Vauhtipyörän koneistuksesta...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Vauhtipyörän koneistuksesta...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

Olen keventämässä tavallista 2.0 OHC:n vauhtipyörää. Ajattelin otaa
sieltä takaa sen "limpun" pois, kuten moni on täällä palstallakin tehnyt.

Samalla pitää kytkinpinta tasoittaa. Eli 0,2 mm pois siitä levyn
vastinpinnasta. Mutta sitten kannattaako siitä paineasetelman
vastinpinnasta ottaa vähän enemmän, jolloin vakio asetalman
sais vähän jäykemmäksi. Ja kuinka paljon sitä paineasetelmaa
uskaltaa upottaa levyn vastinpintaan nähden?
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Vauhtipyörän koneistuksesta...

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Tod.näk vakio asetelmalla ei mitään hyötyä. Tahtoo noi levyjousi asetelmat olla ominaisuuksiltaan semmosia, että jousipaine on suht vakio isolla alueella.
Mut asetelma prässiin ja tutkimaan, sillä se tarkka mitta selviää.
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Vauhtipyörän koneistuksesta...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

No niin, nyt on sitten vauhtipyörää kevennetty (sieltä takaa se olake pois)
ja asetelmaa upotettu puolisen milliä. Henkilövaaka näytti 5,2 kg (200g
tarkkuus). Saas nähdä miten sitten pitää ja irrottaa Sachs vakio asetelmalla
ja levyllä...

Sitten taas kysymystä kehiin. :-) Eli onko kellään kokemuksia minkälainen
kytkinpolkimen automaattikiristimen pyörä on paras? Niitä kun on kolmee
vai oliko jopa neljää eri kokoo. Olen nähnyt ainakin punaisen, keltaisen
valkoisen ja mustan rullan. Mutta luulen, että tuo musta on ei alkuperäinen
varaosa... :roll:
Avatar
teme69
Viestit: 127
Liittynyt: 06 Elo 2009 02:51

Re: Vauhtipyörän koneistuksesta...

Viesti Kirjoittaja teme69 »

Se valkoinen muovipalikka taitaa olla noista halkaisijaltaan suurin (suurin=paras) =) mutta ei niissä suuria eroja tainnut olla.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Vauhtipyörän koneistuksesta...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

teme69 kirjoitti:Se valkoinen muovipalikka taitaa olla noista halkaisijaltaan suurin (suurin=paras) =) mutta ei niissä suuria eroja tainnut olla.
Ok. Eli valkoisella pyörällä olis pienin, mutta "jäykin" kytkinpolkimen liike.
Vastaa Viestiin