Ford Focus -04 renkaan vaihto

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
tonze
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Heinä 2014 20:37

Ford Focus -04 renkaan vaihto

Viesti Kirjoittaja tonze »

Ehkä tyhmä kysymys, mutta...

Pitäisi saada uudet kiekot Focukseen ja eturenkaat menevätkin rutiinilla, mutta takarenkaat ovat mysteeri. Takaa ei löydy oikein mitään mistä lähtisi nostamaan autoa.
Edellisissä autoissa (ei Fordeja) on ollut selkeä paikka mistä renkaan saa nostettua, mutta tässä samalla kohdalla on tyhjää. Ohjekirja neuvoo nostamaan 5-10 cm auton reunasta olevasta pystysuuntaisesta ''reunasta'' ja tuohon auton tunkkikin kävisi. Näyttää vain niin heikolta kohdalta, ettei tiedä uskaltaako lähteä yrittämään.
Kysymys kuuluukin, uskaltaako tuosta reunasta nostaa ja jos ei niin mistä jengi on autojaan nostellut :?:
Kiitos vastauksista :!: :!: :!:
yritäedes
Viestit: 2134
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Ford Focus -04 renkaan vaihto

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

tonze kirjoitti:Ohjekirja neuvoo nostamaan 5-10 cm auton reunasta olevasta pystysuuntaisesta ''reunasta''
Itse olen omaa MK1:stä nostellut siitä helman saumasta, mutta olen laittanut väliin 30-50 cm laudan, josta nostanut saksi- tai hallitunkilla. Jakaa painoa pitemmälle osalle helmaa.
Koko perän ilmaan olen nostanut hallitunkilla takapalkista, vaikka sitä ei suositellakaan...
Mulla on sitä varten n. 40 cm kakkosnelosen pätkä, joka mahtuu juuri palkin alle, tukivarsien väliin. Tämä siis omalla vastuulla - anoppi ja perunasäkit kannattaa kuormata ulos autosta ennen nostoa... :mrgreen:
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ford Focus -04 renkaan vaihto

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Itse olen nostanut edellämainitulla tavalla taka-akselista tai jos tarpeeksi matala tunkki löytyy niin jousen alta. Helmasta en oo omaa focusta seitsemään vuoteen nostanu...
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Billie
Viestit: 456
Liittynyt: 16 Helmi 2009 19:24

Re: Ford Focus -04 renkaan vaihto

Viesti Kirjoittaja Billie »

tunkkaa siitä etupalkkien kohdalta niin paljon että nousee molemmat pyörät ilmaan.
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
Vastaa Viestiin