2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
En ainakaan nopeasti löytänyt samanmoisesta autosta threadia joten tein oman.
Eli tosiaan ei voortti käynnisty. ihan hyvin pyörittää konetta jne mutta kun ei niin ei. Vika alkoi talvella kun joutui rytkyttämään piiiiiiitkään ennen kuin käynnistyi. Tämä about viikon seisonnan jälkeen aina. Ja silloinkin kävi aluksi niin että kun käynnistyi niin kaasua ei saanut painaa kovaa tai alkoi tukehtumaan kone. Koneen lämmetessä kumminkin toimi loistavasti. Ja seuraavanakin päivänä yleensä lähti ekalla.
Mutta nyt ei lähe ollenkaan. Tulpat vaihdoin originaaleja vastaaviin Iridium tulppiin, samalla sytkän johdot vaihdoin. Bensatankin tiputin ja kattelin pumpun suoraan kytkettynä 12v virralla, hyvin ja äkäisesti surras. Tänään hain kauppiaalta 3kpl uusia ruskeita releitä ( stana 42€) ja ne kun lätkäisin paikoilleen, niin kone hörähti kerran ja sitten taas tyhjää. Välillä höräyttää juuri sen yhden kiekautuksen mutta ei sen enempää.
eli missä vika vois olla? inertiakytkin on pohjassa ja kaikki sulakkeet ehjät. pumppu ei vissiin surahda virrat kytkettäessä? en yksin puuhatessa ole voinut tarkastella asiaa...
tänään kaverin kanssa katotaan takaloosterista pumpun johdoilta että tuleeko virta sinne asti. ja tarkastetaan antaako kipinää tulpille. tarkoitus olis kans kattoo että tuleeko bensa sille ruisku"kiskolle" saakka.
mut mitä tehdä jois kaikki edellämainutut skulaa...
Eli tosiaan ei voortti käynnisty. ihan hyvin pyörittää konetta jne mutta kun ei niin ei. Vika alkoi talvella kun joutui rytkyttämään piiiiiiitkään ennen kuin käynnistyi. Tämä about viikon seisonnan jälkeen aina. Ja silloinkin kävi aluksi niin että kun käynnistyi niin kaasua ei saanut painaa kovaa tai alkoi tukehtumaan kone. Koneen lämmetessä kumminkin toimi loistavasti. Ja seuraavanakin päivänä yleensä lähti ekalla.
Mutta nyt ei lähe ollenkaan. Tulpat vaihdoin originaaleja vastaaviin Iridium tulppiin, samalla sytkän johdot vaihdoin. Bensatankin tiputin ja kattelin pumpun suoraan kytkettynä 12v virralla, hyvin ja äkäisesti surras. Tänään hain kauppiaalta 3kpl uusia ruskeita releitä ( stana 42€) ja ne kun lätkäisin paikoilleen, niin kone hörähti kerran ja sitten taas tyhjää. Välillä höräyttää juuri sen yhden kiekautuksen mutta ei sen enempää.
eli missä vika vois olla? inertiakytkin on pohjassa ja kaikki sulakkeet ehjät. pumppu ei vissiin surahda virrat kytkettäessä? en yksin puuhatessa ole voinut tarkastella asiaa...
tänään kaverin kanssa katotaan takaloosterista pumpun johdoilta että tuleeko virta sinne asti. ja tarkastetaan antaako kipinää tulpille. tarkoitus olis kans kattoo että tuleeko bensa sille ruisku"kiskolle" saakka.
mut mitä tehdä jois kaikki edellämainutut skulaa...
Sierra 2.0iS dokkilainen farkku -93, vielä kun käyntiin sais
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Pumpun nimenomaan pitäisi surahtaa virrat kytkettäessä Ei taida pumppu pyöriä ?
