Fordin ensirenkaat

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
ecobooster72
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Syys 2014 17:59

Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja ecobooster72 »

Sain männeellä viikolla uuden Ford Fiestan. Ihmettelin mukana olevia renkaita?
Siis kesärenkaina on ensiasennettuna Hankookin nevahööd pallot (kesärengas -14 testeissä AutoBild 5. Ja TM 8.!) Mitä v*****?
Talvirenkaina toivomani kitkat... merkki kuitenkin Continental (TM 4.)
Kysymys kuuluu siis, onko muutkin uuden Fordin tilaajat saaneet ensirenkaiksi Hankookkia? Käsi ylös joka olisi autoliikkeessä kertonut haluavansa TM testi
Kasin Hankookin? Tuleeko Hankookit kaikkiin uusiin Fordeihin vai onko se maa/alue- liikekohtainen valinta?
foordi70
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Tammi 2011 18:40
Paikkakunta: Vantaa/Kitee

Re: Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja foordi70 »

Hmm... mikäs vika niissä renkaissa on ?? Itse en usko noita testejä kun kuka tilaa testit niin sen lauluja lauletaan.
Tuli mieleen että kerran aikonaan sorruin ostaa testin voittaneet misukat autoon kesäksi ja olihan ne hiljaset yms.
Mutta syksyllä petyin kun normaalilla ajolla olivat lopussa jo kesässä.
Yhdessä renkaassa oli pinta laillisuuden rajalla,se siitä turvallisuudesta
Ei ole moista ongelmaa ollut halpis renkailla jotka on kestäneet useammankin kesän ajaa ilman että vesiliirtovaaraa oli
Kaikkea ihmisen tekemää mekaanista voi korjata..Mutta monesti onko se järkevää korjata onkin toinen juttu..
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Re: Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja p3 »

Olisko lievää ostokrapulaa :roll:
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja KajS »

Mun mondeossa '05 oli ensirenkaina Hankookit. Oli sitten tosi hyvät, kesti kauemmin kuin seuraavana alle laittamani Yokohamat. Murjotin kyllä ääneen automyyjä-Kallelle noista Hankookeista heti ostohetkellä, toivoin saavani jotkut testivoittajat. Mutta kun kaikilla pyöreillä tasapainoisilla renkailla voi ajaa. Rengasmarkkinat on muuttuneet sitten 1980-luvun. Tuolloin Michelin ja sen sukulaiset (Kleber ym.) oli ainoita hyviä vaihtoehtoja. Nykyään on paljon enemmän valinnanvaraa hinnan ja laadun ja hinta-laatusuhteen kanssa.

Lue tuolta lisää mutua ja faktaa ihmisten rengaskokemuksista: viewtopic.php?f=2&t=44044

Itse mutuna sanoisin, että tuo kauko-itä-buumi renkaissa on hyvä. Mulla on vain hyviä kokemuksia Hankookeista (Dodgessa ja mondeossa), Kumhosta, Yokohamasta, Falkeneista. Aja ja ylläty, ne Hankookit on ihan renkaat. Paremman arvosanan ne sai testissä, kuin mitä moni nykyministeri saatikka predsidentti on repinyt kouluarvosanoja ja keskiarvoja. Ja noidenkin kanssa Suomi pärjää. Miksei sitten yksi Fiesta; ei arvosanoilla ajeta, vaan renkailla.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

Oma Fiesta tuli Bridgestonen Potenzoilla. Mutta omien mielikuvien perusteella olisi kyllä kelvannut Hankookitkin (ainakin sata kertaa mieluummin, kuin kaverin juuri saama octavia Nexeneillä :lol: . Tai enhän minä tiedä, vaikka olisivat hyvät nexenitkin, mutta tuo nyt oli eka ajatus).
ecobuustaaja
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Syys 2014 17:18

Re: Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja ecobuustaaja »

Hankkarit tuli mullekki fiestaan. Aikaisempi kokemus, RX-8 (230 hv) alla oli 18" hankookit ja ihan hyvät oli.
Sunny-86 1.6-ex
civic-07 1.8-ex
RX-8-04 1.3-ex
octavia-09 1.4tsi-ex
sintra-97 3.0v6-ex
zafira-07 1.9tdi-ex
fr-v-05 2.0-ex
Fiesta-14 (1.0 100hv)
Tessu
Viestit: 1705
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja Tessu »

-
Viimeksi muokannut Tessu, 08 Marras 2014 01:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AssTee
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Tammi 2008 11:50

Re: Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja AssTee »

Mulla tuli Fiesta -13 Facelift malli Continental Contisporteil ja hyvin ne kesti 17tkm, kunnes myin auton seuraavalle. Ja hyvin jäi pintaa vielä seuraavalle omistajalle.
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
hophop
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Heinä 2014 19:13

Re: Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja hophop »

Moi teille
Hankookit oli myös alla 15 tuuman aluvanteilla syyskuussa noudetussa Fiestassa. Minulla on aiemmin ollut Sitikassa Hankookit, ihan kelvolliset olivat. Talvirenkaat ostin itse, kun kuulosti tuo talvirengas satsi turhan kalliilta, muistaakseni n. 1100€. Sain uudet Misukat nastoilla poistohintaan 260 €/sarja ja käyteyt aluvanteet 130 € .
Alle laitoin eilen , samalla huomasin että ohjekirjassa kiritysmomentti kaikille vannetyypeille oli 135 Nm, melko paljon? Mitä tuumaatte? :?:
Sokerina pohjalla yksi rengas oli vanteella väärään suuntaan :shock: , no... vanteille laittaja korjaa asian perjantaina :| .
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja KajS »

hophop kirjoitti:...samalla huomasin että ohjekirjassa kiritysmomentti kaikille vannetyypeille oli 135 Nm, melko paljon? Mitä tuumaatte?...
'05 Mondeoon huoltohenkilökunta suositteli aluvanteille 110 Nm ja peltivanteille 90 Nm. Mutta jos ohjekirja sanoo 135, niin sitä sitten. Jos nimittäin vedät ne minun neuvojen mukaan 110 ja ajat jonkun hengiltä, niin minut saa haastaa oikeuteen.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Oma näkemys on et menee hieman auton varusteluversion mukaan nuo rengastuksen merkit.
Esim. van fiesta korisarjalla niin niissä on ollut ensiasennus renkaina välillä 17" continetaalejakin.
Näitä päivittäin katselee työpaikan pihalla...
gti golo palloilija
AssTee
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Tammi 2008 11:50

Re: Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja AssTee »

Minulla oli Aksu juuri tuollainen Van Sport Continental renkailla...
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Fordin ensirenkaat

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Mulla oli -14 mallin Focuksessa 17" Contit, -13 mallin Focuksessa 16" Michelinit. Uudet Hankookin kesäkumit (Made in Hungary) ostin pari viikkoa sitten Subaruuni. Olen hankookeja ostanut myös moneen muuhun autooni. Ensiasennuskumeina Hankookia käytetään Fordin lisäksi ainakin joissakin Volkkarin malleissa. Olen ollut erittäin tyytyväinen, huomattavasti esim Potenzaa mukavammat Suomen huonoilla teillä. Riippuu tietysti mallista.
Focus mk3 EcoBoost
Vastaa Viestiin