Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Kuva
Ihan kiva siitä tuli, takapäähän Oulun reissulle laitan konttiin jonkun 400kg painoa, niin valuu sekin kohilleen..

Tiputettiin takapäästä runko kokonaan alas, oli aikamoinen homma kasata se atomeiks purkamisen jälkeen.

Kuvia tuli heikosti otettua tänään, valitettavasti.
Nyt kaljaa.
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja KajS »

Hieno. Me saatiin kyllä pojan kanssa ne takajouset vaihdettua ihan ooppelinsäätötyökalulla eli rautakangella.

Viimeistään Oulun reissun jälkeen sitten nelipyöräsuuntaukseen.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Takaa kun tuli puslia vaihdettua myös, niin oli pakko tiputtaa ales, jotta sai helposti purettua ja osat prässiin.

Juu tarkotus on käydä siellä reissun jälkeen, olisin käynyt kyllä ennen reissua, mutta sattumoisin huomenna pitää olla 8:00 Oulussa, joten ei tässä välissä ollut oikein paikkaa missä teetättää suuntausta. Ja seiftasin varman päälle, eli en vaihtanut raidetangonpäitä vielä, vaan vaihdan ne justiinsa ennen suuntausta.
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja KajS »

Puslasulkeiset selittää kaiken. Ne on mullakin joskus edessä, tosin ei heti, kun katsastussetä ei perjantaina löytänyt vikaa puslista, vaikka pyysin oikein tarkkaan tsiigaamaan.

Kivat nuo Volvovanteet.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Mites Bluri auto käyttäytynyt rempan jälkeen, tukevoituko meno motarilla?
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Kyllähän se on makeesti kulkenut, kunhan vielä suuntauksen saa tehtyä..
Ollut pikkasen härdelliä niin joutunut ajamaan ratti vinossa ja kulmat viturallaan, mut nää renkaat onkin vaan tälle talvelle.

Kuskin takajarrusatulan kiinityspultti oli sentin verran kairautunut ulos kolostaan, tuli pikkasen kiroiltua asentaja-apurille, kun lauantaina noin 30sekunnissa vian kolinaan löysin.

Takapää jäi vähän turhan ylös, pitääkö tässä ruveta perkele virittelemään jotain patenttia :mrgreen:
Edestä oli pojat mittailleet 8,5cm matalimmaks kohdaks, joten kyllähän se ihan kivasti ui, takaa toivottavasti tulee vielä ajanmyöte vähän alespäi.
mago
Viestit: 68
Liittynyt: 30 Marras 2010 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja mago »

No niin, Nivomatit oli korkannut ja eivät kelvanneet katsastuksessa joten alustan uusiminen tuli ajankohtaiseksi :evil: Haaveissa olisi laittaa koko alustasarja ja päätös pitäisi saada aikaan aika äkkiä. Tällä hetkellä todennäköisimpänä vaihtoehtona on Eibach/Bilstein B12 Pro Kit, joka näyttää olevan hyväksi havaittu ainakin ulkomaiden foorumeita selatessa. Edellisessä autossa oli TA-technicsin alusta joka oli hieman turhan pintakova, ei mielellään sellaista enää. Näin painavaan autoon ei muutenkaan oikein nuo kaikkein halvimmat houkuttele.

Täällä porukalla näyttää olevan noita säädettäviä alustoja paljon jotka pyörivät suunnilleen samoissa hinnoissa tuon Eibachin sarjan kanssa, olisikohan niistä laittaa kuvia? Varsinkin peräpään osalta kiinnostaisi se korkeus kun sitä ei voi säätää. Auto tulisi kuitenkin korkeudeltaan säilyttää sellaisena että sen voi antaa kelle tahansa ajokortin haltijalle ilman suunnattomia pelkotiloja :lol:
Mondeo Wagon 2.0 Tdci -08
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Ennen:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/163 ... 16_002.jpg

Jälkeen:

https://www.dropbox.com/sh/179dhwmw3sj9u6p/xm5r_Maeum

Säätö on siis edestä tapissa, alemmaks ei enää päässy ilman et jousi ois löysänä :P

Yhtään en ole tuohon Vogtlandiin pettynyt, ei ole todellakaan sellainen kivireki kuin vanha kunnon TA-Technix (Seatissa oli GTC Sportfahrwerke, sama asia..). Mukulakivilläkin kulkee kivasti, vaikkakin kyllähän nuo talviset 55 profiilin renkaat auttaa asiaa.