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
mikähän siinä sitten voisi olla..
meinaan katottiin kaverin kanssa että konttiin asti tulee virta. ja pumppu kyllä surras kovasti kun suoraan akulta heitti virtaa pumpun navoille. 12 volttia tuli sen about sekunnin ajan virtaa. eikai se siinä kontista pumpulle menevä johto sen kummemmin hajalla oo, kun kunto ulkoisesti ihan hyvä.. liittimet kunnossa jne.
no pitää vielä pudottaa tankki ja kattella sen pätkän kunto :/
meinaan katottiin kaverin kanssa että konttiin asti tulee virta. ja pumppu kyllä surras kovasti kun suoraan akulta heitti virtaa pumpun navoille. 12 volttia tuli sen about sekunnin ajan virtaa. eikai se siinä kontista pumpulle menevä johto sen kummemmin hajalla oo, kun kunto ulkoisesti ihan hyvä.. liittimet kunnossa jne.
no pitää vielä pudottaa tankki ja kattella sen pätkän kunto :/
Sierra 2.0iS dokkilainen farkku -93, vielä kun käyntiin sais
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Virrat kytkettäessä pumpun pitäisi surista muutaman sekunnin.
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Kampiakselin asentotunnistin on mun veikkaus. Irroitappa se ja mittaa sen resistanssi.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Onkos kipinä??
Ittelle tuli juuri samoilla oireilla varustettu sierra tuossa. hetken tutkittua vika selvillä. Eli puola paskana!! Motonetiltä uusi 21.90e ja toimii.
Eli se saattaa lyödä kipinää ku kokeilet starta mutta ku sahailet ni häviää ja nimen omaan aina hörähti mutta sammu.
Ekaks itekkin kampiakselin tunnistelijaa epäilin, mutta Normaali virtakynä, puolan miinus napaan hauenleuka ja meisseli johtoon. Virta päälle lamppu syttyy, starttaa, alkaa virtakynä vilkuttaa noin puolensekunnin päästä tasaista sykettä, jos näin käy, on anturi kampuralla kunnossa ja boksi yrittää sytyttää, mutta puola ei anna vahvaa kipinää ja ei lähde käyntiin. Varmista myös että virta tulee plussaan puolalle ja että puola johtaa sen läpitten.
kerrankin oli joku vika helppoa paikallistaa sierrasta.
Mutta omassa tahtoo tyhjäkäynti huutamaan ja ei muka voi säätää.. ja jatkan topiccien lukua. Kerros mitä ilmeni puolalta mitattuas.
Ittelle tuli juuri samoilla oireilla varustettu sierra tuossa. hetken tutkittua vika selvillä. Eli puola paskana!! Motonetiltä uusi 21.90e ja toimii.
Eli se saattaa lyödä kipinää ku kokeilet starta mutta ku sahailet ni häviää ja nimen omaan aina hörähti mutta sammu.
Ekaks itekkin kampiakselin tunnistelijaa epäilin, mutta Normaali virtakynä, puolan miinus napaan hauenleuka ja meisseli johtoon. Virta päälle lamppu syttyy, starttaa, alkaa virtakynä vilkuttaa noin puolensekunnin päästä tasaista sykettä, jos näin käy, on anturi kampuralla kunnossa ja boksi yrittää sytyttää, mutta puola ei anna vahvaa kipinää ja ei lähde käyntiin. Varmista myös että virta tulee plussaan puolalle ja että puola johtaa sen läpitten.
kerrankin oli joku vika helppoa paikallistaa sierrasta.
Mutta omassa tahtoo tyhjäkäynti huutamaan ja ei muka voi säätää.. ja jatkan topiccien lukua. Kerros mitä ilmeni puolalta mitattuas.
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
eikös kaasuläpässä ole joku ohivuotoruuvi, mistä voi säädellä tyhjäkäyntiä.. itelläkin tuossa yks dohci on mutten ole perehtynyt niin tarkasti..
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Kyllä on juurikin ohivirtaus ruuvi, jolla sain pudotettua sentäs 12-1500rmp mut huutaa silti inhottavasti ja välistä jää hetkeks kiljuu yli 2000rpm. korkkailla huomen tyhjäynti moottori ja kattoos millanen harakan pesä imusarja on
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
joo pitää tutustua aiheeseen tosiaan en ole ihan mikään automekaanikko, niin osaatko kertoa arvoja tms jota pitäisi näyttää. ja mistä tunnistin löytyy ylipäätään?tonskulus kirjoitti:Kampiakselin asentotunnistin on mun veikkaus. Irroitappa se ja mittaa sen resistanssi.
