Mondeon 2.2 tdci sedan madallus

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
mondeo06
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Syys 2013 15:40

Mondeon 2.2 tdci sedan madallus

Viesti Kirjoittaja mondeo06 »

Tarkoitus olisi laittaa (laitatuttaa) alustasarja mondeoon kun vanhat iskarit alkaa olemaan jo löysähköt. Sain yhden tarjouksen eibachin jousista ja uusista fordin vakio-iskareista. Asennettuna ja nelipyöräsuuntauksineen 1187e. Minulla on ollut käsitys että jos madallusjouset tulee autoon niin sillon pitäisi laittaa myös eri iskaritkin. Tämä vähä ihmetytti.
Toiseksi eikö tuohon hintaan pitäisi jo saada säädettävää alustaa? Mitä muita merkkejä voitte suositella eibachin sijaan. Madalluksen tasoksi haluaisin jotakuinkin saman mitä st 220 mondeossa on vakiona. Eli kovin paljon sen ei tarvisi tippua. Laitoin vähän aikaa sitte uudet vanteet ja renkaat ja 225/40/18 niin mondeo rupes näyttää vähä turhan korkeelta.

Haluaisin hyvän alustan mondeoon ja toivoisin että tuosta selviäisi johonki tonnin pintaan? Onko mahdollista? Se myös vähän pelottaa että sitte ku tonni on pistetty haisemaan niin se auto jää sittenkin edestä tai takaa liaan korkeaksi ja luonnottoman näköiseksi.
Avatar
jamo
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Syys 2005 00:10
Paikkakunta: turun tienoo

Re: Mondeon 2.2 tdci sedan madallus

Viesti Kirjoittaja jamo »

Fordin kataloogissa mainitaan noi eibachin madallusjouset, muistaakseni 30mm madaltavat? Siinä ei puhuta iskareiden vaihatamisesta mitään joten ovat ilmeisesti sopivat vakioiskareiden kanssa?
Mulla on nykyisessä ajokissa tehtaan sporttialusta mikä laskee autoa 10mm, siinä on iskarit aika paljon kovemmat kuin vakiossa... Tilasin uuden Mondeon diesel koneella ja se tulee tällä hetkellä ilman muuta sporttialustalla joten täytyypi funtsia kun sen saa josko siihen vaihtaisi noi eibachin jouset, saattais tulla aika hyvän tuntunen paketti kokonaisuudessa.
Toi tehtaan sporttialusta on siis selvästi kovempi iskareiden osalta kuin vakio, vakioalusta niiaa esim hidatetöyssyissä paljon syvemmälle kuin sportti versio.
Olen ollut todella tyytyväinen kun otin sporttialustan nykyiseen ajokkiin, siinä tuli mukaan juuri sen oloista jämäkkyyttä mitä kaipasin, se ei siis ole mitenkään kovanoloinen vaan jus semmonen jämäkkä miltä alustan kuuluu tuntua...
mondeo06
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Syys 2013 15:40

Re: Mondeon 2.2 tdci sedan madallus

Viesti Kirjoittaja mondeo06 »

Joo mulla tosiaan vanhempi mondeo eli vuosimallia -06, mutta eiköhän tuohonkin tehtaan sporttialustan saa. Eri juttu on se mitä se maksaa. Samoilla linjoilla olen tuon alustan kanssa että sen pitää olla jämäkkä muttei liian matala eikä myöskään pintakova. Ehkä se sitten vois olla tuo eibachin jousi ja vakioiskari. En tiedä sitten näistä muista sarjoista. Konin alusta 700e ja säädettävä 1100. Pitää vähä kartottaa ja kysellä tarjouksia niin ehkä tämä tästä selviää.
Simprider
Viestit: 255
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeon 2.2 tdci sedan madallus

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Mk3 mondeoon voin suositella (Fordin) Eibach jousia ja Bilstein B8 iskunvaimentintimia.

Kokeiltu Ford Eibach jouset alkuperäisten pumppujen kanssa -> löllö ja iskut tuli läpi

Samat jouset ja Konin pumput -> kova

Samat jouset ja Sachs/Boge kaasut -> pahempi kuin vakiopumpuilla

Noilla Bilsteineillä tuli juuri hakemasi progressiivisuus, herkkyys ja kuormankantokyky samaan pakettiin.

Autossa taka-apurungossa uretaanipuslat kuten myös etu ja taka vakaajassa.
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
Vastaa Viestiin