jelppa meij ;)
jelppa meij ;)
Auttakaa nyt naista mäessä, ja escorttia tiellä naisen kanssa
Eskosellani on kesäflunssa, välillä vähän yskien, välillä hän ei käynnisty muuta kuin siten että antaa sille vähän vauhtia, ja starttaa, ja sitten taas lähtee laakista (escorttini on ihan selvä nainen)
Ja se et kun se köhii, nii 1 vaihteen kanssa kaikki menee ihan loistavasti, mutta siit eteenpäin hän on sitten välillä vähän temppuilevainen
Ihan kuin koko ison moottorini teho katoaisi paikoittain.
Ystävän kanssa mietittiin bensateitä, ja suodattimia, kävipä tuo ilmamassa anturi myös mielessä, mutta on vähän kallis osa ostettavaksi huvikseen, jos ilmamassaanturi on sittenkin kunnossa.
Oliskos kellää ideoita, mikä mun pientä sinistä paholaista vaivaa?
Kiitokset etukäteen
Eskosellani on kesäflunssa, välillä vähän yskien, välillä hän ei käynnisty muuta kuin siten että antaa sille vähän vauhtia, ja starttaa, ja sitten taas lähtee laakista (escorttini on ihan selvä nainen)
Ja se et kun se köhii, nii 1 vaihteen kanssa kaikki menee ihan loistavasti, mutta siit eteenpäin hän on sitten välillä vähän temppuilevainen
Ihan kuin koko ison moottorini teho katoaisi paikoittain.
Ystävän kanssa mietittiin bensateitä, ja suodattimia, kävipä tuo ilmamassa anturi myös mielessä, mutta on vähän kallis osa ostettavaksi huvikseen, jos ilmamassaanturi on sittenkin kunnossa.
Oliskos kellää ideoita, mikä mun pientä sinistä paholaista vaivaa?
Kiitokset etukäteen
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 29 Heinä 2009 08:15
Re: jelppa meij ;)
No minkäpälainen on eskosesi sydän... kuinkas tilava....onko esim. 1.8 zetec vai onko vanhempi sydän...täälä yks oli antanu hyvän vinkin jolla korjasin oman herraskaisen mondeo -97 1.8 zetecin kuntoon...ja halvalla.
sarzu85 kirjoitti:Auttakaa nyt naista mäessä, ja escorttia tiellä naisen kanssa
Eskosellani on kesäflunssa, välillä vähän yskien, välillä hän ei käynnisty muuta kuin siten että antaa sille vähän vauhtia, ja starttaa, ja sitten taas lähtee laakista (escorttini on ihan selvä nainen)
Ja se et kun se köhii, nii 1 vaihteen kanssa kaikki menee ihan loistavasti, mutta siit eteenpäin hän on sitten välillä vähän temppuilevainen
Ihan kuin koko ison moottorini teho katoaisi paikoittain.
Ystävän kanssa mietittiin bensateitä, ja suodattimia, kävipä tuo ilmamassa anturi myös mielessä, mutta on vähän kallis osa ostettavaksi huvikseen, jos ilmamassaanturi on sittenkin kunnossa.
Oliskos kellää ideoita, mikä mun pientä sinistä paholaista vaivaa?
Kiitokset etukäteen
Re: jelppa meij ;)
Siinä on 1.8 ruisku ja dohc:i
Re: jelppa meij ;)
ja jos joku viihteis ilmottaa misä escos o bensasuodatin... Sitä koitin tuolt konehuoneest kahtella, mut eipä näkyny, et olisko jossain matkanvarrella tankkiin?
Re: jelppa meij ;)
Bensansuodatin on ymmärtääkseni lähes poikkeuksetta tankin läheisyydessä?
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: jelppa meij ;)
Suottaa se olla niinkin, pitää selvittää...
Re: jelppa meij ;)
Mulla on 1.8 esko ja sen bensansuodatin on imusarjan alapuolella eli moottorin takana, tulipeltiin taitaa mennä ne pannan ruuvit kiinni jotka pitää suodatinta paikoillaan. Yks hyvä konsti mitä voit tehdä niin PUTSAA se ilmamassa anturi mikä on siinä lähellä ilmansuodatinta. Avaat sen kannen siitä päältä varovasti ja ruiskutat sinne jtn ainetta vähä mikä herättelis sitä, sillä on monet käyntiongelmat korjailtu.
Ja muista ottaa bensanpaineet pois ennenku vaihdat suodattimen, bensapumpun sulake pois, joko käynnistät ja annat käydä niin kauna kunnes sammuu tai sitte vaan sahaat.
Ja muista ottaa bensanpaineet pois ennenku vaihdat suodattimen, bensapumpun sulake pois, joko käynnistät ja annat käydä niin kauna kunnes sammuu tai sitte vaan sahaat.
