Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Herveppäherve, pistetäänpä tämmönen ketju pystyyn ja ruvetaan porukalla pohtimaan, kuinka saadaan mondeo alapuolisista osin uudenveroseks.
Päivittelen tähän ketjuun kun saan tutkittua ja valittua osia, ja lisään pohdintojani, tulee varmaan sitten yhdellä kertaa rapsautettua kaik tilaukseen.

Auto on tuotu Suomeen 10/2010 kilometrilukemalla 132tkm eikä automaalta saamani huoltohistorian mukaan täällä ole muuta alustaan vaihdettu, kuin toinen etuiskari.

Tarkoitus ois syksyllä laittaa roppakaupalla osaa uusiks, samalla kun vaihtaa takanta nivomatit pois (toinen vuotaa) ja madaltaa. Kerta aukomaan lähtee ja kuitenkin suuntaus tehtävä, kun ei o omana omistusaikana kulmia katottu, niin nykäsee kerralla kaik uusiks. Autoon
Nyt on vaihtoon menossa moniurahihnasarja (kiristin, rullat, kampuran värinäpyörä ja remmi), joten syksyllä saattas löytyä likviditeettiä toteuttaa tuo alakertaprojekti.
Kesällä 200tkm huollossa menee vaihtoon öljyt, jäähdytysnesteet ja jarrunesteet. Tavoitteena on tällä omassa ajossa tuupata toinen mokoma vielä, joten ei tässä €/km hintaa tuu loppupeleissä mitenkään kauheesti.
Tukivarret, alapallot, puslat, iskarit, jouset, yläpään laakerit, koiranluut, raidetangonpäät.. alkaiskohan lista olemaan siinä?

Tukivarret: laatuosaa saksanmaalta

Alapallot: varmaankin tukivarsissa valmiina

Puslat: Powerflexin uretaanipuslat

Iskarit: Laatumerkkiparit eteen ja taakse

Jouset: Eibachin orkkiskoodillakin löytyvät -40mm/-30mm on ajatuksena, saksassa 110€+pk
Tätä joutuu vielä miettimään, koska jossain sanottiin jäävän noilla hieman keulimaan..

Yläpään laakerit: Laatumerkkiparit

Koiranluut:

Raidetangonpäät:

Mahdollisesti vois myös vaihtaa laakerit, tai ainakin tilata valmiiks semmoset mallia ebay (40e/kpl napoineen takasiin, eteen skf:ää taitaa löytyä 30e/kpl) kun tulis yksillä posteilla.
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Kuukkelihan se laulaa ja Microcat vinkuu, kun osia etsitään ja kaivellaan..

Etutukivarsien suhteen on nyt kolme vaihtoehtoa:
a) Lemförderin uudet tukivarret uusilla alapalloilla ja puslilla = ylivoimasesti helpoin ja keskihintanen vaihtoehto (181e + vakaajan puslat kumista Bilstein Febi 10e tai uretaanista Flo-Flex 18e) eli karvan vajaa 200e
b) Vanhoihin tukivarsiin Flo-Flexin uretaanipuslat (tukivarsiin & vakaajaan) sekä Lemförderin alapallot 118e
c) Vanhoihin tukivarsiin Powerflexin uretaanipuslat ja Lemförderin alapallot = 270e

Hinnat laskettu
Flo-Flexeistä lueskelin että pikkasen enemmän vois olla hommaa asettaa paikalleen, kuin powerflexit, mutta kyllähän tuohon 150euroon aika paljon voi jo veistelläkin..

