Mondeo MK4 korotus ja maavara

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Loikka
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2014 15:56

Mondeo MK4 korotus ja maavara

Viesti Kirjoittaja Loikka »

Mondeota (MK4 2.0 L diesel Wacon) metsästetään talouteen mutta tarkkaa tietoa en ole saanut maavarasta/korotusmahdollisuudesta (kaikki ei halua madaltaa...). Aikasemiin taloudesa oli Ocu +20mm korotuksilla ja samaa tasoa haetaan nyttenkin. Ocun maavara oli siis luokkaa 15 cm.

Onko kenelläkään tiedossa onko saatavilla Witec:n SD kittiä jolla saataisiin tähänkin 20mm lisää maavaraa tai jotain muuta vastaavaan yksinkertaista (tai vähemmän yksinkertaista) tapaa. Odottelen parhaillaan vastausta myös valmistajalta, mutta kovin vikkeliä he eivät tunnu olevan vastaamaan... Autokauppiaita käyty haastattelemassa mutta ne ei tunnu tietävän tästä mitään muuta kuin että Econetic mallit kannattaa kiertää kaukaa niiden matalamman maavaran takia...

Toivottavasti palstalta löytyy tähän asiantuntemusta.

Loikka
Mondeo titanium business 2.0 TDCI 2011
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Mondeo MK4 korotus ja maavara

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Miten olisi coilover sarja? K-sport tai K&W ainakin tekee sarjaa mk4 Mondeoon. Tüv laput ja kaikki...
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Loikka
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2014 15:56

Re: Mondeo MK4 korotus ja maavara

Viesti Kirjoittaja Loikka »

No niin talouteen sitten tuli viime perjantaina 2011 mallin 2.0 l dieseliä syövä Farkku mondeo Titanium Business varustuksella. Kilometrejä tullut neljään päivään 1500 km ja ihan mukavalta peliltähän tuo tuntuu. Jos jotain moitetta hakee niin ala vääntö on tuntuu hiukan ohuelta ja pikku loketroita irtotavaroille on niukasti mutta kaipa tuohon tottuu...

Mutta asiaan... Tänään kolautin ensimmäiseen kiveen kun kävin viemässä peuroille ja kauriille omppuja metsään. Kolahdus tapahtui samaan parkkiin ajettaessa johon olen kymmeniä kertoja ex oculla jossa oli huonon tien paketti... Eli matalampi peli tämä tuntuu olevan.

Onkos porukalla kokemusta pohjapanssareista suojaamaan mottia?
Tämä http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3481/for ... ord-mondeo olisi kuulemma sovelias. Mielummin investoi tuon summan panssariin mitä uusii öljypohjan kun noita huonojakin teitä tulee koluttua.

Edelleen jos jollain on kokemusta korotuksista niin mielellään otetaan inffoa vastaan. Harmillisesti weitech:n SD+ korotuspaloja ei mondeoon saa. Tuo olisi se helpoin tapa hommata pari senttiä lisää maavaraa.
Mondeo titanium business 2.0 TDCI 2011
Loikka
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2014 15:56

Re: Mondeo MK4 korotus ja maavara

Viesti Kirjoittaja Loikka »

Pohjosen reissu kolisteltu...

Kyllä tuo aika matalalta tuntuu ja varsinkin pitkä akseliväli tuntuu aiheuttavan heikompikuntoisilla metsäteillä haasteita. No tuli kysyttyä tarjous korotuksesta Vallilan Takomolta ja pelkät korotusjouset kustantaa 700€ ja tuohon sitten päälle vielä suositukseksi tulisi säädettävät Konin iskarit. Hintaa koko paketille 1700€ eli kohtullisen kallista sanoisin... Varsinkin kun verta esim Weitec korotuksesta VAG konsernin vehkeisiin joka kustantaa reilusti alle puolet tuosta ja nostaa aika mukavasti.

Reiluun kuukauteen kilometrejä tullut rapiat 6000 ja mukavahan tuo on ajella. Mitä nyt takimmainen pakokaasujärjestelmän lämpötilaanturi oli ottanut jossain itseensä ja sytytti häiriövalot, kuulemma anturi ottanut jossain kipeetä... Katsotaan millainen lasku tuosta lystistä nyt tulee kun vaihtaavat.
Mondeo titanium business 2.0 TDCI 2011
Vastaa Viestiin