Suosittelen siis tuota, on monta sataa halvempi kuin eibach, mutta jos olet kunnolla sijoittamassa niin laita sitten taaksekin säädettävät.
K-Sportilla tuolla näköjään takaakin säädettävissä oleva sarja.
http://www.n2o-tuning.com/gewindefahrwe ... r=4&aoff=s

Tuolta tilasin omani, vaikka vähän kesti, niin oli lähetetty suoraan Vogtlandilta minulle ainakin lappujen mukaan..



PS. tuolta se etupää näyttää kun säätö on väännetty tappiin ylös, terveisin väsynyt asentaja.. :D
https://dl.dropboxusercontent.com/u/163 ... 41_Pro.jpg
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja KajS »

Säestän edellisestä, vaikka olenkin hehkuttanut Vogtlandia täällä enemmän kuin tarpeeksi. Säädettävän alustan, Gewindefahrwerk, asentaminen/asennuttaminen autoon on sen verran hyvä juttu, että jos tekisin uudestaan, en tuijottaisi lainkaan hintalappuja. Kun Vogtland keskihintaisena on ollut niin hyvä ja positiivinen yllätys, laittaisin seuraavan kerran koko rahan edestä parasta mitä saa. Hintahan vaan tuplaantuu. Maksaahan ne vakioalustan korvaavatkin osat ihan mukavasti.

Noita ruuvattavia kannattaa sitten ruuvailla vaikka kerran vuodessa ylösalas, jottei säätö jämähdä paikalleen. Ensin tietty puhdistaa sen kierteen siitä mososta.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
mago
Viestit: 68
Liittynyt: 30 Marras 2010 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja mago »

Tuolta n2o-tuningilta oon noita katellukkin ja siellä itseasiassa se Eibach on pari kymppiä tuota Vogtlandin säädettävää halvempi. Keulan korkeus näyttää kyllä hyvältä noissa blurin kuvissa mutta tuntuu vähän että se etupään säädettävyys on turha jos takapäätä ei saa laskettua samalle tasolle.. Tämän auton kuvia on tuijoteltu nyt pitkään ja hartaasti ja näyttäisi tuon Eibachin korkeus ihan sopivalta. Taidan olla erilainen nuori ja tilata tuon kiinteän alustan niin päästäänpä sitten väittelemään näiden paremmuudesta :lol: Kuva
Mondeo Wagon 2.0 Tdci -08
juhve
Viestit: 485
Liittynyt: 12 Joulu 2007 23:17
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja juhve »

tommoselta näyttää mun auto voortilta tilatuilla Eibachin jousilla


https://plus.google.com/photos/10959905 ... 3302782055
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia



Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja xraam »

Heitänpä myös kuvan omasta perheenkuljettimesta alustarempan jälkeen. Tuollainen siis tuli uusilla Lesjöforsin vakiojousilla (näyttää yllättäen melko vakiokorkuiselta). Hienosti on alusta toiminut ajossa ja meno on mukavaa ja kontrolloitua. Kuormaakin tuntuu kantavan ihan hyvin. Toki tuo mutkissa jonkin verran kallistaa, mutta ihan riittävän kovaa silti pääsee. 8)
Kuva
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
jonzka
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Loka 2013 21:46

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja jonzka »

Herätellään tätäki ketjua..

Eli olen miettiny alustan uusimista -03 sedan mondeoon. Ja kiinnostaa säädettävä ja näyttää olevan sedaniin takaakin säädettävää siedettävään hintaan saksasta..

tämän ketjun johdosta ajatuksena tilata n2o-tuningilta
bluri kehu vogtlandeja, mutta onko ituakaan säästää ~100€ tilaamalla esim DTS:t tai supersportit? kokemuksia?

Ja olis myös profiteile.de sivulta tarkotus tilata muuta kilkettä (mm. iskarin yläpää laakerit) Tuleeko esim sahcsin paketissa yläpäälaakerit ja puslat eteen molemmille puolille vain toiselle puolelle? tai tuossa lemförderin paketissa?

Olis tarkotus tässä lähiaikoina tarkoitus tilata kilkkeitä. suurin osa kuitenkin halvempaa, mutta ?laadukkaampaa? ku motonetin hyllystä

edit: enemmän tutkittua esim. vogtlandin kiinteästi 35mm madaltavakaan ei olisi pahan hintainen, mutta saattaa harmittaa jälkikäteen kun ei saakkaan kesäksi matalampaa säätöä :twisted:
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
mago
Viestit: 68
Liittynyt: 30 Marras 2010 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja mago »

Nyt on mulla ollut kolme viikkoa alla tuo aiemmin mainittu Eibach/Bilstein Pro Kit ja on kyllä joka euron ja kolmen kuukauden odotuksen arvoinen paketti 8) Eihän siitä mikään hirveän matala tullut, mutta eron huomaa parkkipaikalla kun vakion viereen ajaa.

