S-MAX etumurroksen kumit

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
zunigalm
Viestit: 45
Liittynyt: 07 Huhti 2011 09:19

S-MAX etumurroksen kumit

Viesti Kirjoittaja zunigalm »

S-Max 2010 ajettu 70000 km.

Vasemman puoleisen murroksen kumi meni rikki alle 60000 km. ja nyt meni vasen alle 70000 km.
Onko moinen aivan normaalia?

Olen ajanut sem. Lancialla (Fiat laatua) 380 000 km ilman murroksen kunien vaihtoa samoin useammalla Saabilla lähes samoja lukemia ilman kyseisiä ongelmia.

Onko kyseessä normaali Ford "laatu" vai kävikö vain huono tuuri? Olisi mukava kuulla kommentteja.

Muutoin tyytyväinen S-Maxin Ecobuusterin käyttäjä: Zunigalm
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: S-MAX etumurroksen kumit

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Niin mahdat tarkottaa vetoakseleiden suojakumeja? On merkillisen vähillä kilsoilla porsinut, mutta tekeekö se jostain huonomaa kuin joku muu - kuluvaa tavaraa joka tapauksessa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
zunigalm
Viestit: 45
Liittynyt: 07 Huhti 2011 09:19

Re: S-MAX etumurroksen kumit

Viesti Kirjoittaja zunigalm »

mösjöö kirjoitti:Niin mahdat tarkottaa vetoakseleiden suojakumeja? On merkillisen vähillä kilsoilla porsinut, mutta tekeekö se jostain huonomaa kuin joku muu - kuluvaa tavaraa joka tapauksessa.
Kuten "mösjöö" kirjoitti, niin kyseessä on vetoakselin suojakumit. Anteeksi väärä ilmaisu.

Niin, tämä on emsimmäinen Fordini joten aiempaa "praktiikkaa" minulla ei ole ja odotan mielenkiinnolla miten auto toimii. Kuvittelisin että samat kumit on käytössä muissakin Fordin malleissa, ei pelkästään S-Maxissa.
Myös minun mielestä nuo suojakumit luovuttivat käsittämättömän vähillä kilometreillä. Toivotaan että tuo on vain huonoa tuuria.

Toivoo Zunigalm
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: S-MAX etumurroksen kumit

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Kieltämättä ei oo nyt ollu laatu kohdillaan. Kyllä ne yleensä kestää melkein poikkeuksetta toistakymmentä vuotta.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Vastaa Viestiin