Näkemyksiä / ehdotuksia jousista /iskareista otetaan vastaan, ihmeellisesti ei microcatini tarjonnut mitään koodia etuiskareiden osalta, tiedä sitten miksi.. Kai sinne jotkut vähän lyhyemmät kannattaa laittaa jos 40mm meinaa tiputtaa.
Wildchild tuolla projektipuolella kommentoi, että sedanissaan nuo orkkiseibachit tiputti 30/40, mikä on melkeen pahempi kuin madallus ollenkaan. AP:n coilover-sarja oli muistaakseni 500e-600e, kun ebaysta viimeeksi etin, mutta taisi tarjota eteen 30-70mm ja taakse 35mm madalluksen, niin jotenkin ei hirveesti sytytä. Spaxit tais olla luokkaa 800e. Huomattavasti edukkaammin pääsee pelkillä iskareilla ja jousilla, ja mihin sitä tarvii muuttaa kerran on sopiva fitmentti.
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Ongelma tulee siinä vaiheessa kun sarja ei laskekaan luvattua tai toinenpää jää reilusti ylemmäs. Suht yleistä, ikävä kyllä.

Muihin en ota kantaa kun ei ole kokemusta ko.autosta.
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Foordson kirjoitti:Ongelma tulee siinä vaiheessa kun sarja ei laskekaan luvattua tai toinenpää jää reilusti ylemmäs. Suht yleistä, ikävä kyllä.

Muihin en ota kantaa kun ei ole kokemusta ko.autosta.
Sehän se, siksi tässä rauhassa mennäänkin, tavoitteena aloittaa uusintaprojekti joskus syksyllä.
Äsken lueskeltuani intternaatin ihmeellistä maailmaa löysin niin paljon porua noista Flo-Flexin puslista, että 150e on pieni raha, jos sillä saa käytännössä ikuiset. Monia surkutarinoita ja kuvia todella nopeasti hajonneista puslista, kun taasen Powerflexeistä ainoastaan kiitosta. Saattaapi kuitenkin olla että käännyn helppoon ja mukavaan vaihtoehtoon, eiköhän noilla Lemförderin uusilla tukivarsilla ajele sen 200tkm, auton elämän lopputaipaleella puslat saa vaikka ollakin vähän loppu.
eki75
Viestit: 46
Liittynyt: 28 Syys 2005 12:48
Paikkakunta: Keuruu-Karstula

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja eki75 »

bluri kirjoitti:
Yläpään laakerit: Laatumerkkiparit
Voisitko tätä vähän avata, mitä tuolla meinaat... mulla oli muistaakseni iskarin yläpäässä olevat "laakerit" malli kuulia muovikupissa... :lol:

-Eki
Mondeo Tddi -02
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Laatumerkillä tarkoitan hyväksi havaittua varaosamerkkiä, useassa kohtaa on helppo luottaa Lemförderiin. Kunhan kerkiän nää kaivaa loppuun niin liitän ensimmäiseen viestiin varaosanumerot ja linkit kauppaan/kauppoihin..
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

bluri kirjoitti:Laatumerkillä tarkoitan hyväksi havaittua varaosamerkkiä, useassa kohtaa on helppo luottaa Lemförderiin. Kunhan kerkiän nää kaivaa loppuun niin liitän ensimmäiseen viestiin varaosanumerot ja linkit kauppaan/kauppoihin..
Hyvä, täällä myös se 200tkm ajettu Mondeo ja lähes kaikki tukivarret alkuperäisiä, toki auto menee vielä suoraan eikä venkoile mihinkään eli väljää ei ainakaan hirveästi ole.

Oletko ajatellut tilaamista ulkomailta? Saa varmaan todella edullisesti osia verrattuna suomen hintoihin...
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

profiteile.de on todennäkösesti tilauspaikka, sieltä tilasin moniurahihnasarjan ja tuli oikein näpsäkästi perille asti. TODELLA edullinen.
eki75
Viestit: 46
Liittynyt: 28 Syys 2005 12:48
Paikkakunta: Keuruu-Karstula

