Escortin/sierran laatikko

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jarkko
Viestit: 35
Liittynyt: 18 Joulu 2009 14:40
Paikkakunta: Kuopio

Escortin/sierran laatikko

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

http://www.lautamakimotorsport.fi/escoosat.htm

kyseiseltä sivulta löytyi tämmöinen lyhennin:

Vaihdevälin lyhennin, 4/5-vaiht.(keppi 3 ruuvilla kiinni= Sierran laatikko) 34 €

niin kysyisinkin, että käykö kyseinen lyhennin -90 2.0i DOHC sierran laatikkoon?

näyttäisi olevan ainoa lyhennin minkä löysin kuukelista.

anteeksi tyhmät kyselyt, mutta en oikein tiedä tällasia asioita :D olen vasta aloitteleva auto harrastelija. :oops:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Escortin/sierran laatikko

Viesti Kirjoittaja Aksu »

ei käy.
pitää olla mt75:sen lyhennin (ei T9)
Ekana tulee mieleen Burton
gti golo palloilija
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Re: Escortin/sierran laatikko

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

Juu eikös 4x4 cossussa oo mt75 laatikko niihin ainaki löytyy helposti lyhentimiä, ja just burtonilta.
sierra -86(cossu)
BMW 528i -96
consul - 73
Bmw 525i -90
Avatar
Warro
Viestit: 384
Liittynyt: 23 Loka 2010 22:09

Re: Escortin/sierran laatikko

Viesti Kirjoittaja Warro »

Kysyn samassa ni ei tarvii uutta tehä. Eli tuli completoksella tällänen härveli vastaan; http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... ode=CFE956

Kysymys onkin, että käykö ohc perässä olevaan 5loviseen? Mikä se laatikko muuten mahtaa malliaan olla?

Vähän meinaa 1 vaihteen löytäminen olla haastavaa välillä, josko toi korjais asiaa ja samalla lyhentäs sitä kohtuu pitkää liikettä. :wink:
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Re: Escortin/sierran laatikko

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

Sierras mikäli on ohc kone nii on 5v type9 eli just toi lyhentäjä käy siihe. Itellä oli joskus tollanen mutten oikee saanu pelaamaan kunnolla.
sierra -86(cossu)
BMW 528i -96
consul - 73
Bmw 525i -90
Avatar
Warro
Viestit: 384
Liittynyt: 23 Loka 2010 22:09

Re: Escortin/sierran laatikko

Viesti Kirjoittaja Warro »

Ahaa.. Onko noissa laatueroja eri merkkien välillä? Että kannattaako ostaa sit jonkun muun merkkinen. Vai onko se tuurista kii millanen tulee...
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Re: Escortin/sierran laatikko

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

Tohon en osaa vastata mutta mahtoi olla nii että tossahan tulee vaan toi alupalikka sen kiinnityksen väliin joten se oma siirtäjä haarukka jäi itellä liian ylös tai jotai, ei oikee meinannu osua itse kytkentä tankoon tai jotain oli jotenki epävarma nii jätin laittamatta. Saattaa toki olla että oli jotain vikaa siinä kyseisessä lyhentäjässä. Maksoin muistaakseni sillo jonku 50e ku tilasin jostain firmasta sen.

Voihan toki olla että ykkösvaihteen löytäminen on haastavaa esim jonkun siirtäjä vian takia tai synkrojen yms.. ja se kepin mahtava liikerata ja hervoton käytäytyminen on vain ominaisuus melko mukavasti rullatulla sierran laatikolla.. :D
sierra -86(cossu)
BMW 528i -96
consul - 73
Bmw 525i -90
Avatar
Warro
Viestit: 384
Liittynyt: 23 Loka 2010 22:09

Re: Escortin/sierran laatikko

Viesti Kirjoittaja Warro »

Tjuu.. No ainakin tutulla oli hurja 3e osa siitä rikki, niin oli tosi mukava yrittää saada pykäliä silmään. Joku sellain muovilutikka se osa oli jonka uusi, ja heti alko menee vaihteet mukavasti.

Ja ei toi oma vehe nyt ihan kauheesti rullattu ainakaan pitäs olla. Tosin pahahan noista on sanoa. :?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Escortin/sierran laatikko

Viesti Kirjoittaja emax »

Jos ykkönen napsahtaa kepistä päälle ok mutta auto ei liiku, tai ykköstä pitää pitää päällä että toimii, niin sielä on melko varmasti siirtäjähaarukka pettäny.
Näin käy type9 laatikossa kun toistuvasti yrittää vauhdissa väkisin ykköstä silmään.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
Warro
Viestit: 384
Liittynyt: 23 Loka 2010 22:09

Re: Escortin/sierran laatikko

Viesti Kirjoittaja Warro »

Siis ykköstä ei vaan meinaa saada päälle, kyllä se pysyy päällä sit kun sen sinne saa. Eli pitää vähän "pakinkautta" hakea se 1 vaihe silmään. Muut eteenpäin löytyy kyllä ihan hyvin, ja mikään vaihe ei pompi poiskaan.

Nii ja samaten pakki meinaa välillä olla vähän turhanki sivussa, mutta ei se sitäkään pois heittele kuhan päälle saa.

Ja mites ku näilläkeleillä kylmänä se 1 vaihteen löytäminen on todella haastavaa välillä, mutta kun saa koneen lämpöseks ni toimii siedettävästi menee silmään, samaa se teki tosin jo kesälläki et "kylmällä" koneella oli huonompaa vaiheen löytyminen ku kuumalla.

Tosin voihan siel siirtäjässä jotain ongelmaa olla, mutta toi lämmön mukaan muutuminen sit taas on ihan mystinen juttu. :roll:

Toivottavasti tästäki romaanista joku jotain tajuaa.
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Re: Escortin/sierran laatikko

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

Tohon voi tietysti hieman auttaa öljyjen vaihtaminen mutta saattaa varmaan johtua jo ikääntyneen laatikon ominaisuuksiin. :|
sierra -86(cossu)
BMW 528i -96
consul - 73
Bmw 525i -90
Avatar
Warro
Viestit: 384
Liittynyt: 23 Loka 2010 22:09

Re: Escortin/sierran laatikko

Viesti Kirjoittaja Warro »

Asia tällä pahvi, vaihan öljyt ennen ku ajoon tulee, ja jos pahentuu niin eikai siinä auta ku viedä remonttiin se.

Kyllähän sillä ite osaa ajaa, mutta sitä vaan pohtinnu kuinka sillä muut onnistuu ajamaan. :D
Vastaa Viestiin