Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Mane258
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Joulu 2010 12:42

Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja Mane258 »

Joo elikkä tämmönen ongelma tullu tässä talven mittaan että auto sammuilee välillä yhtäkkii aina lämpimällä koneella, ja ei sen jälkeen lähde hetkeen käyntiin! odottelee n.15min nii jopas lähtee kun palmun alta. Ja ongelmaa ei välillä ole jos itse sammuttaa auton ja starttaa. (lämpimänä tämäkin). Aluksi luulin vian olevan koneen lämpöanturissa, muttei sekään oikein auttanut, todella omituinen vika. Jos jollain henkilöllä ollut samanlaista vikaa / tietää missä vika voisi piileä niin kaikista ehdotuksista olisin _Todella kiitollinen_ . auto siis tarkemmin Orion -91 1.6 CVH EFi. jos tarvitsette tarkempia tietoja niin täältä tulee sitämukaa. :P todella iso kiitos jo valmiiksi kaikille auttajille ja ehdotuksen antaneille. :)
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja emax »

Outo kapistus koko cvh:n ruiskusysteemi, mutta ite vaihtaisin kampiakselinasentotunnistimen. Se voi oireilla kuumana enemmän kuin kylmänä. Löytyy startin yläpuolelta viisaamassa vauhtipyörää päin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Mane258
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Joulu 2010 12:42

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja Mane258 »

Kiitoksia ehdotuksesta mutta vaikea uskoa vian olevan siellä. vaihdoin anturin noin 2kk sitten kun kierrokset valehteli mittarissa aivan älyttömiä. nooh silloin selvisi että anturi oli poikki. mutta vika elää vielläkin autossa. autoon vaihdettu myös sytytysmoduli sekä puola/jakaja. ELI lämpimänä kierrosmittari alkaa valehtelemaan (noin 500-1500 kierrosta enemmän kuin kierroksia on). voisiko tämä liittyä jotenkin tuohon käynnistämiseen?
Avatar
rangleri
Viestit: 361
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Eikös tästä saa vikakoodit luettua ledillä?
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Mane258
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Joulu 2010 12:42

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja Mane258 »

En itse osaa sanoa kyllä tuohon mitään. joku asiasta enemmän tietävä kertokoon. :)
Avatar
teme69
Viestit: 127
Liittynyt: 06 Elo 2009 02:51

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja teme69 »

Oletko tarkistanut hukkuuko vian ollessa päällä, pelkästään kipinä vai loppuuko bensan saantikin? Kipinäpuolta itse kyllä veikkaisin mutta sinnehän oli jo kasa tavaraa vaihdettu niin saattaaisi arpa kallistua viallisen sulakerasian puoleen.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Mane258
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Joulu 2010 12:42

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja Mane258 »

bensaa saa ainakin, sen verran tuoksuu kun koittaa käynnistää, sytytyspuoli on aika tarkasti uusittu etten uskoisi sielläkään vikaa olevan. käynti on aika epätasaista ennen sammumista, ilmavuoto? :o
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja jsel »

Mane258 kirjoitti:ilmavuoto? :o
Omasta saman ikäisestä on alipaineletkut ihan haperoa, lähes kaikki jo uusittu sitä mukaa kun imuilmavuotoja on löytynyt.
Mane258
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Joulu 2010 12:42

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja Mane258 »

joops, millähän sen saisi tutkittua mistä vuotaa jos vuotaa? särkemättä autoa.
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja jsel »

Mane258 kirjoitti:joops, millähän sen saisi tutkittua mistä vuotaa jos vuotaa? särkemättä autoa.
Auto käyntiin, konepelti pystyyn, purkki starttipilottia käteen ja sitä suihkuttelee letkuihin. Jos kierrokset nousee niin letku vuotaa.
Mane258
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Joulu 2010 12:42

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja Mane258 »

Jaahas, entäskun nyt vähän leudommilla keleillä lähtee käyntiin lämpimänäkin. käynti pikkasen epätasasta mutta pysyy käynnissä ja lähtee helposti. Missä lie vika sitten pakkasilla?
Mane258
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Joulu 2010 12:42

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja Mane258 »