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja eki75 »

bluri kirjoitti:Laatumerkillä tarkoitan hyväksi havaittua varaosamerkkiä, useassa kohtaa on helppo luottaa Lemförderiin. Kunhan kerkiän nää kaivaa loppuun niin liitän ensimmäiseen viestiin varaosanumerot ja linkit kauppaan/kauppoihin..
Kuulostaa hyvältä, mietin vaan että saako sinne oikeen "oikeata" laakeria... alkuperäinen ratkaisu on vähintäänkin mielenkiintoinen.. :D

-Eki
Mondeo Tddi -02
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja xraam »

Laitoin juuri tilaukseen palikkaa mk3 farkkuun. 200tkm ajeltu alusta alkaa olla jo vähän väsynyt. Tällä kertaa mennään vain uusilla jousilla ja iskareilla. Alustan muita puslia ja tukivarsia täytyy varmaan katsella myöhemmin jossain vaiheessa (toistaiseksi ei ole mitään erityisempää vikaa havaittavissa sillä suunnalla). Kamat tilasin profiteile.de.

Yritän muistaa laitella kommentteja, kunhan saan noi jossain vaiheessa kotiin ja asenneltua. :)

Etuiskarit: Sachs Advantage (400 003) 2 kpl =124,76 €
Pölysuojasarja etuiskareille: Sachs (900 089) 1kpl =15,46 €
Takaiskarit: Kyb Gas A Just (553217) 2 kpl =88,44 €
Etujousi: Lesjöfors (4027578) 2 kpl = 86,68 €
Takajousi: Lesjöfors (4227561) 2 kpl =80,40 €
Etuiskarin yläpusla+laakeri -sarja: Lemförder (34580 01) 2 kpl =61,54 €

Postikulut 17 eur ja koko roskalle jäi hintaa 474 eur.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Sulla ei ole Nivomatteja takana, vai korvaatko ne vain normaaleilla palikoilla?

Ei se kovin paha ole kun osat on kumminkin "merkki" tavaraa, saishan tuota hintaa pudotettua jos ostais jotain turkkilaista "no name" sekundaa!
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja xraam »

hluukkonen kirjoitti:Sulla ei ole Nivomatteja takana, vai korvaatko ne vain normaaleilla palikoilla?

Ei se kovin paha ole kun osat on kumminkin "merkki" tavaraa, saishan tuota hintaa pudotettua jos ostais jotain turkkilaista "no name" sekundaa!
Kyllä sieltä Nivomatit löytyy, mutta niiden uusiminen kävisi turhan kalliiksi. Itse melko harvoin vedän kärryä tai kuljetan mitään eityisen painavaa kuomaa. Ihan positiivisia kommentteja olen myöskin lukenut Nivomattien korvaamisesta nomaaleilla iskareilla ja jousilla.

Autoa olisi tarkoitus pitää vielä pitkään omassa käytössä, niin sen takia en laita "halpis" osaa. Niiden laatu ja kesto on kyllä aiemmin tullut itsekin todettua.. :x
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Juu Nivomatit on tälläiseen vanhaan käyttöautoon kyllä turhan tyyris lysti! Itselläni kävi tuuri kun 190tkm kohdalla vaihdettu uudet Nivomatit edellisen omistajan toimesta...

Jos auto on niin pitkään mulla että nuo ehtii hajota niin varmasti laitan normi jouset tilalle, tai ehkä hieman madaltavatkin... 8)
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja xraam »

Tuollainen kasa olisi odottelemassa. Vielä ei ole ehtinyt asennella. Jospa sitä kohta saisi takapään osalta asennuksen käyntiin..
Kuva
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Hienoa että tämä topic elää, muista ottaa kuvia a) alkutilanteesta b) asennuksista (;)) c) lopputuloksista!
Itsellä luettiin viimeinen ehtoollinen reilu viikko sitten kirkossa, jonka jälkeisten juhlien kustannuksetkin on nyt maksettu ja rahaa jäi juurikin remontin verran ylimääräistä.. Kunhan tässä asettuu reissun jäliltä kotia ja saa kaikki viihde-elektroniikkasäädöt sekä kesän viimeiset viikonloppuriennot hoideltua, voi joku perjantai-ilta linnoittautua viikonlopuksi halliin puuhailemaan..

