tee-se-itse kynäjouset
tee-se-itse kynäjouset
Onko tietoa kuinka katsastusmiehet suhtautuu itse rakennettuihin kynäjousi setteihin? Saako niitä kierreholkkia sorvata itte?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: tee-se-itse kynäjouset
Tiedä tuosta itse sorvatuista mutta näistä ei sanonut muutos katsastuksessa mitään.
gti golo palloilija
Re: tee-se-itse kynäjouset
Niin nuo on hitsattu suoraan iskariin kiinni?Aksu kirjoitti:Tiedä tuosta itse sorvatuista mutta näistä ei sanonut muutos katsastuksessa mitään.
Itte suunnittelin jättäväni vähän vanhaa jousilautasta iskariin olakkeeksi ja heftata holkin sitte siihen kiinni.
Onkos tuo kuinka turvallista hitsata iskarin kylkeä (neste/kaasu)?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: tee-se-itse kynäjouset
Ei ole kuin kierteen yläpäästä muutamalla pisteellä siihen lautasen entiseen olakkeeseen.emax kirjoitti:Niin nuo on hitsattu suoraan iskariin kiinni?
Itte suunnittelin jättäväni vähän vanhaa jousilautasta iskariin olakkeeksi ja heftata holkin sitte siihen kiinni.
Onkos tuo kuinka turvallista hitsata iskarin kylkeä (neste/kaasu)?
Alapäässä on tuo hitsaus mikä näkyy vaan tuohon putkeen joka tukee iskarin/kierreholkin kun muuten väliä olis ~1mm kierreholkin ja iskerin välissä ympäriinsä. Ja putki on mitoitettu niin että tulee napaa vasten kun on laitettu "kupin" läpi.
Myöskin alapäätä on muokattu niin että iskari painuu syvemmälle kuin normaalisti=normimittaisessa iskarissa varaa painua syvemmälle näennäisesti(melkein 5cm syvemmällä)
Ja jos joku väittaa ettei pysy kun on leikattu pois se pysty lätkä jossa on reikä niin ei sillä ole mitän merkitystä pysymisen kannalta. Itse nähnyt että se tulee sieltä kupista pihalle jos on tullakseen,oli lätkä tai ei.
gti golo palloilija
Re: tee-se-itse kynäjouset
Fiestaan pitääs ny etujouset keksiä.. Kuinka saa selville hyvän/kelvollisen jäykkyyden ja pituuden?
edit:
Auto painaa ~700kg. Painojakaumasta ei hajuakaan, mutta keula on tietysti painava kun etuvetoinen on ja moottori/aski on vähän etuakselin edessä. Oliskohan 60%/40% lähellä...
edit:
Auto painaa ~700kg. Painojakaumasta ei hajuakaan, mutta keula on tietysti painava kun etuvetoinen on ja moottori/aski on vähän etuakselin edessä. Oliskohan 60%/40% lähellä...
Viimeksi muokannut emax, 19 Tammi 2011 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: tee-se-itse kynäjouset
Soitto rally raceen niin osaa kertoa nitä suosittelee kadulle/radalle/ralliin.emax kirjoitti:Fiestaan pitääs ny etujouset keksiä.. Kuinka saa selville hyvän/kelvollisen jäykkyyden ja pituuden?
gti golo palloilija
Re: tee-se-itse kynäjouset
niin se taitaa olla paras. Lautamäeltä tilaan kun saan sieltä haettua. Ajattelin vaan onko siihen jotain laskukaavaa
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: tee-se-itse kynäjouset
Pystyy sitä laskekelemaan mutta ei ainakaan itsellä mitää kaavoja ole.
Painon kun tietää niin akselipainojen mukaan jousia valitsemaan.
Mulla on nyt sierrassa 65kg/sentti ja kadulla on jo melko kovat,radalla taas sais olla huomattavasti viellä jäykemmät jo nykyisten auton/kuskin menohalujen takia.
Painon kun tietää niin akselipainojen mukaan jousia valitsemaan.
Mulla on nyt sierrassa 65kg/sentti ja kadulla on jo melko kovat,radalla taas sais olla huomattavasti viellä jäykemmät jo nykyisten auton/kuskin menohalujen takia.
gti golo palloilija
Re: tee-se-itse kynäjouset
Nostetaanpa vanhaa.. Paljonko tuolla säästäisi että tekisi nuo etutolpat itse? Takatolpat ilmeisesti joutuu ostamaan valmiina vai voiko soveltaa toisesta mallista? Ja käytetäänkö noissa etutolpissa aihiona ihan vakioiskareita ja jos näin, niin millainen ja minkä valmistajan iskari olisi hyvä aihio?
Jos joku tuosta sai selvää...?
Jos joku tuosta sai selvää...?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: tee-se-itse kynäjouset
Itse käytin koni spesialin tolppia jotka käytin maahantuojalla uudelleen säädettävänä(tiukemmaksi kuin sportit)
Ja spesiaalit saa niinkin tiukoiksi että jouset jäävät tarpeettomiksi kun iskarit ei vaan liiku tarpeeksi enää. Jokkis autossa oli joskus tuollaiset tiukennetut ja ne kun veti tiukalle niin peräpää vaan alkoi pomppimaan kun ei joustoa enää ollut tarpeeksi.
Ja spesiaalit saa niinkin tiukoiksi että jouset jäävät tarpeettomiksi kun iskarit ei vaan liiku tarpeeksi enää. Jokkis autossa oli joskus tuollaiset tiukennetut ja ne kun veti tiukalle niin peräpää vaan alkoi pomppimaan kun ei joustoa enää ollut tarpeeksi.
gti golo palloilija
Re: tee-se-itse kynäjouset
tätä samaa aihetta monesti miettiny ittekki. Nettiä selaillu mutta tyssänny siihen ku pitääs tietää minkämoiset jouset pitääs olla ja mikä on sierran painojakauma (nämä kynäilyt tahtoo olla vähä hepreaa )Lautamäeltä sais jotain iskaripatruunoja olisko näistä mitää hyötyä vai olisko se viisain tehdä omasta iskarista?
kuinka paljon tosiaan halvemmalla sais kynät tehtyä vertaa valmiisiin?
kuinka paljon tosiaan halvemmalla sais kynät tehtyä vertaa valmiisiin?
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
Re: tee-se-itse kynäjouset
300€ näkyy maksavan täys muutos sarja jossa pää/apujouset,välilautanen,yläpää,kierreholkki ja säätöavain.
gti golo palloilija