ruuttakonetta ei voi säätääTekno kirjoitti:eikös kaasuläpässä ole joku ohivuotoruuvi, mistä voi säädellä tyhjäkäyntiä.. itelläkin tuossa yks dohci on mutten ole perehtynyt niin tarkasti..
ja joku puhui kipinän katoamisesta, ei se todellakaan joka kerta hörähdä, vaan aniharvoin. kipinää nakuttaa ihan tahdissa (ainakin silmä-/korvamääräisesti) ja voimakkaan valokaaren napsasee.
ongelmana tosiaan se, että pumppu ei anna bensaa systeemille ollenkaan. pumpulle asti kyllä tulee se 12v virtaa, mutta surahdusta ei kuulu. ja kun antaa pumpulle suoraan akulta virtaa niin surraa kiltisti.
pitäisi varmaan testata antaa apumpulle akulta kokoajan sen 12v ja samalla yrittää käynnistää konetta, josko näin toimisi. ja asentotunnistin tosiaan testata
Sierra 2.0iS dokkilainen farkku -93, vielä kun käyntiin sais
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
ruuttakonetta ei voi säätää..
Näinhän se väittää kirjakin, ja vahvasti uskon seoksien olevan nyt persiillän ku laski kierrokset hiukka..
Omassa ainakin pumppu pyörähtää hetken kun virrat kääntää. tuo kannattaa testata suoralla virralla pumppuun, koska olen törmännyt tapauksiin joissa hapettunut johto antaa mittaamalla jännite arvon. Todellisuudessa ei kuitenkaan virtaa eli ampeereita kulje ja pumppu ei pyöri.
Joskus meni valot, ja mittari näytti että tulee sinne sama jännite ku releeltä lähtee, mutta ei vaan loista. No kuormitus mittaushan sen kerto että sähkö jää välille
Ja ei siellä tasasta kipinääkään varmasti ole jos ei haistele kampuraa oikein. Kipinä "oikeassa kohtaa" ja bensaa, ni kone käy, sikäli ei satu olemaan kovin pahoja mekaanisia vikoja.
Ja tuossa ehdin jo perehtymään tuohon lämpö ongelmiin, että holkki vesiletkuun siihen pari eri arvoista kytkintä, mieluiten releytettynä eri sulakkeille, niin ei tarvitte kärsiä lämpö ongelmista. Kun eihän noita lämpöjä kestä koneet joita foorti insinöörit on laskeskelleet.
110c ja siihen kun otetaan koneesta kaikki irti, vaikka traileri perässä, ni varmaa että napsuu kannensisällä..
Oma visioni oli asentaa alavesiletkuun omat anturit jotka vahtivat veden lämpötilan laskua jäähdyttimessä´ja mikäli ei riittävä, käynnistyy lisää flektejä automaattisesti. Tällöin jää lämpövaihtelu huomattavasti pienemmäksi. Näin oli tarkoitus toteuttaa viritetty kuutos tdic, jossa lämpö kuorman kasvu saattaa olla todella nopeaa.
Täytyykin alkaa kattelee Budjetti antureita joilla säästettäisiin monta dohcci sierraa kansi tuhoilta.
Ja siihen asennukseen ei sähkötutkintoa vaadita Vaikkei se taida olla näissä vehkeissä ainakaan heikentävä asian haara 8)
Näinhän se väittää kirjakin, ja vahvasti uskon seoksien olevan nyt persiillän ku laski kierrokset hiukka..
Omassa ainakin pumppu pyörähtää hetken kun virrat kääntää. tuo kannattaa testata suoralla virralla pumppuun, koska olen törmännyt tapauksiin joissa hapettunut johto antaa mittaamalla jännite arvon. Todellisuudessa ei kuitenkaan virtaa eli ampeereita kulje ja pumppu ei pyöri.
Joskus meni valot, ja mittari näytti että tulee sinne sama jännite ku releeltä lähtee, mutta ei vaan loista. No kuormitus mittaushan sen kerto että sähkö jää välille
Ja ei siellä tasasta kipinääkään varmasti ole jos ei haistele kampuraa oikein. Kipinä "oikeassa kohtaa" ja bensaa, ni kone käy, sikäli ei satu olemaan kovin pahoja mekaanisia vikoja.