Tuossa tänhetkinen listaus excelistä, pitänee ettiä se excel mihin listailin myös uretaanipuslia ja osanumeroita..
Kyseessä siis vain etupää lukuunottamatta alustaa, takapään puslat jne pitäis vielä jaksaa kattoa, ei nyt vaan ole ollut aikaa paneutua..

Osa Merkki Hinta Kokonaishinta
Tukivarsi oikea Lemförder 89 89
Tukivarsi vasen Lemförder 92 92
Koiranluut Lemförder 26,93 53,86
Vogtland alustasarja 636 636
Yläpään laakerisarjat 30,77 61,54
Raidetangonpäät Lemförder 35 35
Raidetangot/sisemmät (ehkä) Lemförder 47,6 47,6
Vakaajatangon pusla Febi 10 10
Pohjapanssari Motormarket.fi 162,38

Total 1187,38

Hintoihin ei ole laskettu rahtikuluja.
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja xraam »

Tuli takaiskarit ja jouset vaihdeltua. Ei ollut kovin paha homma mielestäni, erinomainen jousipuristin auttoi myös hommassa(King pro tools, tuote: 291-2158, voin suositella tätä! ). Pahin osuus farkkumondeossa on iskarien yläpään kiinnityspultit, jotka on melko ahtaassa paikassa. Autossa oli alkujaan tasonsäätöiskarit ja tilalle tuli nyt Kyb:n Gas-A-just iskarit ja normaalit jouset. Noi Kyb:n iskarit pitäisi olla ymmärtääkseni hieman normaalia jämäkämmät.

Ajotuntumat vaihdon jälkeen on pelkästään positiiviset. Vaikka vanhat iskarit näytti ihan ehjiltä, niin niiden vaimennusteho oli kyllä selkeästi heikentynyt. Ajossa tuntui aiemmin perän omituista pompahtelua terävissä töyssyissä ja loivemmissa heitoissa auto tuntui jäävän heilumaan vielä työssyn jälkeenkin. Nämä korjaantui hyvin takapään osien vaihdolla. Alusta jäi korkeudeltaan mielestäni ihan samalle tasolle, eikä tunnu mitenkään liian jämäkältä tai pintakovalta. Nyt myös selkeämmin havaitsee ajossa etupään vaimennuksen ongelmat, eli siellä on selkeästi myös melko loppuunajetut iskarit paikoillaan.

Jos hyvin käy, niin ehdin laittelemaan etupään kuntoon ensi viikolla.. 8)

Alla muutama kuva projektista:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut xraam, 09 Syys 2013 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja xraam »

Nyt on myös etupää valmis. Uutta osaa tuli jouset, iskarit, iskarien yläpään puslat/laakerit ja pölysuojat. Melko työläs homma oli, mutta ei sentään mahdoton. Takajousien ja iskarien vaihtoon verrattuna n. 2-3 kertaa työläämmältä tuntui.

Haynesin oppaan mukaan tein, eli laskin myös alirunkoa aina toisesta päästään kerrallaan. 5-10 senttiä oli riittävästi, että sai alapallon ilman väkivaltaa irti pyörännavasta. Iskaritolppa oli aikas tiukasti pyörannavassa kiinni. Hommassa tuntui olevan tärkeää levittää pyörännavan ja iskarin välisen sovitteen hahloa. Itse naputtelin lyömätaltan pienellä vasaralla varovasti levittämään ja sen jälkeen homma alkoi sujua. Jousia saa sitten myös puristella aika reilusti, että saa tolpat kasattua. Ei ehkä kannata kokeilla huonoilla jousipuristimilla tuota. Kuvissa näkyvällä pelillä jousen puristaminen sujui varsin vaivattomasti.

