Escort Mk3 alustan erot

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
arei
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Kesä 2006 20:55
Paikkakunta: Tampere

Escort Mk3 alustan erot

Viesti Kirjoittaja arei »

En haulla tai Googlella löytänyt varmaa tietoa muistini tueksi.

Muistelisin että alkupään (80-83?) Escorteissä oli jotenkin erilainen eturipustus kun 83- eteenpäin.

Mitä eroa niissä oli, muistaako joku ja onko erot muutettavissa vanhemmasta uudempaan malliin?

Kiinnostaa koska melkein kaikki mm. kynätolppa valmistajat ilmoittaa tuotteensa sopivan 83- eteenpäin eikä noihin pre-83 malleihin löydy yhtään mitään mistään...
Fiesta mk2 1.6 <- yritetään vielä pelastaa...
Tessu
Viestit: 1714
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort Mk3 alustan erot

Viesti Kirjoittaja Tessu »

mun mielestä alatukivarsi olis puslilla vanhemmassa ja uudemmassa on pallonivel sisäpäässäkin kun sen kesällä vaihoin.
etippä jostain suomenkielinen Alfamerin korjausopas niin siinä kerrotaan autojen eroavuudet tarkasti.
etupäässä kun niitä eroja on ainakin
Tessu
Viestit: 1714
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort Mk3 alustan erot

Viesti Kirjoittaja Tessu »

mun mielestä alatukivarsi olis puslilla vanhemmassa ja uudemmassa on pallonivel sisäpäässäkin kun sen kesällä vaihoin.
etippä jostain suomenkielinen Alfamerin korjausopas niin siinä kerrotaan autojen eroavuudet tarkasti.
etupäässä kun niitä eroja on ainakin
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Escort Mk3 alustan erot

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Olikos niin että 1.1 koneisissa oli peltiset tukivarret 83 asti?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Mara
Viestit: 60
Liittynyt: 02 Elo 2007 00:06
Paikkakunta: Hamina

Re: Escort Mk3 alustan erot

Viesti Kirjoittaja Mara »

Lonkalta ja ulkomuistista sanoisin, että vanhoissa 1.1 on peltiset tukivarret ja pelkät reaktiotangot, eli ei vakaajaa edessä(kään).

Kaikissa vanhoissa (olikohan -5/83 asti) malleissa oli iskarin yläpäät erilaiset. Niissä on kiinnitys koriin kahdella pultilla ja pieni peltikuppi keskellä. Uudemmissa on sitten samannäköinen yläpää kuin esim. MK4:ssä.
Lisäksi hämärä muistikuva olisi, että niissä vanhoissa olisi myös eripituiset (lyhyemmät?) tukivarret edessä.

Palloniveliä ei kyllä mielestäni ole missään mallissa kuin pyöränpuoleisessa päässä, edes neloskoppaisessa.
arei
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Kesä 2006 20:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Escort Mk3 alustan erot

Viesti Kirjoittaja arei »

Kiitos Tessu kun muistutit tuosta Alfamerin kirjasta, kävimpäs kellarista sen kaivamassa :lol:

Eroavaisuuksia on:
1.1 on tosiaan prässätyt tukivarret reaktiotangoilla, ilman kallistuksenvakaajaa

Muissa malleissa on 80-4/83 asti eroja:
eri raidetanko
eri vaihteensiirtäjä vivusto(sekä 4 että 5-vaihteisissa)
eri kiinnitys kallitustuksenvakaajalle
eri iskarin yläpäät.

Nämä nyt ainakin nopeasti etsittynä...

Kuinkahan käy tuollaisen ennen 4/83 rakennetun auton muuttaminen esim XR3(i) spekseille alustan suhteen? Alustasarjoja tai coilovereitakaan ei tuohon vanhempaan malliin saa oikein mistään...

Osaako joku sanoa onnistuuko noiden muuttaminen uudempaan malliin. Iskarin yläpää nyt vaatiisi varmaan peltihommia?
Fiesta mk2 1.6 <- yritetään vielä pelastaa...
Tessu
Viestit: 1714
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort Mk3 alustan erot

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Kylläpäs muuten on neloskoppasessa Escossa(1987 1,3) pallontapainen tukivarren sisäpää joka on prässätty siihen paikalleen eikä voi vaihtaa,juuri kesällä vaihoin semmoisen niin muistissa on,eli sisäpäähän eikä ulkopäähän voi vaihtaa mitään muuta kuin suojakumit,sisäpäässä ei ole siin vaihtopuslaa!
Ihmettelin kaverinikin kanssa että miksi? uudemmassa pitää se sisäpää muljuta jokasuuntaan?? eikö riitä pelkkä kuminen läpipusla ja siihen holkki?
Aivan joo iskareiden kiinnityskin muuttuu ja tuo 1,1 tukivarsisysteemi onkin sitten omansa,joo ja kun sen kirjan ostaa niin siitä kyl selvii ja paljon!
Ittelle selvis se siitä kirjasta että ei ole se HCS moottori sama kuin mikä mulla on tuo Valevcia missä se perinteinen musta venttiilikoppa( mikä ollu Voorteis vuoskymmeniä) eipä tienny kaverikaan tuota asiaa vaikka turannu autoja ikänsä heh,että on niistä kirjoista näköjään hyötyä.
Lanny

Re: Escort Mk3 alustan erot

Viesti Kirjoittaja Lanny »

Moreover, the deceitful producers and player escaped punishment which is insurmountable to evaluate the.

Tiffany uk , Mostly shorter dresses, this seller has some floor length varieties from Kay Unger.

Tiffany sale , This will be the art show with the year, one you do not want to miss.

Tiffany sale , 16, 2012); and also the Asia Pacific Triennial which is really in Brisbane, Australia (Dec.

Tiffany online , Beginning April 12, the 73 cups can be found online over a first-come, first serve basis.Have an incredible day and check back tomorrow for that best deals in the Sunday ads.

Tiffany sale , Today I JUST found a seller who had what looked to get an authentic Tiffany toggle necklace & bracelet set, having a fairly decent story that explains why she had these products, so I looked at past items they'd sold. is considered to get the world's premier jeweler and America's house of design.
Mara
Viestit: 60
Liittynyt: 02 Elo 2007 00:06
Paikkakunta: Hamina

Re: Escort Mk3 alustan erot

Viesti Kirjoittaja Mara »

Joku spämmibotti sylkenyt väliin näköjään.. :roll:

Mutta jatketaan aiheesta. Osaako joku sanoa mitä eroa on kolmos- ja neloskoppaisen etutukivarsissa? Luulisin, että pituus on eri, mutta paljonko ja sopiikohan vanhaan kolmoseen uudemmat varret?
Samoin jousissa vaikuttaa olevan eroa, mutta samaa madallusjousisarjaa myydään 80-90 malleihin.
Voisi päätellä, että nelosen jouset sopisi vanhoihinkin?
Tessu
Viestit: 1714
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort Mk3 alustan erot

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Tukivarret ei kuulemma käy, jos laittaa kiinni sojottaa pyörät ihan vääriin suuntiin,tietty jos haluaa joteskin modata alustaa niin sitten erihomma,eriasia on mitä siitä viranomaiset tuumaa?
Kaikenhan pystyy rakentamaan että käy joku muukin osa kuin se alkuperänen
Vastaa Viestiin