Mk1 Fiestan jarrut ja alusta.

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Mk1 Fiestan jarrut ja alusta.

Viesti Kirjoittaja emax »

Pari kysymystä.

Voiko auton oman takajarrujen paineensäätimen korvata kokonaan käsinsäädettävällä?

Jos autossa on mennyt pääsylinteriltä taakse 2 putkea, voiko ne korvata yhdellä? Jos esimerkiksi uudessa pääsylinterissä on vain 1 putkilähtö taaksepäin.

Ja kyseessähän on -81 fiesta.

Edit: otsikko
Viimeksi muokannut emax, 08 Maalis 2011 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Jarrulinjat ja sylinterit. muutoskatsastus.

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Tosta paineensäädin asiasta ei ole varmaa käsitysta, mutta luulisin et kelpaa leimalle. Ja tuohon jarruputki asiaan, laitoin sierraan menemään 2-putkea taakse entisen yhden tilalle ja kyllä kelpasi. Vaihdoin tehostimen + sylkyn toisesta automallista. Et luulis kelpaavan tuokin, vaikka vaihdat yhteen putkeen, joka menee taakse.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jarrulinjat ja sylinterit. muutoskatsastus.

Viesti Kirjoittaja emax »

Samaa olen ajatellut koska häviäähän ne takajarrut jos putki hajoaa, oli sitten 1 tai 2 putkea. Ei fiestassa ny kuitenkaan 4-piiri jarrut ole vaikka pääsylkystä 4 putkea lähteekin :)
Mutta saattaa olla niin että vaihdan tuohon ei-abs eskon tai mondeon pääsylkyn niin on sitte ne 4 putki lähtöä ja pystyy hyödyntämään tuon vakio paineensäätimenkin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Jarrulinjat ja sylinterit. muutoskatsastus.

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Kuka noita edes kattoo ? Ei puhu mitään, niin katsurikin on tiätämätön koko asiasta.

Kaippa se riittää, että jarrut löytyy.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Jarrulinjat ja sylinterit. muutoskatsastus.

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Painesäädin saa olla manuaalinen mutta asennettu siten ettei sitä pääse säätämään ajon aikana.
gti golo palloilija
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mk1 Fiestan jarrut ja alusta.

Viesti Kirjoittaja emax »

Muokkasin otsikkoa ettei tarvi aina uutta topikkia tehdä.

Jarrut olis ny suurinpiirtein selvillä. Etujarruiksi scorpion satulat+sorvatut mondeon levyt (ei vielä täyttä varmuutta sopivuudesta) ja takana on 1,6 sierran sylinterit. Paineensäädin korvataan tai ei korvata käsisäätöisellä.

Mutta tuntuu olevan aika tiukassa tuo takakallistuksen vakaaja. Purkaamot oon jo soitellu läpi ja niistä ei löytyny. Yhdessä oli ollu 1,4 rs fiesta mutta olivat kerinneet jo paalaamaan sen.

Onko mitää valistuneita arvauksiakaan voisko vielä jostain muusta saada sopimaan tuota vakaajaa kuin mk1 tai mk2 fiesta?

E: mk2 vakaaja löytyi :)
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin