Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Käy suoraan siihen tehostimeen, ja paineenrajoittimessa ei mitään eroa.
Itse laittaisin kyllä esim. mondeon, tai jonkun tehomallin escortin pääsylkyn, muistaakseni ovat vielä isompia kuin XR4:n, ja halvempia/helpompia löytää.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

No niin edetty sen verran että hankin uuden jarrupääsylinterin, mutta pitäis tietää mistä Fordista se on? :lol: Sylinteri on 25mm ja Sierran säiliönkorkki käy suoraan, mutta tehostin ei... Minkä Fordin tehostin tähän mahtaisi passata? Tuntomerkeistä vielä; säiliö kapenee eteenpäin. Jarruputkien lähtöjä on kolme samoissa kohdissa kuten Sierrassakin.

E:Tehostin jota kokeilin oli Mk1 mallista, pitäiskö sen olla Mk2/3 että sopisi??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kuva

Tuolta näyttää se tehostimen pääty sylinterissä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
yritäedes
Viestit: 2134
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

duckworth kirjoitti:pitäis tietää mistä Fordista se on?
Näyttää mielestäni Scorpion sylkältä. On kai siinä ja/tai pakkauksessa numero? Sillä asia
selviää varmasti.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

yritäedes kirjoitti: Näyttää mielestäni Scorpion sylkältä. On kai siinä ja/tai pakkauksessa numero? Sillä asia
selviää varmasti.
Ostin tämän yksityiseltä myyjältä, jolle itsellensä jäänyt tarpeettomaksi, joten asia on siksi vähän epäselvä.. Tämän kun piti olla XR4i:n sylinteri, myyjän mukaan, mutta kylkeen on valettu "25" ja eikös V6:n ole 23,8??

Niinja, ei kai Scorpiossa koskaan ole alipainetehostettua pääsylttyä..? :shock:

E: Sylinterin valmistaja on Ate, jos se hyödyttää jotain...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/1167088

Jaa, kyllä näköjään scorppariakin saa ilman ABSeja.. Mutta mistä tähän nyt sitten voisi löytää sopivan tehostimen?? Tai minka Fordin tehostimesta tuohon kannattaa alkaa soveltamaan? Aika harvassa kaikekti suomessa tuolllaiset Scorpiot joissa ei ABSsiä..? :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

duckworth kirjoitti:http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/1167088

Jaa, kyllä näköjään scorppariakin saa ilman ABSeja.. Mutta mistä tähän nyt sitten voisi löytää sopivan tehostimen?? Tai minka Fordin tehostimesta tuohon kannattaa alkaa soveltamaan? Aika harvassa kaikekti suomessa tuolllaiset Scorpiot joissa ei ABSsiä..? :roll:
Kellään neuvoa tuohon tehostimen valintaan/sovellukseen?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Onhan noissa tuoreemmissa ihan alipainetehostin, ja absien mokkula sitten erikseen.. Olisko toi sitten uudemmasta, mulkosilmäscorpiosta? Ei näytä kyllä mun silmään tutulta. Noissa vanhemmissa voi noita tehostajia/pääsylkkyjä sekoitella aikalailla ristiin, mäkin laitoin mk4 escortiin dokkisierran pääsylkyn escortin tehostimeen, kun poistin escortista sen typerän "lukkiutumattoman systeemin".
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Aha, voisiko siis dokki-Sierrasta käydä tehostin tähän?

Kellään kuvaa sarjaa/mittoja Sierrojen/Scorppareitten tehostimista??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Tarkoitin sitä, että noi vanhemmat tehostimet tuntuu käyvän aika hyvin ristiin, mun mielestä ohc ja dokeissa on sama tehostin..
ja jos toi on mulkkariscorpion pääsylkky, niin siinä voi olla jo tehostin eri jaolla, tai jotain. Vaihda pääsylkkyä..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joo palaanpa siis takaisin alkup. jo kerran käytännössä hyväksi koettuun suunnitelmaan; cossun sähköhydraulinentehostin, ilman ABSeja, ja hyödynnän puhujan lahjat konttorilla :twisted:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jaa enpäs vielä luovutakkaan kattelin varaosapuljun kuvia ja ainakin 90-luvun xr3i eekkerissä oli samannäköinen tuo pää joka tulee tehostimeen. Voisiko tämä tehostin löytyä siis muistakin absittomista ysäri escorteista?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jatkan itselleni vastailua; tänään soitin yhteen purkaamoon, ja sieltä löyty ABSittoman Scorpion alipainetehostin! Ne lähetti mulle kuvat jo aiemmin.

Nyt sitten vaan suunnittelemaan tulipellin muokkauksia, polkimeen näyttää käyvän samalla lailla. Joka tapauksessa muutaman päivän päästä ollaan taas viisaampia 8)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja JyriN »

duckworth kirjoitti:Jaa enpäs vielä luovutakkaan kattelin varaosapuljun kuvia ja ainakin 90-luvun xr3i eekkerissä oli samannäköinen tuo pää joka tulee tehostimeen. Voisiko tämä tehostin löytyä siis muistakin absittomista ysäri escorteista?
Muistaakseni isolohko-zetec Escorteissa, eli 1.8l malleissa on jopa isompi pääsylinteri mitä v6 mallissa. Tämmöinen on tehtykin jo Sierraan, mutta nyt en muista millä foorumilla se oli. Pienellä rintapellin muokkaamisella istuu paikalleen ja saa 4 lähtöä suoraan päsylinteristä, eli joka kulman erikseen ilman paineensäädintä ja haaroitusta taka-akselilla.

Eli Escortit kannattaa käydä romiksella vielä tutkimassa. :)
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

JyriN kirjoitti: Muistaakseni isolohko-zetec Escorteissa, eli 1.8l malleissa on jopa isompi pääsylinteri mitä v6 mallissa. Tämmöinen on tehtykin jo Sierraan, mutta nyt en muista millä foorumilla se oli. Pienellä rintapellin muokkaamisella istuu paikalleen ja saa 4 lähtöä suoraan päsylinteristä, eli joka kulman erikseen ilman paineensäädintä ja haaroitusta taka-akselilla.

Eli Escortit kannattaa käydä romiksella vielä tutkimassa. :)
Suunnitelma seuraavanlainen (jonka postasin aiemmin):
duckworth kirjoitti:Jatkan itselleni vastailua; tänään soitin yhteen purkaamoon, ja sieltä löyty ABSittoman Scorpion alipainetehostin! Ne lähetti mulle kuvat jo aiemmin.

Nyt sitten vaan suunnittelemaan tulipellin muokkauksia, polkimeen näyttää käyvän samalla lailla. Joka tapauksessa muutaman päivän päästä ollaan taas viisaampia 8)
Tätä nykyä tulee Scorpion 25,4mm sylinteri+alipainetehostin, joten katsotaan miten sen kanssa käy, tehostin ei oo vielä saapunu matkahuoltoon.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

JyriN kirjoitti: Muistaakseni isolohko-zetec Escorteissa, eli 1.8l malleissa on jopa isompi pääsylinteri mitä v6 mallissa. Tämmöinen on tehtykin jo Sierraan, mutta nyt en muista millä foorumilla se oli. Pienellä rintapellin muokkaamisella istuu paikalleen ja saa 4 lähtöä suoraan päsylinteristä, eli joka kulman erikseen ilman paineensäädintä ja haaroitusta taka-akselilla
Nyt päädyin itsekin tähän Mk5 escon pääsylinteri/tehostin- linjalle. Kysymys; jos löydän jostain 1,8 zetec esortista tehostimen sillä pienemmällä 23,8 sylinterillä, niin sopiiko siihen samaan tehostimeen 25,4mm sylinteri?? Koska noita synttyjä saa vielä uusia juuri, tuota xr3i malliakin. Tutkin asiaa sen verran, ettei tuota 25,4mm sylttyä ole kuitenkaan järkeään 1,8 koneen yhteydessä vaan voi olla myös tuo pienempi. Siksi siis kiinnostaa kuinka hyvin käyvät Mk5 ja 6 eekkerien tehostimet ja sylinterit ristiin...?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja JyriN »

duckworth kirjoitti: Nyt päädyin itsekin tähän Mk5 escon pääsylinteri/tehostin- linjalle. Kysymys; jos löydän jostain 1,8 zetec esortista tehostimen sillä pienemmällä 23,8 sylinterillä, niin sopiiko siihen samaan tehostimeen 25,4mm sylinteri?? Koska noita synttyjä saa vielä uusia juuri, tuota xr3i malliakin. Tutkin asiaa sen verran, ettei tuota 25,4mm sylttyä ole kuitenkaan järkeään 1,8 koneen yhteydessä vaan voi olla myös tuo pienempi. Siksi siis kiinnostaa kuinka hyvin käyvät Mk5 ja 6 eekkerien tehostimet ja sylinterit ristiin...?
Ei hajua noista tehostimien ristiinkäytöstä, mutta... suosittelen, että otat sen setin minkä löydät sellaisenaan. Se 23,8 pääsylkkä on ihan riittävä niille jarruille mitä tuohon meinaat ja selviät vähemmällä rahalla ja yksinkertaisemmalla työllä sekä taatusti yhteensopivilla osilla.

Laske jarrusatuloiden työsylinterien pinta-alat ja vertaa niitä XR:n vakioon. Kaikki mikä pinta-alassa menee tuon yli on potentiaalinen ongelma 23,8 pääsylinterin kanssa. Turhan isolla pääsylinterillä nousee vain poljinvoima...
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ok, kokonaista settiä siis.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Missä rasvassa noita uretaanipuslia pitää uittaa, ettei ne natise ?
Talvella ei mitään ongelmaa noiden kanssa, mutta nyt kun kelit on lämmenneet, niin voi pojat ku natajaa !
Mahtais vituttaa jos takapäässäkin olis tommoset puslat...

