sierraan ohjaustehostinta

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
zozua
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Tammi 2009 23:40

sierraan ohjaustehostinta

Viesti Kirjoittaja zozua »

eli on tollane hb 2.0l 3 ovine ohc sierra ja tuotahan on ilmeisesti saanut ohjaustehostimella? niin nyt oon miettiny että onko millane homma pistää ohjaustehostin ja muuttuuko ohjaus mitenkään muutenkun herkemmäksi vai ratis kierrosten määrä? ja mitähä osia tarviis että sen sais pistettyä?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierraan ohjaustehostinta

Viesti Kirjoittaja Aksu »

zozua kirjoitti:eli on tollane hb 2.0l 3 ovine ohc sierra ja tuotahan on ilmeisesti saanut ohjaustehostimella? niin nyt oon miettiny että onko millane homma pistää ohjaustehostin ja muuttuuko ohjaus mitenkään muutenkun herkemmäksi vai ratis kierrosten määrä? ja mitähä osia tarviis että sen sais pistettyä?
Yleensä tehostetut ohjaukset ovat olleet n.2,5kierrosta laidasta-laitaan, eli nopeampia kuin tehostamattomat.
Tarvii vaihtaa se nykyinen hammastanko ja lisäksi pumpun. Vanhemmissa ohc malleissa on laturin/pumpun kiinnike yhteinen. Siinnä noin karkeasti.
gti golo palloilija
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierraan ohjaustehostinta

Viesti Kirjoittaja emax »

Itse en ole laittanut. Joskus mielenkiinnosta asiaa tutkin niin tälläiset jäi mieleen.

Pumppu - ohc tai V6 sierra scorpio
Pumpun/laturin jalka - ohc sierra scorpio
Hammastanko - sierra scorpio, bensa ja ehkä myös diesel mallit, jos scorpiosta niin joudut vaihtamaan siihen sierran raidetangot
Letkut - ohc sierra, ehkä myös ohc scorpio.
Rattiakselin ja hammastangon väliin tuleva Nivelakseli - sierra bensa ja ehkä myös diesel mallit, ehkä myös scorpio.

Ja luonnollisesti myös remmi. Niissä ohc versioissa mitä minä oon nähny on ollu tuplaremmi, joten jos orginaalia asennusta yrität niin tarvit vielä kaikki siivapyörät, ja ehkä 90A laturin.

Valmiit peltisarjat ei sovi suoraan ohc:n pumpun kanssa.

Osat voi ottaa myös cosworthista. Pumppu on erilainen ja eri paikassa, mutta sopii ohc moottoriin ja jää tilaa peltisarjalle/turbolle. Tällöin cosworthista pitää ottaa ainakin pumppu, pumpun jalka, letkut, ja säiliö.

Täydentäkää tai korjatkaa :)
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
zozua
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Tammi 2009 23:40

Re: sierraan ohjaustehostinta

Viesti Kirjoittaja zozua »

siis onko tieto mahtaako käyä cossu skorpiosta tuohon ohjaustehostimen hilppeet? kun kaverilla olis ylimääräsenä tuollane.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierraan ohjaustehostinta

Viesti Kirjoittaja emax »

Vanhanmallisesta sopii ainakin hammastanko ja ehkä se nivelakseli. Mulkosilmästä en tiedä. Pumpun kiinnitys ja letkut on ainakin erilaiset molemmissa, itse pumpusta ei tietoa.
Tarkoitin edellisessä viestissä cosworth sierraa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
iip0x
Viestit: 34
Liittynyt: 23 Joulu 2012 22:35
Paikkakunta: Askola

Re: sierraan ohjaustehostinta

Viesti Kirjoittaja iip0x »

Nostellaanpa tätä. Eli selvennykseksi, onko DOHC sierrasta mahollista siirtää ohjaustehostinta -86 OHC sierraan millaisin töin? Ja OHC siis ilman tehostinta tällä hetkellä kokonaan.
Eli dokista hammastanko,nivelakseli, pumppu, remmi, ja? Onko vaivan arvonen homma työn määrään suhteutettuna?
Sierra 2.0iS DOCH -93 jääratapeli, Sierra 2.0 OHC -86 harrasteautoprojekti, seuraavaksi...?
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierraan ohjaustehostinta

Viesti Kirjoittaja duckworth »

iip0x kirjoitti:Nostellaanpa tätä. Eli selvennykseksi, onko DOHC sierrasta mahollista siirtää ohjaustehostinta -86 OHC sierraan millaisin töin? Ja OHC siis ilman tehostinta tällä hetkellä kokonaan.
Eli dokista hammastanko,nivelakseli, pumppu, remmi, ja? Onko vaivan arvonen homma työn määrään suhteutettuna?
Varmaankaan pumppu ja remmi ei käy dokista ohariin, koska ohc:ssä kiilahihna, mutta nykyään yleistyvä varteen otettava vaihtoehto on käyttää Opelin (G Astran?) pumppua, joka toimii sähköllä. Täällä ainakin nimim. bomble on kyseisen modin tehny ja toivon mukaan mäkin joskus :)

Toki jos ei tieliikennepeli, niin vaihtaa vaan nopeemman, mutta tehostamattoman ohjausvaihteen. Ainakin Burton power taisi niitä myydä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin