Ajaminen ilman pakoputkea
Juu kaasuläppäakselin väljyys vaikuttaa lähinnä TYHJÄKÄYNNILLÄ jolloin seos voi olla vanhoissa laihalla. Kun kurkku taas on auki ei läppakselin välyksillä ole mitään merkitystä mutta suuttimen kuluminen rikastaa seosta.VesQ kirjoitti: Tuosta olisin ehkä aavistuksen erimieltä, tai itseasiassa samaa mieltä suuttimien osalta mutta se että se suuttimien "kuluminen" on aika marginaalista sen rinnalla paljonko vanhan kaasarin esim kaasuläppäakseli vuotaa ilmaa välistä, eli väittäisin että vanhemmissa ennemmin seos valmiiksi paljon laihalla jo valmiiksi
Sen verran täsmennystä että nyt läheskään joka tapauksessa ei noin käy, jos putkisto on alunperinkin hyvin virtaava ei väännön suhteen huomaa juuri mitään muutosta.Herkko kirjoitti: Summa summarum,eli jos autosta lyödään PELKÄSTÄÄN
putki poikki,niin taatusti ne väännöt katoaa
jos ei puututa muihin seikkoihin.
Ruiskussahan imuilman määrää seurataan koko ajan anturitiedon perusteella joten seos pysyy oikeana virtauksesta riippumatta siihen saakka kunnes alkuperäisten suuttimien ja polttoainejärjestelmän kapasiteetti riittää. (Ohjelma voi toki myös joskus rajoittaa maksimi syöttöä)peeoo kirjoitti:No mites sit ne ruiskun säädöt tehdään sen ilman virtauksen mukaseks sitte?
Tarviiko uutta ohjausboksia vai voiko sitä itse säätää jotenki??
Valaiskaa tietäväiset
Viimeksi muokannut WSE, 13 Marras 2005 21:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Bensiinipä hyvinkin. Vaikka asia tuntuisi kuinka ihmeellliseltä voi vain miettiä kuinka vesi on syönyt kallioita ajan saatossa monessakin paikassa.VesQ kirjoitti:No juu aivan
Mutta paljonkos ne suuttimet muka kuluu, tai mikä niitä yleensä kuluttaa, virtaava bensako
Eihän se suuttimien kuluminen suurta ole mutta alkuperäinen kaliiberikin on sen verran pientä että vähäkin vaikuttaa.
Esimerkki tältä kesältä,vaikka kyseessä
onkin moottoripyörä,niin nelitahdin
periaate kuitenkin sama.
Laitoin isoon V2:seen kaks ja puoli
tuumaa paksut suorat röörit alkuperäisen
vaimennillisen putken tilalle.
Tulos:väännöt hävis oleellisesti siitä
mitä koneessa oli orkkisputkella.
Asensin putkiin korilaatat jarruttamaan
kaasujen menoa ja kas,"voima"
oli jälleen läsnä.
Tämä itse koettua faktaa,vaikka
kuka perustelis ja tinkais asiaa miten päin haluaa.
Autopuolella samoja kokemuksia,kun Tanarista
putki katkes ensimmäisen pöntön etupuolelta.
Tai sitte mulla on ilmeisesti vaan niin
eriskummallisia koneita,että ne vaan
käyttäytyy noin...
onkin moottoripyörä,niin nelitahdin
periaate kuitenkin sama.
Laitoin isoon V2:seen kaks ja puoli
tuumaa paksut suorat röörit alkuperäisen
vaimennillisen putken tilalle.
Tulos:väännöt hävis oleellisesti siitä
mitä koneessa oli orkkisputkella.
Asensin putkiin korilaatat jarruttamaan
kaasujen menoa ja kas,"voima"
oli jälleen läsnä.
Tämä itse koettua faktaa,vaikka
kuka perustelis ja tinkais asiaa miten päin haluaa.
Autopuolella samoja kokemuksia,kun Tanarista
putki katkes ensimmäisen pöntön etupuolelta.
Tai sitte mulla on ilmeisesti vaan niin
eriskummallisia koneita,että ne vaan
käyttäytyy noin...
Eihän siinä mitään eriskummallista ole. Tehtaan insinööri on suunnitellut homman niin että se pelaa alkuperäisillä varusteilla ja säädöillä. Jos jotain näistä lähdetään selvästi muuttamaan niin täytyy sitten muttaa jotain muutakin kokonaisuudessa. Mm. primäärien mitat, nokan asteluku, suuttimien koot ja sytytysennakko sovittamalla voidaan tavoitella haluttuja ominaisuuksia. Muuttamalla jotain kajoamatta muihin ei useinkaan päästä toivottuun lopputulokseen.Herkko kirjoitti: Tai sitte mulla on ilmeisesti vaan niin
eriskummallisia koneita,että ne vaan
käyttäytyy noin...
No niin,tässähän ollaan osapuilleen joWSE kirjoitti: Eihän siinä mitään eriskummallista ole. Tehtaan insinööri on suunnitellut homman niin että se pelaa alkuperäisillä varusteilla ja säädöillä. Jos jotain näistä lähdetään selvästi muuttamaan niin täytyy sitten muttaa jotain muutakin kokonaisuudessa. Mm. primäärien mitat, nokan asteluku, suuttimien koot ja sytytysennakko sovittamalla voidaan tavoitella haluttuja ominaisuuksia. Muuttamalla jotain kajoamatta muihin ei useinkaan päästä toivottuun lopputulokseen.
kohta samaa mieltä,aikansa kun "tingataan"
Tai ehkä en ole osannut oikein
pukea sanoiksi tarkoittamaani
Mul on nyt se perävaimennin irti etten iha kokonaan raskinu repiä.Joo kyllä käryä pikkasen tulee sisälle varsinki valoissa seistessä ei niinkään vauhdissa mutta tosi homma tuokin että kiihdytteleminen kangistu tuntuvasti vaikka äänet olikin ku jostain hurjemmasta amis-tuning-pelistä
Sierra 2.0i CL DOCH Kat -90
vanhas bemaris mikä oli viime talven leluna katkes putki suoraa kuskin penki kohdilt eikä jääny yhtää pöntöö alle. ni kyl aikas mukavat äänet oli kabiinis ja kun tuli illal kotii meinas naapurit soitel poliiseit perää tais kyl soittaakki. poliisei ei onneks näkyny ei olis varmaa kovin ihanaa tykänny.
ford escort 1.8i -92