focus jarrut vaihdettu, poljin pehmeä sen jälkeen

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
ohberka
Viestit: 49
Liittynyt: 14 Elo 2008 18:16

focus jarrut vaihdettu, poljin pehmeä sen jälkeen

Viesti Kirjoittaja ohberka »

Vaihdettiin 06 focukseen etu jarru levyt ja palat. Poljin ottaa tämän jälkeen hyvin jo ylhäältä asti mutta kun jatkaa painamista niin menee pidemälle kuin ennen. Voisiko ilmaus olla tarpeellinen vaikka emme ole niin sanotusti avaneet järjestelmää. Mitä jarrunestettä tulee 06 Focukseen?
Tessu
Viestit: 1705
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: focus jarrut vaihdettu, poljin pehmeä sen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Ilmaus sitten jos pehmeetä on,pitää kattoa onko vuotoja missään?
Usein käy niin että kun vaihtaa loppuun ajettujen palojen/kenkien tilalle uudet ja painaa männät sisään alkaakin sylinterit hieman vuotaa,kun mäntä ollu ulkona pitkiä aikoja on siihen jo ruostetta tullu ja sen jälkeen kun työntää sisään niin eihän se ole tiivis välttämättä.
Voi kyllä korjaantuakkin ihan itekseen hetkeksi kuten itellä kävi,omassa Escossa toissa talvena vuoti takasylinteri mutta viimekesänä ei enää vuotanu eikä leimallakaan ollu mitään ongelmaa,nyt pitää sitten katsoa uudelleen miten on?
Vanhat haurastuneet jarruletkutkin osaa tehdä myös sen että pehmeeltä tuntuu kunnes repee letku!
seppo1
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Elo 2013 16:30

Re: focus jarrut vaihdettu, poljin pehmeä sen jälkeen

Viesti Kirjoittaja seppo1 »

Tessu kirjoitti:Ilmaus sitten jos pehmeetä on,pitää kattoa onko vuotoja missään?
Usein käy niin että kun vaihtaa loppuun ajettujen palojen/kenkien tilalle uudet ja painaa männät sisään alkaakin sylinterit hieman vuotaa,kun mäntä ollu ulkona pitkiä aikoja on siihen jo ruostetta tullu ja sen jälkeen kun työntää sisään niin eihän se ole tiivis välttämättä.
Voi kyllä korjaantuakkin ihan itekseen hetkeksi kuten itellä kävi,omassa Escossa toissa talvena vuoti takasylinteri mutta viimekesänä ei enää vuotanu eikä leimallakaan ollu mitään ongelmaa,nyt pitää sitten katsoa uudelleen miten on?
Vanhat haurastuneet jarruletkutkin osaa tehdä myös sen että pehmeeltä tuntuu kunnes repee letku!
Tuosta mäntien ruostumisesta, jos tosiaan männissä on ruostetta, on satulat sitten uusimisen kipeät, tai männät, jos sellaiset erikseen saa. Sylinterissä voi olla ruostetta männän tiivisteen ulkopuolella, sekin kannattaa puhdistaa jarrurempassa pois. Männissä on pinnoitteena kovakromia ja ne ei ruostu, ennenkuin se pinnoite vioittuu. Likaa mäntiin kyllä tarttuu, varsinkin, jos suojakumit ei ole aivan ehjät. Jos meinaatte jarrunesteet vaihtaa, kannatta kyllä ne satulat avata ja putsata kunnolla kaikki paikat, ja vaihtaa tarvittaessa uudet kumit.
Vastaa Viestiin