Sierra 2.0 OHC -86 4-v tilalle 5-v, MT75 vai Type-9

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Koira-_
Viestit: 26
Liittynyt: 11 Joulu 2007 00:55
Paikkakunta: Kerava

Sierra 2.0 OHC -86 4-v tilalle 5-v, MT75 vai Type-9

Viesti Kirjoittaja Koira-_ »

Nyt on pari yötä selattu foorumeita, käytetty hakua ja käyty zetecinside.comissa.

Edelleen itselleni epäselvää että käykö molemmat laatikot minun autooni. Mielikuvani on että molemmat kävisivät mutta kun en varma ole.

Mitä tarvii tehdä että type-9 saa toimimaan?

Mitä tarvii tehdä että MT75 saa toimimaan?

Tattarisuolla kun kävin niin oli reilusti enemmän tarjontaa MT75 laatikoista ja tälläistä olisin alustavasti hommaamassa. Kaikki riippuu nyt teistä :).

Neuvoja ja päänselvennystä minulle kiitos.

Bonarina jos joku haluu kertoo et miten lisää tehoa halvalla niin saa vastata. Mutta keskittykää vaihteistoon :D
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

type ysi menee heittämällä
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Sierra 2.0 OHC -86 4-v tilalle 5-v, MT75 vai Type-9

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Koira-_ kirjoitti:Bonarina jos joku haluu kertoo et miten lisää tehoa halvalla niin saa vastata. Mutta keskittykää vaihteistoon :D
sellasen keinon kun joku joskus keksii niin rikastuu varmasti... :wink:
Focus 1.0 edition a6 2017
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Menee myös mt75 "heittämällä"...

Muistaa vain ottaa kardaanin joukkoon myös ja painelaakeria liikuttavan kytkinvivun kiinnike tappia pitäisi pidentää -> ohc vauhtis vs dohc...

Jos käyttömukavuutta haluaa niin yleensä nuo mt75 toimii paremmin ja vaihtaa paremmin. Kokemuksien perusteella t-9 vaihtaa kunnolla vain korkeilla kierroksilla oli sitten öljyt suosituksen mukaiset tai ei.
T-9 luulis olevan halvempi, mutta ehkä tuo mt75 alkaa olemaan samoissa hinnoissa, kun niitä on niin paljon.
Ps. mt75:een on jo kehitetty rajun aivotyön avulla öljynpoisto proppu joten on mahdollista että mt75 on myös parempi kuntoinen, kun ei jää vanhaa kuraa pohjalle.

Editoin vielä...
Helppoa tehoa on olemassa. Hylkää vajaa sylinteriset louskut ja siirry 2.9i woimaan! Kulutuskin voi jopa laskea kun vrt ohc:hen.
Koira-_
Viestit: 26
Liittynyt: 11 Joulu 2007 00:55
Paikkakunta: Kerava

lisää tietoa!

Viesti Kirjoittaja Koira-_ »

Ares kirjoitti:Menee myös mt75 "heittämällä"...

Muistaa vain ottaa kardaanin joukkoon myös ja painelaakeria liikuttavan kytkinvivun kiinnike tappia pitäisi pidentää -> ohc vauhtis vs dohc...

Jos käyttömukavuutta haluaa niin yleensä nuo mt75 toimii paremmin ja vaihtaa paremmin. Kokemuksien perusteella t-9 vaihtaa kunnolla vain korkeilla kierroksilla oli sitten öljyt suosituksen mukaiset tai ei.
T-9 luulis olevan halvempi, mutta ehkä tuo mt75 alkaa olemaan samoissa hinnoissa, kun niitä on niin paljon.
Ps. mt75:een on jo kehitetty rajun aivotyön avulla öljynpoisto proppu joten on mahdollista että mt75 on myös parempi kuntoinen, kun ei jää vanhaa kuraa pohjalle.

Editoin vielä...
Helppoa tehoa on olemassa. Hylkää vajaa sylinteriset louskut ja siirry 2.9i woimaan! Kulutuskin voi jopa laskea kun vrt ohc:hen.

Ymmärsinkö oikein että jos laitan MT75 nii siihen vaa mukaan doch kardaani ja doch kytkinvivun kiinniketappi ?
Koira-_
Viestit: 26
Liittynyt: 11 Joulu 2007 00:55
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Koira-_ »

Nyt kuulunu niin paljon pahaa type9 laatikosta että taitaa MT75 mennä alle.

Nyt kun osa varmaan jo tajunnu että oon iha susi näissä autojutuissa niin jos joku vois viel vääntää mulle rautalangasta että mitä nyt siis tarvii että saa tuon MT75 alle.
edis
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Maalis 2009 20:35

Re: Sierra 2.0 OHC -86 4-v tilalle 5-v, MT75 vai Type-9

Viesti Kirjoittaja edis »

Eikös tarvii tässä tapauksessa vielä kytkinlevykin vaihtaa ja miten oli sen kytkinvaijjerinkin kanssa?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierra 2.0 OHC -86 4-v tilalle 5-v, MT75 vai Type-9

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Kytkinvaijeri on sama, tai ainakin typeysillä varustettuun cvh-sierraan kävi dokkisierran kytkinvaijeri. Mutta oon kans samaa mieltä, että kytkinlevy ainakin menee vaihtoon myös, ja olikohan kytkinakselin pituudessa jotain eroa myös?

Helpointa on oikeesti laittaa se type9, se kun on ihan pulttaa kiinni operaatio. Kyllä sekin kestää, rasvat vaan vaihtoon.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
mamu
Viestit: 70
Liittynyt: 04 Maalis 2007 13:23
Paikkakunta: Nastola

Re: Sierra 2.0 OHC -86 4-v tilalle 5-v, MT75 vai Type-9

Viesti Kirjoittaja mamu »

kyllä t9 kannalla ollaan täälläkin. :mrgreen:
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierra 2.0 OHC -86 4-v tilalle 5-v, MT75 vai Type-9

Viesti Kirjoittaja emax »

Ääni myös type 9:lle. Ihan hyvä laatikko se on ja menee ainakin varmasti paikalleen. Tai sitte jos kestävämmän haluat niin borg warner t5 :mrgreen:
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Sierra 2.0 OHC -86 4-v tilalle 5-v, MT75 vai Type-9

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Type-9 hankinnan alle vaan. mielestäni hyvä laatikko kuhan tarkistaa öljyt. ja se on pulttaa kii operaatio ja kytkinakseleissa on eroa type-9 ja mt-75 välillä.
Vastaa Viestiin