Joo ei tästä tule kyllä nyt yhtään mitään. nyt sammuu jo suoraan ajosta kone lämpimänä. sitten ku odottelee parikymmentä minuuttia niin lähtee käyntiin ja kun antaa kaasua yli 1500rpm niin sammuu suoraan. joutuu oottaa pari tuntii jos meinaa autolla päästä eteenpäin ennenkuin kone on normaalilämmöissä. onko kellään mitään tietoa?! alkaa aikamoinen painajainen olemaan,
Avatar
teme69
Viestit: 127
Liittynyt: 06 Elo 2009 02:51

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja teme69 »

Käy ja kulkee siis ihan normaalisti silloin kun suostuu vaan käynnistymään ja ainoa vika on auton sammuilu ja kierroslukumittarin temppuilut? Vahvasti haiskahtaa vialliselta kampiakselinasentotunnistimelta tai puolalta. Ok ne on vaihdettu... siispä saattaisi olla vika jommalle kummalle menevissä johdoissa tai sitten sitten siinä sulakerasiassa. Ja sen asentotunnistimen johdonhan pitää olla suojattua jottei ole niin altis häiriöille.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Mane258
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Joulu 2010 12:42

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja Mane258 »

eli lämpimänä auto sammuilee kesken kaiken kun antaa kaasua, ja ei lähde sitten käyntiin. heti kun viileämpi kone niin lähtee kun palmun alta mutta kun kone lämpiää niin ei anna painella kaasua. tyhjäkäyntikin epätasaista. äsken vaihdoin tulpatkin joutessani kun pahannäköset alko vanhat olemaan. bensansuodatin vaihdettu 2kk sitten. että ei luulis siinäkään olevan. ja koneen alipaineletkut niin uuden näköisiä että ei varmaan vuottakaan ole kun ne on uusittu. en vain enää keksi että mikä siellä bensansyötössä voisi lämpimänä temppuilla. voisin kyllä ottaa sen asentoanturin irti, puhdistaa ja suojata ettei sekään vetäisi häiriötä. mutta miten sulakerasiaan vaikuttaisi tuo koneen lämpötila?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja emax »

Minkä väriset ne vanhat tulpat oli? Oliko aiva mustat tai valkoiset vai normaalit kerman väriset.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
rangleri
Viestit: 361
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Eikös tämä Cvh:n Efi-ruisku ole sellainen ettei siinä ole ilmamassan mittausta ollenkaan vaan tuo polttoaineensyöttö on pääasiassa Map-anturin ja lämpöanturien varassa?

Huomaako käynnissä eroa jos tuon Map-anturin liittimen irroittaa?
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Mane258
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Joulu 2010 12:42

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja Mane258 »

vanhojen tulppien kärjet oli mustat ja muuten aikalailla valkoiset. pitääpä kokeilla map-anturin irroitusta huomenna. koneen lämpöanturi on jo vaihdettu.
Mane258
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Joulu 2010 12:42

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja Mane258 »

jooh no nyt vähän kokeilin irrotella sulakeboxia mutten kokonaan saanut irti kun en kehdannut repiä, edessä oli jonkilainen kiinnitys muttei tullut sieltä pelkästään sillä. crctä pistin piuhojen liitoskohtiin, releisiin ja sulakkeisiin. vaikea etsiä vikaa kun map-anturikaan ei lämpene yhtään koneen lämmetessä. TOSIN lämpiääkö sulakeboxikaan? siis kun siellä tarpeeksi pitkään kulkee virta niin lämpiääkö se kuinka paljon?
Mane258
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Joulu 2010 12:42

Re: Orion -91 EFi ikuinen ongelma(ko)?

Viesti Kirjoittaja Mane258 »

NONI. päivitystä tännekki. eli vika todennäköisesti paikannettu. elikkä bensatankki ei saa korvausilmaa. eli korvausilmaputki vissiin on tukossa. ajelin tuossa rätti tankin korkin paikalla pitemmän aikaa niin toimi aivan todella hyvin, vetojakin löytyy ihan uudella tavalla. kylläpä tuli ostettua uutta osaa paljon tuon vian takia mutta pääasia että löyty. ja ainahan uudet osat ovat plussaa. iso kiitos kaikille vastaajille ja ehdotuksia antaneille.
Vastaa Viestiin