteri auki, auto ylös, pyörä poist, jarrut pois, napa pois jne. Korjausmanuaalin avulla tuosta selviää kyllä. :)
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierra -90 takaiskarin ripustusongelma

Viesti Kirjoittaja emax »

Napaa ei kannata purkia vetarista, ovat joskus tosi lujassa (paitsi tietysti jos laakerin vaihtaa). Ottaa vaan ne 4 pulttia auki millä se napa on tukivarressa kiinni ja vetää koko vetarin napoineen pihalle. Ja crc:tä niille 4 pultille, myös tukivarren takapuolelle, niin on mahdollisuus saada ne ehjänä irti.
Levyjarrullinen tai muuten vain laippavetarillinen onkin sitte eri asia.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin