Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
p3 kirjoitti:hiekkalaatikko jutut
tehosta voi kyllä päätellä aika tarkkaan myös kulkupuolen, kun se teho siihen eniten vaikuttaa. paino on toinen, mutta siinä 1000kg molemmin puolin yleensän mennään. jenkit siinä tietysti vähän häviää. ilmanvastus taas autojen perusarvojen eroavaisuuksilla ei 0-100 merkkaa juuri mitään.
8) on mullaki melkeen 1000hp, n:100hp/a.
Ei kun kiihtyvyyteen vaikuttaa lähinnä vääntömomentin suuruus.
Kuitenkin niin että renkaalle saatava momentti merkitsee eli tällöin myös momentin kierrosluku ja välitykset / voimansiirtohäviöt astuvat mukaan peliin. Sen jälkeen pito/ paino / painonjakauma ratkaisee.
Suurin teho vaikuttaa sitten yhdessä välitysten / häviöiden ja ilmanvastuksen / otsapinta-alan kanssa sitten siihen huippunopeuteen. Kannattaa kuitenkin aina pitää mielessä se että teho ja vääntö ovat vahvassa riippuvuussuhteessa keskenään, itseasiassa teho on vain arvo joka saadaan laskennallisesti moottorin vääntömomentin suuruudesta tietyllä kierrosluvulla.
90hp zetecci keulilla, niin lähtee kuin purkka tukasta 138nm väännöllä, mut mitä nyt 3v sillä ajanu, niin ei oo poliisi antanu nopeudesta minkäänlaista kirjallista todistusta. Joskus sillon "uutena" sillä on huiput tullun testattua ja tais mennä sen luvatut 180km/h ja 0-100km/h on siinä jossain alta 15s, sitäkin tulee niin harvoin kiihdytettyä ja ei siihen omaan mittariin ole niin luottamista kiihdyttäessa, niin en ole aikaa yrittäny ottaa. Onhan sitä joskus gps:n kanssa pitäny lähteä huippuja kokeilemaan, muttakun toi pihatie on liian lyhyt ja kortti on niin tärkeä, niin on sekin sitten jäännyt.
Joo mulla on kanssa tuo 90hp Zetec omassa puhdasverisessä arjalaisessa muskeliautossa.
Eli Escort cabriolet ja ei sitä kyllä juoksemalla kiinni saa
Ihan hyvin riittää vauhti/kiihdytys joka muuta väittää ei ole huomannut että siellä on laite nimeltä vaihdelaatikko jota säätämllä saa ihmeitä aikaan
On teillä pojat nopeita autoja.
Minun Galaxy 2.0 dieseli autom -09 racechronolla ja puhelimen omalla gps:llä 0-100 11.7 jarrun kanssa ja ilman jarrua 13.2. Varttimaili meni aikaan 19.3 s. Ei paljon kehtaa pullistella esson baarissa.
-07 Accord (perheen toinen auto) otti 9.8 s 0-100. Varttimailia en ole mitannut.
Prätkien mittaukseen tuo puhelimen gps ei ole tarpeeksi pätevä, mutta jos arvoita heittää niin 3.0-3.5 s 0-100 (pelimies alle 3 s) ja varttimaili matala kymppi.
WSE kirjoitti:
Ei kun kiihtyvyyteen vaikuttaa lähinnä vääntömomentin suuruus.
Kuitenkin niin että renkaalle saatava momentti merkitsee eli tällöin myös momentin kierrosluku ja välitykset / voimansiirtohäviöt astuvat mukaan peliin. Sen jälkeen pito/ paino / painonjakauma ratkaisee.
Suurin teho vaikuttaa sitten yhdessä välitysten / häviöiden ja ilmanvastuksen / otsapinta-alan kanssa sitten siihen huippunopeuteen. Kannattaa kuitenkin aina pitää mielessä se että teho ja vääntö ovat vahvassa riippuvuussuhteessa keskenään, itseasiassa teho on vain arvo joka saadaan laskennallisesti moottorin vääntömomentin suuruudesta tietyllä kierrosluvulla.
Teho kiihdyttää ja vääntömomentti tuo mukavuutta....
Ei ole sierroilla tullu testattua pajonko menee, omegalla joskus 245km/h nelosvaihteella rajoittajaan, kai tuo ois jotain vielä vitosella kelannut vauhtia, mutta piti alkaa jarrutella.
Sierra 2.0 neliveto 0-100km/h 30sek
Fiesta 1.4i 1-pisteruisku, varttimailin jälkeen about 100 vauhtia. Risteyksestä voi lähteä hyvinkin liikkeelle jos ei näy horisontissa toisia autoja. (työmatka-auto).
JTee kirjoitti:Ei ole sierroilla tullu testattua pajonko menee, omegalla joskus 245km/h nelosvaihteella rajoittajaan, kai tuo ois jotain vielä vitosella kelannut vauhtia, mutta piti alkaa jarrutella.
En usko että edes tehdas lupaa tuollaista vauhtia nelosvaihteelle.
TeRoK kirjoitti:aika kovat on omegassa välitykset jos nelosella kelaa 245... tai sitten näyttää isosti mittari väärin.
Tuo mittari näyttämä virhe nyt on perusoletus kun autoista puhutaan. Voihan asian itsekin päätellä. Noissa kolmen litran V6 ompuissa on vakiona n. 200 hp ja kun vertaa esim. 204 heppaiseen cossu-Sierraan, joka ottaa 240 km/h (uutena/hyväkuntoisena), niin syntyy joku kuva autojen nopeuksista. Onhan tuo omega painavampikin kuin Sierra...
Noin kovassa nopeudessa mittarivirhe on jo aika suuri, sillä sehän kasvaa lineaarisesti nopeuden mukaan. jos 100 nopeudessa mittari sanoo vaikka 9% liikaa, näyttää se 230km/h nopeudessa jo 250 eli 20km/h yli oikean nopeuden.
Tuosta voi päätellä sen, että jos mittarissa on ollut 245, niin oikeaa nopeutta on ollut sellainen 225km/h.. (Tyypillisellä 9% mittarivirheellä)
Tyypillisesti 9% liikaa mittarivirhe?
Olen omistanut n. kaksi tusinaa erinäisiä autoja. Eikä missään ole mittarivirhe ollut noin suurta.
Tyypit vissii ajaa alikokoisilla renkailla kun noin paljon mittarivirhettä. OK, tiedän kyllä että A mallin Opel Vectrassa heittää mittari juuri noissa määrin. Eli kaveri on ajanut omallaa 220 mittarii joka vastaa kait luvattua 198km/h vauhtia. Samaa Vectraa kun oon ajanut niin 110 mittarivauhti on tasan satasta oikeaa nopeutta.
duckworth kirjoitti:
En usko että edes tehdas lupaa tuollaista vauhtia nelosvaihteelle.
Tuo mittari näyttämä virhe nyt on perusoletus kun autoista puhutaan. Voihan asian itsekin päätellä. Noissa kolmen litran V6 ompuissa on vakiona n. 200 hp ja kun vertaa esim. 204 heppaiseen cossu-Sierraan, joka ottaa 240 km/h (uutena/hyväkuntoisena), niin syntyy joku kuva autojen nopeuksista. Onhan tuo omega painavampikin kuin Sierra...
Tuosta mittarivirheestä osaa sanoa. mutta mittarin mukaan meni tuon verran nelosvaihteella. Eipä tehdas taida luvata 3000 omegalle 249km/h huippuja, tolle evo viissataselle en muista huippuja, mutta eiköhän se tehokkaampana ainakin saman mene.