Vetariongelmaa

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
tmma
Viestit: 10
Liittynyt: 30 Huhti 2016 14:19

Vetariongelmaa

Viesti Kirjoittaja tmma »

Morjesta,
kysellään vähän neuvoja. Eli autoon tehtiin iskariremppa eteen sekä vaihdettiin etutukivarsien takahelat. Tämän jälkeen alkoi kuulua ajaessa kaikilla nopeuksilla jatkuva vinkuna. Irrotin pyörän ja vinkuna tulee mielestäni vetarin sisäpäästä. Tässä vielä huonolaatuinen videoklippi asiasta, josta kuulee äänen:

View My Video

Kuulostaa ihan siltä kuin jarrulevyyn ottaisi joku kiinni mut oon 95% varma että se tulki tuosta vetarin sisäpäästä. Aiemmin on satunnaisesti, varsinkin hieman vauhdikkaammin liikkellelähdettäsessä kuulunut myös jonkinlainen kolahdus / rusahdus. Jos toi vetari vetelee nyt viimisiään niin uskaltaakohan tuolla ajaa ollenkaan vai onko vaarana että "leikkaa kiinni" kesken ajon? Ja onkohan heittää mitään arviota rempan hinnasta? Ja autohan on farkku Focus -06. Kiitoksia nevoista!
Tessu
Viestit: 1714
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Vetariongelmaa

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Kolahdus voi kuulua myös sieltä vaihdelootan sisältä,kuten mun vanhassa etuveto Escossa käy,koetappa onko vetarin kummankaan pään murroksessa väljää vai lotaako se akselin kohta mikä menee lootaan sisälle.
ON ehkä vaikea saada selville missä väljyys on ja jos sitä väljyyttä on kannattaa välttää hätäsiä lähtöjä,sillä sain ainakin itte murroksen nopeastikkin väljäksi,liika välys kun kertautuu jos se on lootan sisällä niin se hakkaa murroksetkin loppuun!
Toivotaan nyt kummiskin että vika olis vaan niissä vetareissa eikä esim.perän poskilaakereissa ym,se sitten onkin isompijuttu.
Nyt kesäpyörillä kuuntele kun laskettelet vapaalla kuuluuko mitään napsetta ym,kolahtaako,jysähtääkö kun nostaa kytkintä liikkeelle lähdettäessä,muuttuuko mikään ääni kun käännät rattia tai painat jarrua vapaalla lasketellessa,se ainakin antaa osviittaa mistäpäin vois vikaa ettiä.
Äsken vaan huomasin omassa Escossa semmosen kit kit äänen ja jarrua painettaessa loppu,liekö jarrupalat kuivuuttaan kitissy jälleen? tosin joku jarru vinkasee kun paina reippaammin että siinä varmaan on se syy mulla...
Vastaa Viestiin