Nuo on vähemmän pintakovat kuin vakiojouset ja esimerkiksi asvaltin katkokset ei pamahda enää yhtä pahasti, mutta mutkissa ja isommissa heitoissa ovat taas huomattavasti jämäkämmät. Noiden 225/45r17 kesäkumien ja etupään Powerflexien kanssa oikein mukava kurvailla.

Taakse tuntuisi tarvitsevan uretaanipuslat niihin ylimpiin poikittaisiin tukivarsiin kun nopeissa pujoitteluissa ilmenee vielä vähän ylimääräistä liikettä sieltä päin. Onko kellään tietoa onko MK2 Mondeon tai Focuksen puslat saman kokoiset kun niihin noita puslia näyttäisi saavan vai meneekö teettämishommiksi?

Yritän joku päivä vielä saada aikaiseksi laittaa kuvatodisteita tänne 8)
Mondeo Wagon 2.0 Tdci -08
jonzka
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Loka 2013 21:46

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja jonzka »

Ainakin completos myy muutamiin paikkoihin
http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... roups=8907
vai mistä porukka tilannu powerflexejä?

Edit: Lainaan vähä tätä.. Tulis tuossa vähä siirrettyä alustan hankintaa.. Takalaakerit nimittäin nosturilla käytettäessä todettii väljiksi. kuskin puolelta pienempää välystä, mutta liikaa totes remonttimies.. Mutta apparin puoli oliki nii löysä ettei uskalla ajaakaa. sen verra löysä. Elikkä mistäs laakerit kannattas hommata/ olette hommanneet? ebaytä selailin nii koko napa laakereineen (tai niin ymmärsin) sais 100 punnalla. Onko esim motonetin laatuvaihtoehto laakerisarja ~160€ pelkät laakerit?
ja sitten mitä tulee noihi ebayn napoihin.. mikä laatu niissä? kokemuksia?

http://www.ebay.co.uk/itm/2X-WHEEL-BEAR ... 58adef30af
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja KajS »

Tuo Mondeo MK3:sen ja Jaguar X-Typen takapyörän laakeri on aina kokonaisuus (ns. Assembly, amerikaksi). Eli koko napa siinä vaihdetaan. Omaani vaihdatin ihan Motonetista hankkimani laatutuotteen kevättalvella 2010 ja se toimii vieläkin.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
jonzka
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Loka 2013 21:46

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja jonzka »

kiitti tiedosta. Mutta onko motonetissä vaan kipale hinta eikä koko akselille se hinta?

Taitaa kuiten lähteä saksasta tilaukseen nuo ku 120€ toimitettuna molemmille puolille 8)
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja KajS »

Motonetissä on kappalehinnat:

Tuotenumero: 21-3030

Tuote: Takap laakerisarja Mondeo 01- OE-laatu 169,90 €
Myyntipakkaus autoihin sisältää tarpeet yhteen takapyörään.

Totta ihmeessä kannattaa tilata esim. eBayn kautta, kun halvemmalla saa. Olisi tietysti mukava saada sieltäkin OE-laatua.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

KajS kirjoitti:Motonetissä on kappalehinnat:

Tuotenumero: 21-3030


Tuote: Takap laakerisarja Mondeo 01- OE-laatu 169,90 €
Myyntipakkaus autoihin sisältää tarpeet yhteen takapyörään.

Totta ihmeessä kannattaa tilata esim. eBayn kautta, kun halvemmalla saa. Olisi tietysti mukava saada sieltäkin OE-laatua.
Mikäs se Motonetin OE-laatu sitten on?
Minulla on ainakin varsin heikkoja kokemuksia siitä laadusta, OE-laatuiset raidetangonpäät, 1v ja 20tkm -> väljät.

