Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli sigun alempi lulla kyseessä. Saattaa pelittää viikkotolkulla kuin ihmisen mieli mutta sitten yhtäkkiä ja aivan satunnaisesti alkaa nykiä kuin horkassa! Ainut milloin ei oireilun aikana nyi, on kun survasee kaasun pohjaan. Juuri tehty huolto ja vaihdettu suodattimet, tulpat sun muut. Mistähän tuo voisi johtua, ainut mitkä on vaihtamatta on tulpanjohdot mut olisko siinä vika sitten kuitenkin koko ajan? Menee hermo kun ei käsitä, ...kele Oireilun aikana käy kuitenkin tyhjäkäyntiä ihan ok ja ottaa kierrokset.
Mut putsaile ilmamäärä mittari ja käy kaikki liittimet läpi kone huoneessa ja putsaile kontakti pinnat.
Lopetti meikän Essi puutumisen ku teki ton operaation.
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
Liittimet on käyty läpi ja putsailtu, ja ilmamäärämittaria multa ei taida löytyä Kyllä ainakin heti kun kääntää virrat päälle kuuluu surinaa et pumppu pyörii, eli eli.........
ahaa,,,, eikös tuossa kuitenkin jonkinmoinen ilmamittari ole ku on ruisku... vai eikö... sorry....
Ku en tunne niin tuota pataa....
Kävi vaan mielessä....
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
Eli siis kumpikin noista edellisistä antureista voi jopa enimmäkseen toimia ok, ja sitten joskus vinoilla ihan tuelta Mistäs tuo asentoanturi löytyy, lambdan sijainti tuli katsottua kun vaihdoin alapallot
Joo tuon bensapumpun uskoisi toimivan. Täytyy vaihtaa nuo tulpanjohdot jos sillä korjaantuisi. Pystyykö sitä lambda-anturia jotenkin silmämääräisesti tutkiin tai mittaan, ei viitsisi sitä turhaan ostaa jos onkin ehjä??
Kaasuläpän asento-anturi on siinä kaasuläppäkotelon kyljessä oleva musta mötikkä.
Ja ainakin se voi aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä vikoja ja välillä "toimia" johtuen siitä että se viallinen alue voi olla niin pieni ettei siihen aina kaasun asento osu.
Saattaa myös välillä toimia ja välillä ei. Vähän aikaa sitten juuri laitoin ohjeet miten se testataan.
Lambdakin saattaa oireilla juuri jollain tietyllä lämmöllä.
Silloin kun nykii niin ainoastaan kun pedaali on lattiassa ei oireile, eli ei se sit oikein viittais siihen asentoanturiin. Koska siis kaikissa muissa asennoissa nykii. No, vaihdan nuo piuhat nyt illalla ja katson onko vaikutusta.
TeRoK kirjoitti:Voi se ollakin. Katos jos se antaa väärän lukeman kaasu pohjassa niin ecu ei osaa tiputtaa lambdaa pois pelistä ja se taas sekottaa käynnin.
?????? nyt meni ihan yli, tai sit en osaa lukea Eli siis kaasu pohjassa ei mitään nykimistä ilmene.
Jaajuu eiku mä luin väärin sun edellisen viestin.
No jokatapauksessa ennemmin se sitte viellä noin päin viittaisi asento-anturiin.
Yleisemmin se kyllä antaa oikean lukeman kaasu pohjassa, mutta sitten kun sitä mittaillaan niin jossain asennossa/asennoissa tippuu jännite alas vaikka pikkuhiljaa painaa lisää kaasua. Jo 0,1 voltin jännitteen alenema aiheuttaa sen että ecu antaa väärän seoksen.
TeRoK kirjoitti:Mutta toinen todennäköinen vika "kandidaatti" on tosiaan toi lambda, koska ainoastaan kaasu pohjassa se on poissa pelistä.
Mutta voiko se lambda toimia esim. viikon ihan moitteetta ja sit taas yhtäkkiä "vikaantua"???? Ja sama juttu tuohon asento-anturiin, eikös olis maalaisjärjellä joko rikki tai ei
Yhtä todennäköstä se on kuin tulpanjohtojenkin ajoittainen sohlaaminen.
Saattaahan siellä olla esim. johdotuksissa kosketushäiriötä tai sitte se tekee sitä tietyssä lämpötilassa tai tietyllä kaasun asennolla niinkuin sanoin jo aiemmin.