Ja tuossa ehdin jo perehtymään tuohon lämpö ongelmiin, että holkki vesiletkuun siihen pari eri arvoista kytkintä, mieluiten releytettynä eri sulakkeille, niin ei tarvitte kärsiä lämpö ongelmista. Kun eihän noita lämpöjä kestä koneet joita foorti insinöörit on laskeskelleet.
110c ja siihen kun otetaan koneesta kaikki irti, vaikka traileri perässä, ni varmaa että napsuu kannensisällä..
Oma visioni oli asentaa alavesiletkuun omat anturit jotka vahtivat veden lämpötilan laskua jäähdyttimessä´ja mikäli ei riittävä, käynnistyy lisää flektejä automaattisesti. Tällöin jää lämpövaihtelu huomattavasti pienemmäksi. Näin oli tarkoitus toteuttaa viritetty kuutos tdic, jossa lämpö kuorman kasvu saattaa olla todella nopeaa.
Täytyykin alkaa kattelee Budjetti antureita joilla säästettäisiin monta dohcci sierraa kansi tuhoilta.
Ja siihen asennukseen ei sähkötutkintoa vaadita Vaikkei se taida olla näissä vehkeissä ainakaan heikentävä asian haara 8)
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
tonskulus kirjoitti:
Kampiakselin asentotunnistin on mun veikkaus. Irroitappa se ja mittaa sen resistanssi.
joo pitää tutustua aiheeseen tosiaan en ole ihan mikään automekaanikko, niin osaatko kertoa arvoja tms jota pitäisi näyttää. ja mistä tunnistin löytyy ylipäätään?
Niin Topiceissa törmäilin että; öljynsuodattimen jalan alta löytyy. Anturiin mittari Ohmit, ketään kotona ja sitten olikos se ac voltit asennossa starttaat ja toinen kattoo tuleeko mitään kommenttia.
Näin siis pikaisesti toteat ketään anturissa kotona. mutta uskoisin ettei se polonen saa vaan soppaa
Ei sitä itekkään ilman ryyppyä baariin lähde 8)
Kampiakselin asentotunnistin on mun veikkaus. Irroitappa se ja mittaa sen resistanssi.
joo pitää tutustua aiheeseen tosiaan en ole ihan mikään automekaanikko, niin osaatko kertoa arvoja tms jota pitäisi näyttää. ja mistä tunnistin löytyy ylipäätään?
Niin Topiceissa törmäilin että; öljynsuodattimen jalan alta löytyy. Anturiin mittari Ohmit, ketään kotona ja sitten olikos se ac voltit asennossa starttaat ja toinen kattoo tuleeko mitään kommenttia.
Näin siis pikaisesti toteat ketään anturissa kotona. mutta uskoisin ettei se polonen saa vaan soppaa
Ei sitä itekkään ilman ryyppyä baariin lähde 8)
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Kampiakselin asennon tunnistimen napojen välinen resistanssi pitäisi olla virrat kytkettynä 200-450 Ω
Edit: Koita Silloittaa polttoainepumpun releen kannan navat 3 & 4
Pumpun pitäis pyöriä kokoajan.
Edit: Koita Silloittaa polttoainepumpun releen kannan navat 3 & 4
Pumpun pitäis pyöriä kokoajan.
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Hyödyllistä saapahan ittekkin käydä tutkiin loikkiiko jossain ääripäissä. Epäilen tosin, ei voi heittää tyhjäkäyntiä metsikköön noin hemmetistiFoordson kirjoitti:Kampiakselin asennon tunnistimen napojen välinen resistanssi pitäisi olla virrat kytkettynä 200-450 Ω
Tosin jos tarkennat tuota virta päällä pitäisi arvon olla. Eihän antureita mitata sähköistettynä kun puhutaan resistansseista, vaan navasta toiseen, vai olenko tormännyt uuteen tyyppiin taas
Ei sen puoleen eka ruisku dohcci täs pihäs ja peräti toista päivää Kummiskin 15v autojen kanssa pelannut et jotain havaintoa ja käynnistymis ongelma selvisi noin puolestunnis.