http://profiteile.de/radlagersatz-vkba- ... ?tid=16454

Tuosta sitten sitä oikeasti OEM:ia, Maailman johtavan laakeritekniikan osaajan SKF:n asetelma 78e / kpl, päälle jotain 17e postikuluja, loppusumma 174e ja säästit vielä polttoaineet motonettiin ajamisesta, eli saat molemminpuolin ja hyvin soi.
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja KajS »

bluri kirjoitti:
Mikäs se Motonetin OE-laatu sitten on?
Minulla on ainakin varsin heikkoja kokemuksia siitä laadusta, OE-laatuiset raidetangonpäät, 1v ja 20tkm -> väljät.

http://profiteile.de/radlagersatz-vkba- ... ?tid=16454

Tuosta sitten sitä oikeasti OEM:ia, Maailman johtavan laakeritekniikan osaajan SKF:n asetelma 78e / kpl, päälle jotain 17e postikuluja, loppusumma 174e ja säästit vielä polttoaineet motonettiin ajamisesta, eli saat molemminpuolin ja hyvin soi.
Niinpä, miten se Motonetin OE-laatu voidaan todentaa? Nuo Motonetin OE-laatujutut lienee vain vanhojen patujen höynäyttämistä varten; maksa enemmän ja usko saaneesi laatua (noin tein siis itse). Tosin takajarrusatulat Motonetista oli ihan hyvät; se käsijarruvipu palauttaa niinkuin pitääkin ja auto pysyy paikallaan käsijarru kytkettynä. Mutta Motonetin puolustukseksi voi sanoa, että täällä meilläpäin se on nopein tapa hankkia osia, ei juuri tule extrakilometrejä ja asiakaspalvelutiski on lähellä reklamaatioita varten.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

KajS kirjoitti: Niinpä, miten se Motonetin OE-laatu voidaan todentaa? Nuo Motonetin OE-laatujutut lienee vain vanhojen patujen höynäyttämistä varten; maksa enemmän ja usko saaneesi laatua (noin tein siis itse). Tosin takajarrusatulat Motonetista oli ihan hyvät; se käsijarruvipu palauttaa niinkuin pitääkin ja auto pysyy paikallaan käsijarru kytkettynä. Mutta Motonetin puolustukseksi voi sanoa, että täällä meilläpäin se on nopein tapa hankkia osia, ei juuri tule extrakilometrejä ja asiakaspalvelutiski on lähellä reklamaatioita varten.
Hyvin piikitetty ;) Enpä ole edes ehtinyt avaamaan jarrusatulapakettiani nro2, josko niissä olisi jotain eriävää. Välillä tuntuu, että olen aivan väärissä hommissa. Ostaja minun pitäis olla, mitään en usko ja aina hankin hyväksi todettua, välillä jopa halvinta.
Ja kyllä, Motonet on hyvä paikka jos on kiire. Saat maksaa jonkun euron enemmän, pikkutavaroissa ei niinkään, mutta yleensä löytyy heti varastosta ja välillä jopa ihan laatuosia. Kyllä minäkin hakisin pa-suodattimeni sieltä, jos ne olisi vielä Boschilaisia, mutta yhden kerran jälkeen olivat vaihtaneet toimittajan Topraniksi, mikä ei minun herkälle polttoainejärjestelmälleni käy.

Halvimmat takarenkaan laakeriasetelmat, jotka vastaan on tulleet taisi olla 88e / pari, jopa toimitettuna. Yritin kaivaa sitä osoitetta kirjanmerkeistä, mutta en sitä löytänytkään.
Hieman kuumottaisi vaihtaa vaan takalaakerit, en tiedä onko niitä vaihdettu ja takaata jonkinlaista rallatusta kyllä kuuluu. Mutta tässä nyt on kaikkee muuta niin eihän sitä o kehant investoida.

EDIT: hahaa, kylläpäs sen kaivoinkin. Aikamoinen sivuhistorianpenkoja olenkin.
https://www.atp-autoteile.eu/product/15 ... etails.htm
Näköjään parille tulee toimitettuna hintaa € 112.04 , joten ei maksane vaivaa säästää kiinalaakeri vs SKF(todnäk made in China..)
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja KajS »

No, ei ollu ihan tarkoitus tölvästä, mutta takajarrusatulaesimerkki oli nyt niin tarjolla. Tuo oli vielä aiheesta, mutta nyt menee ooteeksi: sain kerran Motonetista puolalaisen Wix-öljynsuodattimen, joka ei millään meinannut mennä paikalleen (tietty lauantai-iltapäivä maalla ja öljyt valutettu jo koneesta). No menihän se sitten, kun jollain ihme konstilla sai sen lyttyyn menneen kierteen toimivaksi. Wixit oli ihan hyviä Dodgeen, mutta tuon jälkeen olen kelpuuttanut vain FoMoCo- ja Bosch-suodattimia Mondeoon.