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
2003 Mondeo ST220
Re: jelppa meij ;)
En mie tie, se vaan pahenee se sen flunssa, mut tota ilmamassa anturin putsausta koitan Kiitos
Re: jelppa meij ;)
Jeij, mun rakas toimii taas <3<3<3 Ei ilmamassa anturis ollu näkyvää likaa, mut kun sen putsas sil aineel mikä on sitä varten tehty, kaikki vika hävis Kiitos kaikille <3
Re: jelppa meij ;)
Eskol menee kovaa taas... En mä jaksa pysyy tän vikalistan perässä enäää
Kylmäl koneel toimii kun enkeli, ei tee mitää mitä lämpimäl tekee. Eli siis (mullakin kun tuo kaasujalka ei oo mikään kevyt ja ku o viel 1.8 ruisku doch:i, nii satuu viedään xD) kun koittaa lähtee josta valoist esim, sillai nopeeseen, et nopeet jalkatyöskentelyliikeet nii täristää ja hyppyyttää nii helvetisti :O Oisko vetareis jtn?
ja sit kans ku kone on lämmi, nii välil pätkii, ihan ku veto loppuis ihan hetkeks ja samantien tulis takas, et nytkähtää sillai ilkeesti, vauhdilla ei väliä, tekee joka vauhdis :/ mut tuo ei varmaa voi johtuu enää vetareist.
Rakkasta eskost on se ilmamassa anturikin putsattu ja toimii sen jälkeen kyl miljuunasti paremmin, mut silti...
Onko vaan tyyppivika?
Tää oli joskus kiukkune peli, nyt tuntuu et hummat kesälaitumilla, ja veto jossain muualla Jelpatkaa :/
Kylmäl koneel toimii kun enkeli, ei tee mitää mitä lämpimäl tekee. Eli siis (mullakin kun tuo kaasujalka ei oo mikään kevyt ja ku o viel 1.8 ruisku doch:i, nii satuu viedään xD) kun koittaa lähtee josta valoist esim, sillai nopeeseen, et nopeet jalkatyöskentelyliikeet nii täristää ja hyppyyttää nii helvetisti :O Oisko vetareis jtn?
ja sit kans ku kone on lämmi, nii välil pätkii, ihan ku veto loppuis ihan hetkeks ja samantien tulis takas, et nytkähtää sillai ilkeesti, vauhdilla ei väliä, tekee joka vauhdis :/ mut tuo ei varmaa voi johtuu enää vetareist.
Rakkasta eskost on se ilmamassa anturikin putsattu ja toimii sen jälkeen kyl miljuunasti paremmin, mut silti...
Onko vaan tyyppivika?
Tää oli joskus kiukkune peli, nyt tuntuu et hummat kesälaitumilla, ja veto jossain muualla Jelpatkaa :/
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Re: jelppa meij ;)
Ilmansuodatin ja tulpat vaihdettu?
Re: jelppa meij ;)
Tarkista nyt ainakin ne tulpan reijät ettei siellä uiskentele kynttilät öljyssä.
Eli se kumitötterö vetämällä ylös ja ja tarkista ettei se ole märkä ja kurkit sinne reikään vaikka taskulampulla ettei siellä ole nestettä.
Ja tosiaan tarkista tulpanjohdot että nyt ainakin päällisin puolin ehjät.sekä tulpat pois ja tarkista minkä näköiset ne on.
tämä nyt mitä ensimmäisen tulee mieleen.sen jälkeen meneekin henkimaailman puolelle.
Eli se kumitötterö vetämällä ylös ja ja tarkista ettei se ole märkä ja kurkit sinne reikään vaikka taskulampulla ettei siellä ole nestettä.
Ja tosiaan tarkista tulpanjohdot että nyt ainakin päällisin puolin ehjät.sekä tulpat pois ja tarkista minkä näköiset ne on.
tämä nyt mitä ensimmäisen tulee mieleen.sen jälkeen meneekin henkimaailman puolelle.
Re: jelppa meij ;)
ouksi Mä teen näin Tulpat ja johdot vaihdettu kyl 11000 km sit, et ehkä olis jo aika
Re: jelppa meij ;)
joo, mun tulpat ui nestees, ja tulpanjohdot myöskin märät, nyt, mitä mä teen?????
Re: jelppa meij ;)
moi! vaihda tulpanjohdot jos et o vie tehny ja venttiilikopantiiviste. se alkaa uittaa öljyy tulpankuoppiin.
Mondeo 1.8 -95
Jaguar xj40 Sovereign -89
Jaguar xj40 Sovereign -89
Re: jelppa meij ;)
Eli sulla vuotaa venttiilikopan tiiviste ei mikään suurempi katastofi.
Puhdista nyt ainaki niin hyvin kun saat ne reijät ja tulpanhatut ja kokeile auttaako yhtään ei ne reijät hetkessä täyty.
Sen jälkeen melkein kyllä vaihtaisin tulpanjohdot uusiin siinä öljykeitossa ne ei ainakaan hirveästi jalostu .
Tulpat kestää kyllä enempi kuin 11tkm itse ajelen laiskuudesta riippuen noin 50tkm samoilla mutta ei olisi ensmmäinen kerta kuin "täysin vastaavilla" tulpilla olisi lämpöarvo jotain ihan muuta kuin tehtaalla kiinni lyödyt.
Niin monta kertaa olen kantapään kautta oppinut että ihan originaali tulpat olen metsästänyt .
