Fiesta vm.-02 -> melun vähentäminen

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
marska

Fiesta vm.-02 -> melun vähentäminen

Viesti Kirjoittaja marska »

Tervehdys!

Fiesta vm.-02 nykyään käytössä, tiesin jo ennen ostoa, että melua tulee sisätiloihin ihan kiitettävästi (nyt tietty talvirenkaat tehostaa vaikutusta). Millä tavoin olette omia "hiljennelleet"? 8) Ford-tuttu sanoi että jotkut "lokarit" :lol: auttaisivat tässä, minulla ei asiasta mitää tietoa..

Millaisista hinnoista puhutaan? Opiskelija budjetilla voi tehdä sen verta tiukkaa, että jätän tältä talvelta tekemättä jos tosi kallista.. :mrgreen:
fiesta89
Viestit: 151
Liittynyt: 10 Huhti 2005 11:10

Re: Fiesta vm.-02 -> melun vähentäminen

Viesti Kirjoittaja fiesta89 »

Itselläni fiesta -01, ilmeisesti sulla on uudempaa korimallia kuin mulla.

Ford tuttu tarkoitti varmaan muovisia sisälokareita. Mun autossa on sellaiset ja kun oli liian isot renkaat ja jouduin ottamaan ne pois joksikin aikaa niin takarenkaiden meteli oli paljon kovempi kuin ennen. Etupäästä mulla ei ole tietoa mutta sama varmaan pätee sielläkin.

Ellei sun autossa ole sellaisia (itse kyllä olisin luullut että on) niin voisit vaikka etsiä kolariautosta sellaista sarjaa.

Sitten on olemassa ääntä vaimentavia mattoja joita liimataan koriin ja ties minne mutta mulla ei ole niistä kokemusta.

Kun ajoin omaa autoani sateella ilman muovisia sisälokareita niin jo neljänkympin nopeudessa alkoi kuulumaan suihkumainen ääni takaa.
nestori
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Fiesta vm.-02 -> melun vähentäminen

Viesti Kirjoittaja nestori »

Ei ole fiestasta kyse, mutta samat hommathan näissä pätee, auto kuin auto. Katso esim.:

viewtopic.php?f=4&t=19231&p=132530&hili ... us#p132530
viewtopic.php?f=7&t=19664&hilit=vaimennus

Searchilla "vaimennus" löytynee lisää tarvittaessa. Ensimmäisessä on käsitelty noita muovilokareitakin hieman.
Kuga PHEV
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Fiesta vm.-02 -> melun vähentäminen

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

jonkin verran foordsonia vaimentaneena voisin sanoa että muovilokareista jotka maksaa noin satkun/pari uutena (ainakin focuksessa), on tietty vähän hyötyä muttei kovin paljoa. Itse huomannut että vibroplastilla/silent coatilla se hiljenee, mutta sitä saa sitten laittaa ainakin jotain 4-5 tukkupakkausta á vajaan satasen paketti...
Taitaa rengasvalinta olla kustannustehokkain vaihtoehto eli jotkut hiljaiset kitkat korkealla profiililla alle vaan :D
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Vastaa Viestiin