Nämä tosin sisältävät aikapaljon näemmä kaikke paranneltavaa Kuten toi jäähdytys 8)
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Siis eihän tuo anturi olisikkaan "sähköistetty" sillä liitin irrallaanhan tuo mitataan anturista.
Oletkos muuten tarkastanut sen letkun joka tulee jarrutehostimelta imusarjaan, että vuotaako se ?
Oletkos muuten tarkastanut sen letkun joka tulee jarrutehostimelta imusarjaan, että vuotaako se ?
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
No nyt kuulosti paremmalleFoordson kirjoitti:Siis eihän tuo anturi olisikkaan "sähköistetty" sillä liitin irrallaanhan tuo mitataan anturista.
Oletkos muuten tarkastanut sen letkun joka tulee jarrutehostimelta imusarjaan, että vuotaako se ?
Jep, olen kyllä. sen oli joku "sensuroitua" jättäny ihan siihen roikkuun ilman lukitusta, ilmaskos parkas ekoilla kerroilla, ennenkun paikallistettiin sihinän lähde. Saatiin jonku verran alas, mutta yhä on tyyppiä, välillä katkasee ruiskun. Eli moottori jarruttaakin normaalisti, mutta sittempä kiekat nousee taas joutokäynnin lukemista.
Ja sillä tyhjäkäynti moottorilla ei ole mitään väliä vaikka olisi irti. Että olikos näissä niitä pirun egr-venttiileitä, et se kusee läpittesä ja nyt käy rikkaalla niin naukuu kierroksia ku saa ohi läpän.
Oudointahan kummiskin on se että miksi kone käy nätisti 800rpm, kun se "pakotetaan" tyhjäkäynnille, Kunnes "klik" kuuluu ja sama paska alkaa taas, kierrokset 1500rpm, röpeltää. Aivan kun kylmä rikastin leikkis, mutta en usko kahdessa boksissa samaa vikaa olevan.
Jospa ton sais huomenna käymään tietokoneen päässä, mutta eipähän sekään osaa kertoa jos vuotaa jostain, ehkä sentäs jotain antureista.
Vikakooditkin nollailtu et pitäs sen jotain ymmärtää.
Jaksa kohta ajatellakkaan, ku selaa näitä topicceja, mutta kun ei satu vastaavaa ni ei..
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Dohcis ei oo egr venttiiliä.
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Joo ei resistanssia virtapäällä mittailla todellakaan Eli anturista irroitat sen liittimen ja mittaat itse anturin resistanssin. Joitakin satoja ohmeja sen pitäisi olla.Jone79 kirjoitti: Hyödyllistä saapahan ittekkin käydä tutkiin loikkiiko jossain ääripäissä. Epäilen tosin, ei voi heittää tyhjäkäyntiä metsikköön noin hemmetisti
Tosin jos tarkennat tuota virta päällä pitäisi arvon olla. Eihän antureita mitata sähköistettynä kun puhutaan resistansseista, vaan navasta toiseen, vai olenko tormännyt uuteen tyyppiin taas
Ei sen puoleen eka ruisku dohcci täs pihäs ja peräti toista päivää Kummiskin 15v autojen kanssa pelannut et jotain havaintoa ja käynnistymis ongelma selvisi noin puolestunnis.
Nämä tosin sisältävät aikapaljon näemmä kaikke paranneltavaa Kuten toi jäähdytys 8)
Kaverilta tuo hajos, oireina oli erinäisen käynnistysvaikeudet. Loppujenlopuksi ei startannu ollenkaan, mittasin tuon anturin ja resistanssi oli megaohmeja. Uusi anturi ja toimii.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Nyt alkaa repimään.. Peri aatteessa mikään anturi ei vaikuta huomattavasti kierroksiin.
Onko tuo jossain vikatilassa vai missä? Tietokoneet kävi mutta ei löydetä mitään mihin kytkeä
Ammatti asentaja vielä. mutta tuosta kyökästä ei löydy sitä diagnostiikka liitintä..
Missä se voi olla??
Onko tuo jossain vikatilassa vai missä? Tietokoneet kävi mutta ei löydetä mitään mihin kytkeä
Ammatti asentaja vielä. mutta tuosta kyökästä ei löydy sitä diagnostiikka liitintä..