Paljoa en ole vielä kerinnyt ajamaan autolla, joten palaan ajokokemuksiin myöhemmin. Selkeästi jämäkämmäksi kyllä meno muuttui, mutta ei mielestäni mitenkään epämukavaksi.

Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut xraam, 09 Syys 2013 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Olisit samalla vaihtanut noi muoviset koiranluut pois...
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Hupsistakeikkaa, nyt ne on tilattu. Koko päivä meni metsästäessä puslia tuonne takapään yhdyskohtiin, mutta pitkällä tutkimisella ja MK2:n kuvien kattelulla ne sinne viimein löytyi. Vogtland-coilisetti tuli kanssa tilattua N2O-tuningilta, joten alustaremontin kustannukseks tuli aikasta paljon.. Tuli otettua Raitisilmasuodin ja Moottorin ilmansuodin samaan kyytiin, niin on sitten seuraavaan perushuoltoonkin osaset MÖ ja PA-suotimien lisäks.

Yläpään laakerisarjan merkiks tuli Sachs, koska lemförderiä ei ollu settinä, ja sen sivulta ohjas tuohon sachsiin.
Vakaajien kumit on merkkiä SWAG (= Bilsteinin tuotemerkki).
Muut onkin sitten Lemförderiä.

Artikel Artikelnummer Menge Zwischensumme
Stange/Strebe, Stabilisator 25811 02.35 2 38,80 €
Spurstangenkopf 25812 01.35 2 34,58 €
Stange/Strebe, Stabilisator 25497 02.35 2 29,44 €
Lenker, Radaufhängung 28138 01.35 1 93,84 €
Lenker, Radaufhängung 28139 01.35 1 93,85 €
Reparatursatz, Federbeinstützlager 802 470.32 2 55,66 €
Lagerung, Stabilisator 50 92 4219.151 2 10,76 €
Lagerung, Stabilisator 50 92 4223.151 1 7,93 €
Lagerung, Lenker 26102 01.35 4 39,52 €
Lagerung, Lenker 26103 01.35 6 56,04 €
Lagerung, Lenker 35548 01.35 2 21,06 €
Lagerung, Lenker 35550 01.35 2 20,56 €
Luftfilter C 3498.4 1 9,82 €
Filter, Innenraumluft 1 987 432 373.30 1 18,83 €
Zwischensumme 530,69 €
Versand & Bearbeitung 16,95 €
Gesamtsumme 547,64 €

A R T I K E L Ü B E R S I C H T


1,00 x Vogtland Gewindefahrwerk Ford Mondeo 3 Turnier (BWY) Bj. 11.00 >
ID: 968004
EUR 635,65
-------------------------------------------------------------

Versandkosten/Rabatt: 10,93 EUR
-----------------------------------------------------------------
GESAMTBETRAG: 646,58 EUR

Palataanpas sitten kirosanojen kanssa parin viikon päästä, kun on tarkoitus asentaa..


edit: niin hluukkoselle piti mainita tuosta metalli vs muovi koiranluut -asiasta, että googlettelun tuloksena ne ois 2002 alkaen vaihtuneet metalli->muovi.
Eihän se itte muovirunko siinä hommia tee, vaan ne päät, joista tulee väljät jos paskat ostaa.

Huomasin omastani tuossa yks päivä, et toiselle puolelle on jompakumpa vaihettu, kun ovat eriparia :) toisella puolella metallinen ja toisella muovinen.

edit2: Voihan kettu, toimitus tolpille menee viikolle 42/43.. Toisekseen näköjään tilannu ainoastaan yhden takavakaajan kumin, piti itkeä sakemannilaisille et annatteko toisen ilmasiks vai laitatteko jonkun paypal-maksutiedon että saan senkin samaan tilaukseen.. Hyvin alko siis :)
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Nonni, nyt on kaikki tavarat pikkuhiljaa lapasessa.
Ensi viikolla asennus, alustasarja saapui tänään ja muut osat on DHL:n kuljetettavana pl yksi hela jonka joutui tilaamaan muusta paikasta.

