Focuksen jäätävä tärinä (1.6 zetec mk1)

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Järvelä
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Loka 2013 15:20
Paikkakunta: Tarvasjoki / Aura

Focuksen jäätävä tärinä (1.6 zetec mk1)

Viesti Kirjoittaja Järvelä »

Kaipaan vinkkejä tai tietoa mistä mahtaa kyseinen tärinä/pompotus johtua... 1vaihteella ei tärise ja kaikilla seuraavilla vaihteilla tärisee vain kiihdyttäessä, vetarit on juuri vaihdettu eli onko se seuraavaksi vaihdelaatikko/tasauspyörästö?
Kyseisellä autolla on ajettu 292tkm
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Focuksen jäätävä tärinä (1.6 zetec mk1)

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Oliko jäätävää jumputusta ennen vetariremonttia vai alkoiko sen jälkeen heti?

Kai vetoakseli on asennettu pohjaan asti, kuskin puolellahan on se sokka mikä napsahtaa kun ollaan perillä? Hantin puolta nyt ei kai väärin voi asentaakaan jos on tukilaakerin sangan kiinni saanut...

Ja napamutterit on kans momentissaan (muistaakseni 320nm?)
ja fillarit kunnolla kiinni?

Ja kai vaihdelaatikkoon muistettiin laittaa rempan yhteydessä öljyä?

Mulla tarvikevetarit aikoinaan pikkasen jumputti ihan uudenkarheina muutaman sata km, mut se oli tosi pientä..
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Järvelä
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Loka 2013 15:20
Paikkakunta: Tarvasjoki / Aura

Re: Focuksen jäätävä tärinä (1.6 zetec mk1)

Viesti Kirjoittaja Järvelä »

tuomaz
Kyseinen tärinä alkoi heti säädettävän alustasarjan vaihdon yhteydessä, ja kuskinpuoleista kuppia ei otettu pois edes (liian vaativaa) ja napamutterit laitettu pulttipyssyllä 4 kiinni ja siitä viellä vähän enemmän kierretty rannemomentilla. Öljyä laitettiin niin paljon että täyttöruuvista tuli ylinmääräinen ulos ja sitten kiinni proppu.

Vaikuttaa erittäin mystiseltä vialta :(
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Focuksen jäätävä tärinä (1.6 zetec mk1)

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Onko alustasarja säädetty tappiinsa niin tonttiin ku saa? Mulla oli edessä -55mm setti, aikansa vei että uudet vetarit asettuivat uomiinsa muttei jumputustahan nyt jäätävää ollut.. Jos kokeilisi asettaa alustan about normikorkeuteen ja kattoo et tapahtuuko muutosta?

Rannemomenttihan riippuu kenen ranteesta puhutaan, mut omat napamutterit oon vetäny momenttiavaimella 200nm asti (sit loppuu asteikko) ja lopuks reilun metrin jatkovarrella vielä about puol kierrosta lisää...
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Järvelä
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Loka 2013 15:20
Paikkakunta: Tarvasjoki / Aura

Re: Focuksen jäätävä tärinä (1.6 zetec mk1)

Viesti Kirjoittaja Järvelä »

tuomaz kirjoitti:Onko alustasarja säädetty tappiinsa niin tonttiin ku saa? Mulla oli edessä -55mm setti, aikansa vei että uudet vetarit asettuivat uomiinsa muttei jumputustahan nyt jäätävää ollut.. Jos kokeilisi asettaa alustan about normikorkeuteen ja kattoo et tapahtuuko muutosta?

Rannemomenttihan riippuu kenen ranteesta puhutaan, mut omat napamutterit oon vetäny momenttiavaimella 200nm asti (sit loppuu asteikko) ja lopuks reilun metrin jatkovarrella vielä about puol kierrosta lisää...
Alustaa on laskettu noin 45/70mm, voin kokeilla nostaa sitä viellä. Focus on nostettu nosturilla ja kun laittaa auton käyntiin siinä ja pitää jarrua hiukan kiinni ja veto päällä niin moottori tärisee normaalia enemmän. Ilmoittelen taas kun saan nostettua autoa :) Kiitoksia tähän astisista vastauksista
Vastaa Viestiin