Missä se voi olla??
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Olikahan se jossain akun lähettyvillä se diagnostiikka pistoke ? Kumminkin sellanen 3-napainen jossa on tulppa päässä. Tuostahan saa luettua vikakoodit pelkällä ledillä.
Tuossa kuvatus sekä ohjeet vikakoodien lukuun:
http://i291.photobucket.com/albums/ll29 ... istoke.png
Multa löytyy myös nuo vikakoodien merkitykset jos on tarvesta.
Edit: Ootko koittanut puhdistaa sen lisäilmaventtiilin ? Tuppaa yleensä olemaan jonkinverran likainen.
Niin ja ootkos koittainut irroittaa kaasuläpän asentotunnistimen liittimen, olisko vaikutusta ?
Tuossa kuvatus sekä ohjeet vikakoodien lukuun:
http://i291.photobucket.com/albums/ll29 ... istoke.png
Multa löytyy myös nuo vikakoodien merkitykset jos on tarvesta.
Edit: Ootko koittanut puhdistaa sen lisäilmaventtiilin ? Tuppaa yleensä olemaan jonkinverran likainen.
Niin ja ootkos koittainut irroittaa kaasuläpän asentotunnistimen liittimen, olisko vaikutusta ?
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
se saa nyt ilmaa jostain jos kierrokset ryntää. irrotappa jarrutehostimen letku imusarjalta kokonaan ja tulppaa reikä vaikka puutapilla jos ei kaveri ehdi siinä sormea pitämään sen aikaa jos tasaantuu, tarkista se letku ja tehostimen kunto.. jos ei tasaannu, vanha konsti ja suihki jotain herkästi syttävää (starttipilottia esim) konetilaan varovasti ja kuuntele mistä kohdin yltyy.Jone79 kirjoitti:Nyt alkaa repimään.. Peri aatteessa mikään anturi ei vaikuta huomattavasti kierroksiin.
Onko tuo jossain vikatilassa vai missä? Tietokoneet kävi mutta ei löydetä mitään mihin kytkeä
Ammatti asentaja vielä. mutta tuosta kyökästä ei löydy sitä diagnostiikka liitintä..
Missä se voi olla??
tyhjäkäyntimoottoria kannattaa kopauttaa myös jos on jumissa. ja tarkista se haitariletku imusarjan / imuputkiston välistä ettei ole rikki..
Re: 2.0i dokki-Sierra ei käynnisty
Et sattunut ehkä kovin tarkkaan topiccia lukemaan.
Kyllä pilotit jne,eet kokeilut on tuttuja. Sekä edellä mainiten, ainoa joka laskee on tyhjäkäynnin letkun tulppaamalla.
Ei kiitos mutu fiktiota vaan faktaa 8)
Se pirun flektin sulakekkin löyty helposti, mutta onhan sen verta agropaattisessa paikassa et kyllä tuolla piilottelulla sai myytyä uusia foorteja
Mut ei enää..
Itselle mittaristo tarkoittaa huomaamista muustakin kuin nopeudesta..
Alan kuitenkin ottamaan hernettä kohta tuosta joutokäynnistä.
Piakkoin lentää ruutta paikalleen ja that´s it!!!
tosin ei kiinnosta joka vehkeesen asennella, kunhan kuljettais paikasta A paikkaan B
Kyllä pilotit jne,eet kokeilut on tuttuja. Sekä edellä mainiten, ainoa joka laskee on tyhjäkäynnin letkun tulppaamalla.
Ei kiitos mutu fiktiota vaan faktaa 8)
Se pirun flektin sulakekkin löyty helposti, mutta onhan sen verta agropaattisessa paikassa et kyllä tuolla piilottelulla sai myytyä uusia foorteja
Mut ei enää..
Itselle mittaristo tarkoittaa huomaamista muustakin kuin nopeudesta..
Alan kuitenkin ottamaan hernettä kohta tuosta joutokäynnistä.
Piakkoin lentää ruutta paikalleen ja that´s it!!!
tosin ei kiinnosta joka vehkeesen asennella, kunhan kuljettais paikasta A paikkaan B