Kuitenkin tarkastaisin että ne nyt näyttää suht ok.
Venttilikopan tiiviste ei maksa paljoa ja on suht helppo vaihtaa itsekin kunhan muistaa että ei kiristä sitä uutta apinan raivolla kiiinni vaan hissukseen jokaista ruuvia ristiin .
Toivottavasti nyt vähän edes auttoi.
Puhdista nyt ainaki niin hyvin kun saat ne reijät ja tulpanhatut ja kokeile auttaako yhtään ei ne reijät hetkessä täyty.
Sen jälkeen melkein kyllä vaihtaisin tulpanjohdot uusiin siinä öljykeitossa ne ei ainakaan hirveästi jalostu .
Tulpat kestää kyllä enempi kuin 11tkm itse ajelen laiskuudesta riippuen noin 50tkm samoilla mutta ei olisi ensmmäinen kerta kuin "täysin vastaavilla" tulpilla olisi lämpöarvo jotain ihan muuta kuin tehtaalla kiinni lyödyt.
Niin monta kertaa olen kantapään kautta oppinut että ihan originaali tulpat olen metsästänyt .
Kuitenkin tarkastaisin että ne nyt näyttää suht ok.
Venttilikopan tiiviste ei maksa paljoa ja on suht helppo vaihtaa itsekin kunhan muistaa että ei kiristä sitä uutta apinan raivolla kiiinni vaan hissukseen jokaista ruuvia ristiin .
Toivottavasti nyt vähän edes auttoi.
Re: jelppa meij ;)
tähän on venttiilikopan putsaus ja ja kannentiiviste, ja moottorin tiivisteiden putsaus tehti 191 100 km kohdalla, ja sit venttiilikopan kannentiiviste, öljyt, suodatin, tulpat ja kopan putsaus 195 000. voiko silti olla siit kii?
Re: jelppa meij ;)
Ei se öljy sinne tulpanreikään oikein muuta reittiä pääse kun síeltä tiivisteen välistä ainakaan mitä minä nyt näistä tiedän.
olisko vaan kiristetty se kansi liian lujaa ja/tai väärin tai sitten se vaan on liian löysällä kokeile niitä muttereita onko ne kuinka kireellä.
Kiristäminen ei ehkä/aina auta koska se kumitiiste saatta kovettua aika äkkiä kuumudessa mutta kokeile nyt kumminkin.
olisko vaan kiristetty se kansi liian lujaa ja/tai väärin tai sitten se vaan on liian löysällä kokeile niitä muttereita onko ne kuinka kireellä.
Kiristäminen ei ehkä/aina auta koska se kumitiiste saatta kovettua aika äkkiä kuumudessa mutta kokeile nyt kumminkin.
Re: jelppa meij ;)
siel se esco nyt o... pääs hetkeks taivaaseen kirmaa...
Ei enää käy, ja hakkaa niin vitusti vastaan. jaksaa just sen 3 sekunttia käydä, RYMISTEN... Katotaa ny mikä ahistaa
Ei enää käy, ja hakkaa niin vitusti vastaan. jaksaa just sen 3 sekunttia käydä, RYMISTEN... Katotaa ny mikä ahistaa
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Re: jelppa meij ;)
mahtoikos mennä tulpanpiuhat väärin, meinaan se sytytysjärjestys...
Re: jelppa meij ;)
en tiedä. meinas tuo ystävä et sielt on joko ilmamassa-anturi kokonaan sökö, taikka sit se "hehkulanka" ku menee... johki, nii rikki, tai lambda-anturi tai tai tai, en tie. En ainakaan ite oo tulpanjohtojen paikkoja vaihdellu. mulla loppuu usko, toivo ja rakkaus ton eskon kans.
Ja hitto, periaattees nii vähän ajettu ton ikäseks ja noin mua kohtelee
Ja hitto, periaattees nii vähän ajettu ton ikäseks ja noin mua kohtelee
Re: jelppa meij ;)
sit se teki sitä (sillon ku viel eile ees jotenki toimi) et antaa kerätä vauhtii ihan mielellään, mut ku kytkimen paino pohjaan ja hiukan jarrutti, sammu. Siit sit koko ajan ns. mäkilähdöl käyntiin ja mantii taas... loppu vaihees mä laitoin hyvän ystävän ajamaan sen turusta raisioon, koska mun hermot ei olis jaksanu ajaa sitä sinne, nii ei ottanu enää ees kaasuu vastaan ja kuulemma kuulosti silt ku olis 2 pytyl käyny. et en tie sit
Re: jelppa meij ;)
mutta mitä jos ne tulpanjohdot on menny vahingossa väärin, nii mitenkä vakava tilanne on? Eli siis mitä kuuluu tehdä ja mitä osia uusittava?
Re: jelppa meij ;)
puolassa taitaa olla tehtaan jäljiltä tarrat että mikä piuha menee millekin pytylle...ja 1 pyttyhän on se jakopään puoleinen, että siten pystyt nopeesti tarkistaan menikö ne oikein.
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
2003 Mondeo ST220