Toinen juttu on jarrutärinä joka tuli talven jälkeen, tukivarsissa ei ainakaan ole väljää ja satulat liikkuu kuten kuuluukin. Vetääkö noi levyt ittensä tuosta noin vain solmuun ?

Kiitos ja näkemiin.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Foordson kirjoitti:Toinen juttu on jarrutärinä joka tuli talven jälkeen, tukivarsissa ei ainakaan ole väljää ja satulat liikkuu kuten kuuluukin. Vetääkö noi levyt ittensä tuosta noin vain solmuun ?
Niin tarvikelevyt ei oo tunnettuja kestävyydestään, ja voivat mennä kieroon jo siitä kun ajat kelirikko-aikana vähän isompaan lätäkköön. Nyt tosin on levyt kestäny monta vuotta, vaikka samaa merkkiä (Foster), kuin ne vähillä kilomtereillä kieroon menneet. Toki oon vaihtanu satulaan männän tiivarit ja liukutappejakin rasvaillu, mikä on saattanu auttamaan pitämään suorina nuo tarvike-levyt. En tosin tiedä minkä valmistajan levyt sulla on? Mutta.. en siis pois sulje kieroja levyjä tärinän aiheuttajana.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja Foordson »

duckworth kirjoitti: Niin tarvikelevyt ei oo tunnettuja kestävyydestään, ja voivat mennä kieroon jo siitä kun ajat kelirikko-aikana vähän isompaan lätäkköön. Nyt tosin on levyt kestäny monta vuotta, vaikka samaa merkkiä (Foster), kuin ne vähillä kilomtereillä kieroon menneet. Toki oon vaihtanu satulaan männän tiivarit ja liukutappejakin rasvaillu, mikä on saattanu auttamaan pitämään suorina nuo tarvike-levyt. En tosin tiedä minkä valmistajan levyt sulla on? Mutta.. en siis pois sulje kieroja levyjä tärinän aiheuttajana.
K27, Lpr tai Brembo, ei voi muistaa varmaksi. Ei noi nyt ihan paskimmasta päästä ole kumminkaan.
Enemmän tosin häiritsee tuo narina...
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Foordson kirjoitti:Missä rasvassa noita uretaanipuslia pitää uittaa, ettei ne natise ?
Talvella ei mitään ongelmaa noiden kanssa, mutta nyt kun kelit on lämmenneet, niin voi pojat ku natajaa !
Mahtais vituttaa jos takapäässäkin olis tommoset puslat...

Toinen juttu on jarrutärinä joka tuli talven jälkeen, tukivarsissa ei ainakaan ole väljää ja satulat liikkuu kuten kuuluukin. Vetääkö noi levyt ittensä tuosta noin vain solmuun ?

Kiitos ja näkemiin.
Toi on muuten erikoine juttu toi narina, mä voitelin tasan kerran, asennuksen yhteydessä, jarruvaseliinilla uretaanipuslat. Muutaman vuoden ne ehti alla olla ennenkuin auton myin, eikä kertaakaan alkaneet narisemaan, välillä ajeltiin talvellakin, tosin vaan pakkaskelillä.
Ja oli kaikki puslat uretaania, paitsi takavakaajan.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Sierra2.3-16v kirjoitti: Toi on muuten erikoine juttu toi narina, mä voitelin tasan kerran, asennuksen yhteydessä, jarruvaseliinilla uretaanipuslat. Muutaman vuoden ne ehti alla olla ennenkuin auton myin, eikä kertaakaan alkaneet narisemaan, välillä ajeltiin talvellakin, tosin vaan pakkaskelillä.
Ja oli kaikki puslat uretaania, paitsi takavakaajan.
Kyllähän mäkin ne läträsin jarruvaseliinis ja oli ne jonkun aikaa hiljaa, vaan ei enää.
Avatar
Juuge
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Helmi 2013 16:10

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja Juuge »

Cossun sähköhydraulinen tehostin. Minkä kokoisella jarruputkella? Mikä jenka tehostimen päässä? Tehostimessa kolme lähtöä, onko väliä mikä lähtee mihinkin?
Sierra 16v
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Juuge kirjoitti:Cossun sähköhydraulinen tehostin. Minkä kokoisella jarruputkella? Mikä jenka tehostimen päässä? Tehostimessa kolme lähtöä, onko väliä mikä lähtee mihinkin?
No takajarruputki lähtee luonnollisesti siitä kuusiomuotoisesta mokkulasta, vanhemmissa Sierroissa joutui vaihtaaan sen liittimen jarruputkeen ja kannattaa samalla ostaa koko matkalle uusi putki. Jarruputken paksuus sama kuin alkuperäisessäkin.

Edessä käy jarruputket suoraan niihin cossun lähtöihin. Etujarrut menee samoin kuin perus-mallissa, eli jos perusmallissa oli etummainen lähtö vasemmalle, niin samoin se on cossussa, eli katso malli etuputkiin vanhasta. Voin toki varmistaa omastani, jahka viitsiin kävellä portaat alas tuonne räntäsateeseen :lol:

Niin ja se alkuperäisen sylkän paineenrajoitin mokkula jää pois käytöstä siis.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin