Alumiinivanteiden putsaus/hoito keskustelua?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Juudasman
Viestit: 165
Liittynyt: 16 Heinä 2013 16:24

Alumiinivanteiden putsaus/hoito keskustelua?

Viesti Kirjoittaja Juudasman »

Kohta alkaisi kesärengas aika ja vanteiden puunaus myös aloitettava ajoissa.

Kyselin millä saisi helpoiten ja hyvin aluvanteista jarrupölyn ja vähän pahemmin pinttyneen lian pois ja liikkeessä suositeltiin oksaalihappoa ja ostin paketin sitä.

lantraus suhde 1 osa jauhetta ja 9 osaa vettä ohjeen mukaan ja sumutepullolla vanteeseen aine.
Pienellä testauksella lika irtoaa todella hyvin.

Laittelen lisää kuvia kun olen kaikki puhdistanut.

Kumit on otettu pois vanteilta, koska aine syövyttää kumin huonoon kuntoon.

Onko muilla kokemuksia hyvistä puhdistus aineista ja vanteiden suojauksesta?

Vanteissa näytti olevan jonkun verran naarmua ja pintä kiven iskua saisiko niitä piiloon edes vähän jotenkin?
Voiko vanteiden päälle puhdistuksen jälkeen laittaa lakan? Vannelakka perus kiiltävälakka yms vai joku vaha?

Kuva

Kuva
Möhkö
Viestit: 278
Liittynyt: 29 Huhti 2015 18:43

Re: Alumiinivanteiden putsaus/hoito keskustelua?

Viesti Kirjoittaja Möhkö »

Juudasman kirjoitti:Kohta alkaisi kesärengas aika ja vanteiden puunaus myös aloitettava ajoissa.

Kyselin millä saisi helpoiten ja hyvin aluvanteista jarrupölyn ja vähän pahemmin pinttyneen lian pois ja liikkeessä suositeltiin oksaalihappoa ja ostin paketin sitä.

lantraus suhde 1 osa jauhetta ja 9 osaa vettä ohjeen mukaan ja sumutepullolla vanteeseen aine.
Pienellä testauksella lika irtoaa todella hyvin.

Laittelen lisää kuvia kun olen kaikki puhdistanut.

Kumit on otettu pois vanteilta, koska aine syövyttää kumin huonoon kuntoon.

Onko muilla kokemuksia hyvistä puhdistus aineista ja vanteiden suojauksesta?

Vanteissa näytti olevan jonkun verran naarmua ja pintä kiven iskua saisiko niitä piiloon edes vähän jotenkin?
Voiko vanteiden päälle puhdistuksen jälkeen laittaa lakan? Vannelakka perus kiiltävälakka yms vai joku vaha?

Kuva

Kuva

Itse olen putsattuna vanteet liottimilla (lakkabensiini/tärpätti ja sen jälkeen brakecleanerilla rasvajäämät pois ja vesihuuhtelu)
Tulee omasta mielestä paras jälki. (Tinneriä ei saa käyttää se vie maali/lakkapinnan mennessään).
Päälle 2-3x vahaus paksulla kiiltovahalla. EN lähtisi lakkaamaan maalattuja vanteita (vanha maali/lakka saattaa muutta väriä/kiehua, jossain tapauksissa kaksi lakkaa päällekäin saa aikaiseksi alemman lakkakerroksen keltaistumisen). Jos on kiiltävää alumiinia jossa
ei ole mitään suojakerros päällä sen voi omasta mielestä lakata ilman ongelmia, kuhan pohja on tarpeeksi puhdas.
Tessu
Viestit: 1705
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Alumiinivanteiden putsaus/hoito keskustelua?

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jos on 9 suhde yhteen sekotus suhde niin ei taida paljoa kumeja kuluttaa? johan sitte sulais sumupullonkin tiivarit...
Vastaa Viestiin