Sierran 2.0 ohc:n viritys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Kojola
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Elo 2009 22:37

Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja Kojola »

Kuinka saisi sierran koneesta ~250-300hp kun ajattelin tehdä jääradalle auton?
Kojola
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Elo 2009 22:37

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja Kojola »

Ja lohko on 205 jos vaikuttaa mitenkään..
Cosesc
Viestit: 37
Liittynyt: 24 Kesä 2007 20:33
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja Cosesc »

Käytännössä et muuten kuin ahtamalla koneen.
Ford sierra RS cosworth grA, full spec
Ford sierra cosworth 4x4 grA, full spec
Ford sierra cosworth 4x4/2wd r/SS
MB 814 huoltoauto
Team sponsored by KENDALL motor oil
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Tästä aiheesta löytyy vaik kuinka paljon juttua ku käytät hakua. Turbottamalla, jos on tuollaiset teho tavoitteet. Saa tuosta vaparina yli 200hp mut tulee melko kalliiks. Mutta eihän tuollaisten tehojen hakeminen ole koskaan kovin halpaa :D
Kojola
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Elo 2009 22:37

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja Kojola »

Kyllä ajattelin ihan vaparina pitää niin mistä kannattaa aloittaa virittämään?
Ja kyllä kun se menee lähelle tuota 250 hp niin riittää..
mk1sierra
Viestit: 121
Liittynyt: 11 Syys 2008 23:04
Paikkakunta: Savo

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja mk1sierra »

Alakerran poraus, isoventtiilikansi, väh. 45 mm tuplat tai läppärungot, kunnon nokka, peltisarja + putkisto ym. "pientä" Eikä näillä mennä vielä lähellekään 250 heppaa..
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Se että 250 vapari ottaa niin sinne saa uhrata parin ahdin koneen verran taaloja tiskiin.
Ruiskuksi vain jokin joka ymmärtää ahdot (mega,cossusta yms.)
männät/veivit cossusta ja ahtoja 1,3bar cossun to3:lla niin aletaan olemaan siellä 250 lukemissa,vaikka vakio nokalla/kannella.
gti golo palloilija
Kojola
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Elo 2009 22:37

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja Kojola »

mk1sierra kirjoitti:Alakerran poraus, isoventtiilikansi, väh. 45 mm tuplat tai läppärungot, kunnon nokka, peltisarja + putkisto ym. "pientä" Eikä näillä mennä vielä lähellekään 250 heppaa..
kuinka suureksi kannattaisi porauttaa? Ja mitkä männät olisivat hyvät? Minkälainen nokka? Ja kun saisi edes tuohon 200 heppaan asti..
Cosesc
Viestit: 37
Liittynyt: 24 Kesä 2007 20:33
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja Cosesc »

92 mm max poraus että toi 205 pysyy läjässä. Sitten kunnon kansi rullanokalla (n.3000e), 48 kaasarit tai ruisku+läppärungot, pakosarja (ei mikään martelius vaan kunnollinen),H-profiiliveivit 5,7"(ojennuksen tekemät parhaat koska sopii suoraan ilman kampuran ja lohkon työstöä),wisecot,teräsvauhtipyörä. Tollasella kokoonpanolla otettiin 221hv/240nm yhdestä mun kasaamasta koneesta pari vuotta sitten. Kone tuli maksamaan n.6500e.
Ford sierra RS cosworth grA, full spec
Ford sierra cosworth 4x4 grA, full spec
Ford sierra cosworth 4x4/2wd r/SS
MB 814 huoltoauto
Team sponsored by KENDALL motor oil
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

Nakkaa cossun mylly sinne foonillä noin 2000e takavedon kone riippu toki lisä varusteista :D
sierra -86(cossu)
BMW 528i -96
consul - 73
Bmw 525i -90
Kojola
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Elo 2009 22:37

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja Kojola »

Tietääkö kukaan mikä on ko. vakio moottorin männän koko ja puristuskorkeus?
kent
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Loka 2007 16:42
Paikkakunta: alastaro

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja kent »

90.8 tais olla 2.0 männän halkaisija. kyl siihe voi 94 mm volsun männät laittaa jos käy tuuri riippuu valusta voi olla et kestää ja voi olla et ei :D sitä ei tiiä mut tiedän monia kellä ollu 94mm ja kestäny. mut 92 varmempi. tosin 92 mäntää voi laittaa orkkis kannen tiivisteen ja 94 ei voi ku joutuu ostaa 100e tiivisteen. ihan perus vireilläki saa joku 160-180 eli 92 alakerta vaiks kuplan mäntä. puristuksia 12, isoventtiilikansi ja vaiks cranen nokka. ja 45 dellorttot. ja kannen avarrus tietysti. ja ohc:n koneis tai oikeastaan kannes tärkein et se nokka pysyy keinun liukupinnal. eli venttiilii pidentämäl ja lyhentämäl saadaan se haettua. tarkkaa mittaa ei voi etukäteen ikin tietää ku venttiilit ei ikinä ole samas korkuudes niinku joka kannes.. muuten nokka kuluu tosi äkkiä ja keinut. 1.6 kannest kannattaa lähtee tekee jos vaparina meinaa.. turbolle sillä tulee liikaa "paukkua" sit tietty kärjetönt syttyä ja sun muita perus juttuja. kyl martelliuksen peltisarjal saa ihan 200 hp asti ja yliki tehot ne johtuu aika paljo kuiteski muistaki tekijöistä. tai jos sen viimeisen 3 heppaa haluaa ni voi viedä jollekki sepälle joka laikkaa ja hitsaa pakosarjaa 3 viikkoo jarrus ni saa sen ulos sen 3 heppaa. sit taas saaki jo tehä koneremontin tulee kallis 3 heppaa :)
Sierra -87 2,0 sedan
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Kojola kirjoitti:Tietääkö kukaan mikä on ko. vakio moottorin männän koko ja puristuskorkeus?
90,8 halkaisija
41,6 puristus korkeus (muistaakseen)
gti golo palloilija
Avatar
kappa12
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Heinä 2006 09:34
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Sierran 2.0 ohc:n viritys

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Kestää 94mm männällä.... Ollut 95 wisecollakin ja kesti...
Mikko Koivusalo
Vastaa Viestiin