Profiteile.de ei kyllä ole kiireisen miehen paikka, ainakaan jos tilaa useampia osia.. Ensimmäisestä tilauksesta tippui 2 riviä toimitusongelmien vuoksi, jonka vuoksi täytyi tehdä kokonaan uusi tilaus, josta vaihtui vielä 2 riviä muuhun merkkiin ja yksi rivi tippui pois.. :D
Eilen tuli vaihdettua vetoakseli apukuskin puolelle, ja se kyllä kannatti niin tämänhetkisen ajomukavuuden kuin tulevan alustan purkamisen vuoksi. Olisi vaan pitänyt uskoa, että alapallo lähtee huomattavasti helpommin, kun apurunkoa löysää..

Pohjaan nykästään sitten komposiittipanssari, jotka tulossa myyntiin himppasen ajan kuluttua..
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Mistä pohjapanssari? Hinta?
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Ilimottelen kun tulee virallisesti myyntiin, ihan verkkokaupasta sitten helppo katsoa ja ei tarvi myyjän nyt yksittäisiin kysymyksiin vastata, kun saa sinne sitten FAQ:in valmiiks.
mago
Viestit: 68
Liittynyt: 30 Marras 2010 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja mago »

Voin suositella erittäin lämpimästi noita Powerflexin puslia Mondeon keulaan. Viikonloppuna vaihdettiin omaan -02 farkkuun etupään kolinaan hoidoksi. Metelistä ja vetelystä huolimatta entiset puslat oli päälle päin ehjän näköiset joten näköjään tässä tapauksissa silmiinsä ei voi luottaa oireiden syytä etsiessä :shock:

Nyt remontin jälkeen auto suoraan kuin juna kiskoilla ja ohjaus on mukavan herkkä ja tunnokas. Lisäksi autoa ei saa enää puskemaan millään kurveissa (ilmeisesti puslien caster-säätö ominaisuuden etuja) 8) . Rengasmelu ei lisääntynyt käytännössä ollenkaan vaikka siitä peloteltiinkin ennen puslien asennusta. Olisi saanut tulla tuommoisena jo tehtaalta 8)
Mondeo Wagon 2.0 Tdci -08
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

mago kirjoitti:Rengasmelu ei lisääntynyt käytännössä ollenkaan vaikka siitä peloteltiinkin ennen puslien asennusta)
Muakin peloteltiin ennen powerflexien asennusta et "nyt siitä tulee hirvee täryjyrä ja ajomelu on huumaava jne"...
Höpöhöpö sanon minä, happamia sano kettu pihlajanmarjoista jne :lol:
Hemmetin hyvä siitä tuli 8)
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
bluri
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Huhti 2012 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia

Viesti Kirjoittaja bluri »

Huhhu, eilen tuli taisteltua etupää valmiiksi, ja olihan siinä hommaa.
Täytyy sanoa hyvät jousipuristimet olis ollu kyllä apu, mutta sai sen tollaisilla paskoillakin vähän kikkailemalla.

Sattu vaan semmonen vittumainen tempaus eteen heti maanantaille, että pitää lähteä Ouluun kurvailemaan, joten jätin raidetangon päät vaihtamatta aurauksen muuttumisen vuoksi. Kyllähän se nyttenkin vähän muuttuu, mutta ei niin pahasti.

Sählätessä sattu vielä ajatusvirhekin, kun ei o ennen tullu coilovereita laitettua, että kirrasin lautasen ylimpään asentoon. Pakko oli nähdä madalluksen taso ja laskea auto alas, jonka jälkeen ihmetys oli noin 10sekuntia helvetin suuri :D

Kohta sitten takapään kimppuun, siellä on sitä savottaa enemmänkin, kun on puslia niin pirusti vaihdettavana..
Vastaa Viestiin