vanteiden vaihto/rengaspaineanturit?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
jarppa80
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Helmi 2016 12:42

vanteiden vaihto/rengaspaineanturit?

Viesti Kirjoittaja jarppa80 »

Terve!

tuossa minun 2011 mallisessa mondeossa on rengaspaineanturit vanteissa. Jos vaihdan vanteet siihen, niin tarviiko siihen hommata jostain ne anturitkin, vai voiko ne jättää laittamatta. Herjaako se siellä näytössä sitten kokoajan jotain, jos niitä antureita ei sinne laita???

mites te muut olette toimineet näissä tilanteissa?? :)
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: vanteiden vaihto/rengaspaineanturit?

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

jarppa80 kirjoitti:Terve!

tuossa minun 2011 mallisessa mondeossa on rengaspaineanturit vanteissa. Jos vaihdan vanteet siihen, niin tarviiko siihen hommata jostain ne anturitkin, vai voiko ne jättää laittamatta. Herjaako se siellä näytössä sitten kokoajan jotain, jos niitä antureita ei sinne laita???

mites te muut olette toimineet näissä tilanteissa?? :)
Oletko varma, että siellä on rengaspaineanturit? Tuon ikäisessä Mondeossa oli vielä käsittääkseni käytössä vierintäkehän pituuteen perustuva tyhjentyvän renkaan tunnistus, joka pelaa siis abs-antureita hyväksikäyttäen. 100%:n varma en asiasta ole (ehkä 99,9 :lol: ), mutta minun tietääkseni nuo TPMS-anturit tulivat mondeoonkin vasta vuosia myöhemmin. Tässä tapauksessa voisi siis huoletta käyttää mitä tahansa autoon soveltuvia vanteita ilman erillisiä antureita.
Vastaa Viestiin