Yritän ymmärtää varaosabisneksen, mutten ymmärrä, että meille myydään osien "kuvia" jotka on täyttä pastaa. OK, tulosta on tehtävä. Mutta vatuttaa se, että tietyn ikäiseen autoon saa sellaisia "vuoden osia". Yksi hyvä oli Dodgen Hall-anturi: alkuperäinen kesti 12 vuotta, tarvikkeita sai sitten vaihtaa vuoden välein, kun auto sammui jonnekin voimalinjojen alle...MK3 Mondeo näyttää olevan samassa jamassa: jos marmoritiskiltä löytyy osia, ne on tosi tuloshakuisesti hinnoiteltuja. Tarvikkeina taas just noita "koiranluita", raidetangon päitä, laakereita, jotka kestää puoli vuotta/20000 km.

Onkohan tämä vain Suomi-ilmiö, että ikääntyneemmällä autolla kilometrien keräily on säälittävää köyhäilyä? Muualla maailmassa, vaikka Japanissa on ihan OK ajaa täydellä sykkeellä vuoden '86 Toyota Corolla AE86:lla tai seitkytluvun alun Viiksi-Crownilla.

Ehkä tää ois pitäny julkaista Avutumis-threadissa...palataan sinne alustaan.
Viimeksi muokannut KajS, 25 Huhti 2014 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Mulla on ollut kohta 3v ja 50tkm kiinalainen laakeri takana ja hyvin toimii vieläkin, maksoko se 70€ kotiin kannettuna?
jonzka
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Loka 2013 21:46

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja jonzka »

Kiitoksia ja anteeksi että vaihtu aihe.. Tilataas vaan nuo kiinanlaakerit ja katotaan niiden kesto.

Taidan itsekin laitella nuo Vogtlandit autooni ja sedanii saa takaa säädettävän samaa hintaa :P
Mitä kannattaa uusia samalla kun vaihdan takalaakerit ja tuon alustasarjan? Iskarin yläpäälaakerit ois kans ajatuksena vaihdella.

Btw. Tulee vissii alustasarjan mukana suojakumit ja pohjaanlyönti kummit mukana? Tyhmänä kyselen ku ensikertaa coilovereita ostelemassa :D
Ja vielä semmonen että taitaa mennä muutoskatsastamalla tuo alusta(vogtland)? Ettei ala katsuri vittuilee niinku kaverille sen bimmeristä ku oli joku halppis säädettävä TUV lapuilla..
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja KajS »

Vogtlandit kun laitat, niin laita samalla uudet etuiskareiden yläpään laakerit, ne ei tule paketin mukana (ei tarvi sitten purkaa vanhoista tolpista ja vaihtotyö sujuu nopeammin). Etuiskareiden pohjaanlyöntikumit ja suojamuovit (?) tulee mukana, sedanin takapäästä en valitettavasti tiedä; farmarissa käytetään alkuperäisiä pohjaanlyöntikumeja takana.

Mitä muuta kannattaa uusia riippuu autosta ja työhaluista. Jos puslat on ehjät, mitä niitä vaihtamaan. Toisaalta, jos haluat olla täydellinen, tilaa koko puslasarja. Ainakin Brittien Mondeofoorumeilla juuri sedaniin ja liftbackiin neuvovat vaihtamaan puslat taakse.

Ja sitten muutoskatsastamaan. Jotkut neuvoo nelipyöräsuuntaamaan ennen muutoskatsastusta. Itse katsastin ensin ja suuntautin viikon päästä. Jotta se alusta asettuisi, katsastaisin vasta jonkun verran ajettuna, mutta suomen poliisi riemastuu, jos ne bongaa katsastamattoman alustan ja kilvet lähtee hienommastakin autosta. Katsastuksessa saat sitten ne navasta-kaareen-mitat otteeseen, joten jos haluat matalan auton, ruuvaa heti sinne 8 sentin maavaraan ja katsasta. Jos sulla on otteessa nyt useampi rengaskoko, katso, että saat ne uuteenkin otteeseen, multa ne vaihtoehtokoot hävisi muutoskatsastuksessa, eikä niitä ole pyytämälläkään saanut takaisin. Lopuksi mielipide: pöljä tuo navasta-kaareen-mitta-käytäntö; eihän autoissa uutenakaan ole otteessa sellaisia.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Vastaa Viestiin